Zoontje inschrijven op mijn adres

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Zoontje inschrijven op mijn adres

Bericht door Bertje »

Ik heb natuurlijk nooit met mijn zoontje onder 1 dak gewoond en heb het na een aantal jaar moeten doen met een omgangsregeling van een weekendje per 14 dagen.

Zij heeft natuurlijk altijd de beslissingen van peuterspeelzaal, kinderopvang en school gehad. Ik nooit . Ik ben ook niet betrokken geweest bij die beslissingen want ik had geen gezag.

Nu wilt de kinderbescherming dat ik mij meer inzet voor mijn kind maar het is dan wel praktischer als de kleine dan ook bij ons hier op school zit. Nu moeten we hem telkens met de auto gaan ophalen en een aantal km heen en weer gaan rijden. Kan ik dit via de rechter afdwingen? Maar ja dan komt zij natuurlijk dat hij al op deze school zit en dat zij dan een aantal km moet gaan rijden. Maar mijn vriendin werkt ook en zij moet al veel doen voor mijn kind. IK vind het dan niet meer dan niet meer dan normaal dat mijn zoontje dan gewoon hier op school kan.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Zoontje inschrijven op mijn adres

Bericht door Voiceless »

Heb je nu wel gezag dan?
Thbafani
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 dec 2014, 23:09

Re: Zoontje inschrijven op mijn adres

Bericht door Thbafani »

Bedenk eens wat dat met je zoontje doet?
Hij is gewend om een weekend per 14 dagen naar jullie toe te gaan. Heeft zijn school, vriendjes enz bij zijn moeder in de buurt.
Dan moet hij straks gaan wennen aan een uitbreiding van de omgangsregeling of een co ouderschap en ook nog naar een andere school? Omdat jij en je vriendin niet een paar km willen rijden om hem te halen en brengen? Maar verwachten dat van zijn moeder dan ineens wel?
Ik denk dat je bij alles wat je nu besluit en wil als eerst aan je kind moet denken en niet aan geld en wat voor jou en je vriendin praktischer is.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Zoontje inschrijven op mijn adres

Bericht door Bertje »

Ik heb gezag, maar dan nog heb ik altijd het gevoel gehad dat mijn ex meer te zeggen had dan ik.

Wat het met mijn zoontje doe: Hij went snel hij is nog jong. Ik zit ook met mijn vriendin he zij moet ook voor mijn zoontje gaan zorgen. Ook is dit opgelegd door de kinderbescherming en wij werken ook. Ik vind dat moeder zich ook maar een beetje naar ons leven moet schikken.

Wij hebben dan al weinig tijd met ons 2 en. Maar goed ik heb het voor mijn kind over.
Thbafani
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 dec 2014, 23:09

Re: Zoontje inschrijven op mijn adres

Bericht door Thbafani »

Hoe je het ook went of keert je zoontje is niet je vriendin haar verantwoordelijkheid. Jij en ook de kinderbescherming kan haar dit niet opleggen dat zij nu ineens voor iemand anders kind moet gaan zorgen omdat jullie samen wonen.
Investeren in een relatie oké.
Hij is jouw verantwoordelijkheid en die van je ex.

Hij zal vast wel wennen maar er verandert al het een en ander voor hem. Bedoel alleen maar te zeggen handel in zijn belang en niet die van je zelf.
Er gaat een hoop veranderen voor jullie als je van een weekend in de 14 dagen naar co ouderschap gaat. Het is natuurlijk heel fijn voor jou dat zij samen met jou voor je zoontje wil zorgen.

Ik denk alleen niet dat je nu ineens heel veel meer kan verwachten, adres wijzigen, school wijzigen enz. Wel dat alles in onderling overleg moet zoals eerder gezegd anders kun je geen goede co ouderschap hebben.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Zoontje inschrijven op mijn adres

Bericht door Bertje »

Adres wijzigen waarom moet hij bij mij zijn moeder ingeschreven staan? Ik mag nu ook eerlijk mijn mening geven dat ik de school bij ons beter vind. School waar hij nu op zit ervaart problemen omdat hij autistisch blijkt te zijn volgens hun. Nou wil ik wel eens zien of dat nu op deze school ook zo is en met onze opvoeding. Ik denk dat moeder er te soft mee omgaat en het gewoon allemaal niet trekt. Volgens mijn vriendin had de Kinderbescherming dat echt door daarom zeiden ze ook tegen mijn vriendin van u biedt goede structuur. Mijn vriendin had een heel plan gemaakt van zo en zo gaan we dat doen. Wel komt er iemand over de vloer nu van hoe het allemaal gaat.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Zoontje inschrijven op mijn adres

Bericht door ll2014 »

Bertje schreef:School waar hij nu op zit ervaart problemen omdat hij autistisch blijkt te zijn volgens hun. Nou wil ik wel eens zien of dat nu op deze school ook zo is en met onze opvoeding. Ik denk dat moeder er te soft mee omgaat en het gewoon allemaal niet trekt.
Autisch zijn is niet iets wat door een school of opvoeding wordt bepaald. Het feit dat de school al heeft herkend dat je zoontje autistisch is, geeft op zich aan dat ze er aandacht voor hebben.
Of dat ook betekent dat ze er goed mee omgaan is natuurlijk nog een ander verhaal.
Natuurlijk kan het best zijn dat je vriendin beter kan omgaan met een autistisch kind dan je ex, maar dat zal de tijd moeten leren.
Ik zou eerst maar eens kijken hoe het gaat zonder inschrijven op jouw adres en een andere school kiezen. Dat lijken mij op dit moment een paar stappen te ver weg.
Neem voor vragen over autisme en wat je het beste kunt doen in jouw situatie eens contact op met MEE (www.mee.nl), je bent echt niet de eerste met een autistisch kind en een scheiding, ik en ongetwijfeld vele anderen hebben er ervaring mee, en het maakt een scheiding alleen maar complexer.
Voordeel is wel dat autistische kinderen over het algemeen zelf minder moeite hebben met het feit dat hun ouders gescheiden zijn.
Plaats reactie