Wat kan ik doen

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Wat kan ik doen

Bericht door sdwv »

Willem42 Geplaatst: 06 Nov 2005 08:05 pm Onderwerp: Wat kan ik doen

--------------------------------------------------------------------------------
Wat kan ik doen als een moeder een kind afwijst en hem niet meer thuis wil hebben.
Mijn zoon woont nu bij mij en is onder toezicht geplaatst, maar de moeder wilt hem nog steeds uithuis laten plaatsen.
Bureau Jeugdzorg twente is het met haar eens ondanks de positieve reactie en het rapport van het I.O.G.
Ik weet het nu na alle rechtzaken niet meer.
De ene keer word de uithuisplaatsing ingetroken en bij de volgende rechtzaak wederom uitgesproken.
We zijn nu in hoger beroep en mijn advocaat verwacht dat wij deze zullen winnen, maar ondertussen word er door jeugdzorg al weer een andere zaak voorbereid!!!
Mijn zoon en ik lijden hieronder en het geeft zeer veel stress!!!
Heeft iemand misschien een idee voor ons???

Met vriendelijke groet,

Willem.


yvonne Geplaatst: 22 Nov 2005 01:00 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi Willem,

Belangrijk is dat de gezinsvoogd, jouw zoon en jij positief zijn over dat jouw zoon bij jouw woont.

Verder vraag ik mij af of jij zelf contact hebt met bureau jeugdzorg. Zo kan het naar mijn weten niet kwaad om contact met hen op te nemen. Aan te geven dat het geheel een enorme psychische en emotionele druk legt op jouw zoon en dat jij je hier zorgen om maakt, omdat de hele situatie al zwaar genoeg is voor hem.

Verder kan ik je enkel meegeven dat er tegenwoordig vaak lange wachtlijsten zijn voor woongroepen en het aantal pleeggezinnen in nederland zwaar achteruit is gegaan. Dit betekent dat (als het goed is) ze niet snel zullen over gaan tot uit huisplaatsing.

Ik hoop dat je de rechtzaak wint, want zolang jouw zoon het goed heeft bij jouw is dat vele malen beter dan uit huisplaatsing.

Yvonne
Gesloten