Opvoedkundig onderzoek

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Oma Tobben
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2015, 11:26

Opvoedkundig onderzoek

Bericht door Oma Tobben »

Op de aanvraag van de hex, die alleen het gezag over onze kleinzoon wil, en minder bezoektijd bij mijn zoon, heeft de rechter een onderzoek door de Kinderbescherming geeist. De gesprekken zijn inmiddels achter de rug, maar nu hebben we een brief van de Raad gekregen dat ze een opvoedkundig onderzoek gaan doen. Weet iemand wat dat inhoudt? Daar hebben ze nog nooit iets over gezegd!

Het is ons, en iedereen om ons heen, duidelijk dat de hex aan ouderverstoting doet en naar onze mening heeft ze grote psychologische problemen, maar ze weigert natuurlijk naar een psycholoog te gaan, ze is immers niet gek , zegt ze. Naar ons idee zit er toch wel een portie borderline, narcisme, Munchhaussen by proxy en wie weet wat nog meer in.

Ik had getuigenissen van buren, familie enz verzameld, waaruit naar voren kwam hoe ze liegt en manipuleert. Jeugdzorg en mediator vonden dat meer kwaad dan goed doen, maar de Raad was er zeer in geinteresseerd.

Kan iemand hier licht over laten schijnen?
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Opvoedkundig onderzoek

Bericht door Voiceless »

Wat zijn de bevindingen van de Raad, wat is hun motivatie?
Oma Tobben
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2015, 11:26

Re: Opvoedkundig onderzoek

Bericht door Oma Tobben »

De Raad heeft nog geen verslag gemaakt, ze willen eerst nog dat opvoedkundig onderzoek doen, maar ik kan nergens vinden wat dat inhoudt. Dus ik vraag me af wat dat is en waarom ze het willen doen.
Heeft iemand ooit gehoord van een opvoedkundig onderzoek?
Stilletjes hoop ik een beetje dat het een verzonnen naam is, die een psychologisch onderzoek moet verhullen....
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Opvoedkundig onderzoek

Bericht door Voiceless »

Stel de vraag aan de Raad: Wat is de onderzoeksdoelstelling / vraag?
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Opvoedkundig onderzoek

Bericht door Bertje »

@ Oma Tobben , eigenlijk houden we dit zelf in de hand, wij gaan als vader hier maar steeds in mee. Dat bedoelde ik dus in mijn vorige berichten ook.

Ze moeten wel concreet benoemen wat ze nu willen gaan bereiken en waar ze op doelen. Hex kan toch niet steeds bezig blijven.
Oma Tobben
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2015, 11:26

Re: Opvoedkundig onderzoek

Bericht door Oma Tobben »

De Raad, desgevraagd, zwijgt vooralsnog in alle talen....
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Opvoedkundig onderzoek

Bericht door Bertje »

Ze moeten toch aangeven op wat voor grond ze willen gaan onderzoeken? Kan ook zijn dat je zoon de volledige voogdij krijgt wanneer het bij zijn ex niet goed zit.
Oma Tobben
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2015, 11:26

Re: Opvoedkundig onderzoek

Bericht door Oma Tobben »

Als de wereld rechtvaardig in elkaar zat, zou dat moeten gebeuren. We zien onze kleinzoon veranderen van een warm, sociaal, vrolijk kind in een leugenachtig, teruggetrokken, egocentrisch, ongeïnterreseerd, dom jongetje. Dom, omdat moeder hem constant thuis houdt van school, zogenaamd ziek. Schoolinspectie ingeschakeld....zijn ineens de absentiedagen op wonderbaarlijke wijze onder het meldings-niveau gedaald.
Onze kleinzoon wordt door zijn moeder veranderd in een kloon van haarzelf. Jeugdzorg vond dit zorgelijk, en dat was het.
Jammer genoeg is moeder leugenachtig, manipulatief, en ongeïnterreseerd in alles behalve haar eigen persoontje en haar -altijd zeer tijdelijke- vriendinnen, waar ze zich dan met huid en haar op stort.

Maar ik ben bang dat er niets verandert. Of misschien zelfs ten kwade...
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Opvoedkundig onderzoek

Bericht door Bertje »

Staat die kinderbescherming dan aan haar kant? Zij krijgt toch ook wel pittige gesprekken neem ik aan. Kan je geen klacht indienen?

