volgens ex maak ik misbruik van mijn gezag

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Plaats reactie
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

volgens ex maak ik misbruik van mijn gezag

Bericht door Bertje »

Ik ben het er niet mee eens dat mijn zoon van 6 medicatie gaat krijgen tegen adhd en autisme. Ook schijnt hij op school vaak ongewenst gedrag te laten zien. Jeugdzorg heeft verschillende uitnodigingen gestuurd omdat ze met mij in gesprek willen komen hierover.( Ex kan niks zonder mijn toestemming. ) ikvind mijn zoon nog veel te jong om al mmedicijnen te gaan geven. Ik ben gelukkig nog iedere keer onder die gesprekken uit kunnen komen. Hoe langer ik dit rek hoe beter want mijn ex zal het wel eens ooit op gaan geven. Nu roept ze dat jeugdzorg dringend mij wil spreken. Ik reageer er niet op. Ik mag toch mijn eigen mening hierover hebben? Zonder dat zij gelijk roept dat ik misbruik maak van gezamenlijk gezag?
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: volgens ex maak ik misbruik van mijn gezag

Bericht door ll2014 »

Bertje schreef:Nu roept ze dat jeugdzorg dringend mij wil spreken. Ik reageer er niet op. Ik mag toch mijn eigen mening hierover hebben? Zonder dat zij gelijk roept dat ik misbruik maak van gezamenlijk gezag?
Je mag zeker je eigen mening er over hebben, maar misschien is het wel beter om deze mening dan bij jeugdzorg uit te spreken.
Nu kan je verweten worden dat je inderdaad misbruik maakt van je gezag door niet mee te werken.
Wel meewerken betekent immers nog steeds niet dat je toestemming geeft voor iets waar je niet achter staat.
Laat je trouwens eens voorlichten over medicijnen om te kunnen bepalen of je mening wel de juiste is.
In sommige situaties kunnen medicijnen bij autisme wel terdege een gunstige invloed hebben, maar evengoed kunnen de bijwerkingen erger zijn dan de kwaal weet ik uit ervaring met mijn zoon.
Maar laat dit geen machtsspel worden met je ex over de rug van je zoon.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: volgens ex maak ik misbruik van mijn gezag

Bericht door Bertje »

Ik heb gewoon geen zin in due gesprekken met hulpverlening ook omdat mijn vriendin er niet bij aanwezig mag zijn. Ik vind dit gewoon belachelijk zij is toch ook betrokken bij mijn zoon. Zij zuet hem ook een beetje als haar kind. Alleen biologisch gezien is dit niet zo.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: volgens ex maak ik misbruik van mijn gezag

Bericht door Voiceless »

Met jouw standpunt over medicatie ga je het niet halen bij de rechter. Jeugdzorg negeren is ook niet slim. Als jij blijft weigeren dan is de enige oplossing voor jouw ex het aanvragen van vervangende toestemming. Dat verlies je met die houding en mogelijk nog erger, je verliest het gezag.

Jouw vriendin, hoe begaan ook, heeft niets met deze beslissing te maken. Maar jeugdzorg kan niet weigeren dat er iemand bij het gesprek is, want je mag een vertrouwenspersoon meenemen. Maar die heeft geen actieve functie in het gesprek.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: volgens ex maak ik misbruik van mijn gezag

Bericht door Bertje »

Dus als mijn ex zegt er moeten medicijnen gestart worden op verzoek van jeugdzorg natuurlijk dan kan dit zomaar? Zij kan wel veel willen! Waarom zou zij haar zin wel gaan krijgen en ik niet? Je kind volproppen met pillen is niet goed!

Dus het enige wat zij kan doen is via de rechter vervangende toestemming vragen. ? ik geloof nooit dat ze dat gaat doen. Zij wil toch alles in lieve vrede bewaren en ze kan er niet tegen dat ik haar eens stevig de waarheud zeg dan kruipt ze al in haar schulp en roept dat ik een dreigende houding heb.

Voorlopig houd ik het bij mijn standpunt. Die moeders krijgen al te vaak hun zin in zaken omtrent kinderen.
Plaats reactie