dubbel alimentatie betaald, hoe terugvorderen?

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
H.M.
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2015, 09:49

dubbel alimentatie betaald, hoe terugvorderen?

Bericht door H.M. »

goedemorgen allemaal,

ik heb 2 zoons waar ik per kind ruim € 200.00 alimentatie voor betaal.
Nu is de oudste 18 geworden en heb ik de alimentatie waar hij recht op heeft op zijn eigen rekening gestort. Helaas is de maandelijkse bijdrage KA aan ex ook doorgelopen (Stom) en is er dus voor de 18 jarige dubbel betaald.
Hoe kan en mag ik dit terug vorderen?

Hoor graag jullie mening, ideeën, ervaringen.
Bedankt vast![/
color]
Onmacht
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 dec 2015, 00:59

Re: dubbel alimentatie betaald, hoe terugvorderen?

Bericht door Onmacht »

NB ik ben niet heel erg thuis in regelgeving omtrent KA, maar waarom terugvorderen?
Lijkt mij moeilijk doen waar het ook makkelijk kan:
Stuur je ex een mail met daarin de mededeling dat je per ongeluk voor het minderjarige kind een maand vooruitbetaald hebt omdat je voor het meerderjarige kind bent overgegaan op het storten op zijn eigen rekening. ff overboekingsbewijs naar rekening meerderjarige bijvoegden en klaar. Kan ze moeilijk over gaan doen, maar wie heeft er nou een probleem met vooruitbetaling?

Afhankelijk van hoe lang het geleden is, zou je ook nog bedrag kunnen laten storneren en alsnog direct het juiste bedrag overmaken. Dan loop je echter risico dat je te laat bent met betalen en dat lijkt mij een groter 'delict' dan bovenstaande
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: dubbel alimentatie betaald, hoe terugvorderen?

Bericht door ll2014 »

Onmacht schreef:NB ik ben niet heel erg thuis in regelgeving omtrent KA, maar waarom terugvorderen?
Lijkt mij moeilijk doen waar het ook makkelijk kan:
Stuur je ex een mail met daarin de mededeling dat je per ongeluk voor het minderjarige kind een maand vooruitbetaald hebt omdat je voor het meerderjarige kind bent overgegaan op het storten op zijn eigen rekening. ff overboekingsbewijs naar rekening meerderjarige bijvoegden en klaar. Kan ze moeilijk over gaan doen, maar wie heeft er nou een probleem met vooruitbetaling?
Lijkt me een slimme oplossing.
Onmacht schreef:Afhankelijk van hoe lang het geleden is, zou je ook nog bedrag kunnen laten storneren en alsnog direct het juiste bedrag overmaken.
Geld wat je zelf overmaakt kan niet gestorneerd worden, alleen incassopdrachten kunnen gestorneerd worden.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: dubbel alimentatie betaald, hoe terugvorderen?

Bericht door Voiceless »

Het is onverschuldigd betaald. Dat kan he terugvorderen of verrekenen. Als het tesamen met de KA van de ander betaald is dan verrekenen. Wel even aangegeven met betalingsbewijs.

Mocht ze het lbio inschakelen dan het betalingsbewijs ook aan hun sturen.

Succes.
Plaats reactie