Als vader heb je gewoon niks te zeggen.
Oma Tobben
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2015, 11:26

Re: Opvoedkundig onderzoek

Bericht door Oma Tobben »

We hebben geen idee aan wiens kant de kinderbescherming staat. Net als bij jou, liep het gesprek best goed, de mevrouw van de RvdK heeft, als eerste en enige in al die jaren, door dat onze kleinzoon braaf oplepelt wat mama hem vertelt dat hij zeggen moet.
Maar we hebben eerder 'begrijpende' hulpverleners gehad, die daarna vernietigende verslagen schreven, met enkel de leugens van de hex erin en, oh ja, achterin nog een zeer ingekorte weergave van mijn zoons verweer.
Dus we wachten af. Zonder veel hoop op gerechtigheid. Want daarvan is tot nu toe absoluut geen sprake geweest.....
Waarheidsvinding komt niet echt in hun woordenboek voor.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Opvoedkundig onderzoek

Bericht door Bertje »

Maar als die RvdK dat nou doorheeft kunnen ze het kind toch bij zijn vader laten wonen neem ik aan. Is toch niet goed dat hij bij zijn moeder blijft als ik het zo eens lees.
Oma Tobben
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2015, 11:26

Re: Opvoedkundig onderzoek

Bericht door Oma Tobben »

Ja, Bertje, maar de RvdK staat er niet om bekend dat ze altijd van die goede beslissingen nemen. Trouwens, zij onderzoeken alleen, het is de rechter die de beslissingen neemt. En op dit gebied zijn de rechters nu eenmaal ook niet allemaal even verstandig. Die hebben waarschijnlijk nog nooit van Ouderverstoting gehoord en zo wel, handelen ze er niet naar.
Oma Tobben
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2015, 11:26

Re: Opvoedkundig onderzoek

Bericht door Oma Tobben »

Het 'opvoedkundig onderzoek' is geweest. Twee man van de RvdK kwamen melden dat ze ontdekt hadden dat onze kleinzoon twee levens heeft, en twee personen is, één bij moeder en een totaal andere bij vader en dat ze heel snel een Ots willen. Daarna hebben ze met onze kleinzoon alleen gepraat, die daarna totaal van streek was. Er komt nu dus een gezinsvoogd, die, meldden ze blij, jammer genoeg erg vaak wisselen.
Als dit een voorafje is voor wat er komen gaat, zijn we mooi klaar...onder valse voorwendsels binnenkomen, het kind flink van streek maken en meteen melden dat er van enige continuiteit geen sprake zal zijn.
Het gaat fijn zo...
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Opvoedkundig onderzoek

Bericht door Bertje »

Dat is dan wel heel snel gegaan toch?
Hebben ze niet gekeken dan of het kind niet beter af is bij de vader. Ik hoop dat ze bij ons gewoon eerst mijn zoon bij mij laten wonen en dan eens kijken of ze er goed aan gedaan hebben. Als vader krijg je gewoon geen kans. Ben echt benieuwd hoor wat ze bij ons gaan doen. OTS doen ze toch niet zo snel heb ik me laten vertellen. Zij kunnen dat wel willen maar er moet wel een rechter zijn die dit toestemt.
Oma Tobben
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2015, 11:26

Re: Opvoedkundig onderzoek

Bericht door Oma Tobben »

Het verslag van de RvdK is binnen en gunstig voor mijn zoon. Behalve veel 'gemopper' dat de ouders zo veel ruzie maken (wanneer beseffen ze nou eens dat, bij ouderverstoting, er geen sprake is van ruzie, maar van een vader die zich moet verdedigen tegen alle lage streken van de verstotende moeder ), werd gezegd dat uithuisplaatsing niet in het belang van onze kleinzoon is en, EINDELIJK, de hex wordt verplicht psychologische hulp te aanvaarden. Als die nu ook maar onderzoek doen naar haar diepste zieleroerselen!
Verder stond er een verklaring van de hex in, die bedoeld was om vreselijk zielig over te komen, waarvan we overduidelijk en zonneklaar kunnen aantonen dat ze liegt. Hoe dom kan je zijn.
We hebben dus weer een beetje hoop.
Plaats reactie