LBIO

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

LBIO

Bericht door sdwv »

KJ Geplaatst: 20 Jul 2006 09:31 pm Onderwerp: LBIO

--------------------------------------------------------------------------------
Vorig jaar is er door het LBIO loonbeslag gelegd bij mijn werkger omdat er achterstand was bij het betalen van mijn alimentatie.
Er is toen een idioot bedrag overgebleven waar wij (mijn vriendin en ik) van moesten rondkomen. Ik heb daar bezwaar tegen aangetekend en het bedrag is met enkele tientjes aangepast.
Medio maart heb ik een klacht bij de directeur van het LBIO ingediend, het LBIO zegt dat ze deze niet hebben ontvangen. In deze klacht heb ik aangegeven dat ik door het eenzijdige loonbeslag in financiele problemen zal gaan komen.
Inmiddels ben ik van het LBIO verlost maar zijn onze financiele problemen zo hoog geworden dat we onze woning zullen moeten verkopen.
Ik ben van plan om het LBIO aansprakelijk te stellen voor deze situatie!!
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of die tips voor mij heeft?

KJ


Anonymous Geplaatst: 23 Jul 2006 10:59 pm Onderwerp: LBIO

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo KJ,

Als je niets met het LBIO te maken wilt hebben dan moet je keurig netjes je alimentatie betalen en dan nog kan je ex een klacht indienen dat je té laat of niet hebt betaald!
Het LBIO doet géén onderzoek of dit op waarheid is gebaseerd of niet en je krijgt zo'n rotbrief waarin staat dat je ex een klacht heeft ingedient dat je géén alimentatie betaald en dit moet doen anders leggen ze beslag op je loon!
Ik vind het schandalig dat dit zómaar kan terwijl wij mensen zijn die niet bekend staan als wanbetaler! Ik ben zelf een vrouw maar vind dat sommige gescheiden vrouwen misbruik maken van de gelegenheid omdat ze wraak willen nemen zeker als de man een nieuwe relatie aangaat. Dan breekt opeens de hel los!
De alimentatie is iets wat je moet betalen dus gewoon doen!


Sjaak Geplaatst: 25 Jul 2006 10:53 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Stomme vraag misschien maar wanneer moet alimentatie altijd betaald zijn? Voor het begin van de nieuwe maand?


pvs Geplaatst: 25 Jul 2006 11:11 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Sjaak schreef:
Stomme vraag misschien maar wanneer moet alimentatie altijd betaald zijn? Voor het begin van de nieuwe maand?

Ik heb zelf een paar maanden partneralimenatie moeten betalen toen onze rechtzaak nog liep over de kinderen en moest toen vooraf betalen. Dus voor de eerste van de maand moet het binnen zijn voor de aankomen de maand. Dus precies wat jij zegt. Ik neem aan dat het met kinderalimentatie precies hetzelfde is. En als je het altijd voor de eerste van de maand stort ben je NOOIT te laat. Je kan beter te vroeg zijn dan te laat zodat je ex zomaar beslag gaat laten leggen op je salaris. Mijn advocaat gaf dat ook aan dat ik echt op tijd moest betalen. Bij mij ging het maar om 10 euro in de maand maar als je ex kwaad wil kan er zelfs voor een heel klein bedrag beslag worden gelegt.


Sjaak Geplaatst: 26 Jul 2006 11:40 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Ok dank je, dit vermoede ik al en ben geloof ik altijd wel op tijd geweest.


pvs Geplaatst: 26 Jul 2006 07:20 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Sjaak schreef:
Ok dank je, dit vermoede ik al en ben geloof ik altijd wel op tijd geweest.

Zover ik begrepen heb, is het ook zo dat er wel enkele maanden achterstand moet zijn voordat het LBIO kan worden ingeschakeld. Dus als je een keer te laat ben, dan kan je ex geeneens het LBIO inschakelen.


Anonymous Geplaatst: 27 Jul 2006 08:45 am Onderwerp: LBIO

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo PVS & Sjaak,

Volgens mij ben je pas té laat met betalen als je een paar maanden dit niet hebt gedaan. Persoonlijk vind ik dit een zéér kwalijke zaak dat zo"n bureau zich laat gebruiken als een ex zómaar uit haar duim zuigt dat je té laat bent met betalen. Het LBIO moet éérst om het schriftelijk bewijs vragen aan de alimentatie gerechtigde laat je giro/bankafschriften zien! Als je daadwerkelijk méér dan 2 maanden niet betaald hebt dán pas aktie ondernemen en als er géén betaling plaatsvindt dán pas gebruik maken van je macht!
Maar néé een ex hoeft maar alléén te piepen dat je je alimentatie niet betaald hebt (té laat) d.w.z. vóór de eerste dag van de maand (bij vóóruitbetaling en je krijgt meteen zo'n rot brief van het LBIO dat je ex een klacht heeft ingediend. Wij mijn vriend en ik zijn mensen die hun zaken keurig netjes afhandelen éérst de vaste lasten want die hebben we genoeg, als je werkt krijg je géén cadeautjes eenouder/kinderkorting huursubsidie, kwijtschelding van gemeentelijke belasting/heffing minder ziekenfonds bijzondere kosten betaling bij de Sociale dienst enz, enz.
Elk einde van de maand als ons salaris er is maken we al onze rekeningen keurig netjes over en wat dacht je krijgt toch het LBIO op je dak omdat mevrouw die thuis op haar kont zit en alléén maar leuke dingen doet zoals 4x per jaar op vakantie etc, etc, heeft geklaagd dat ze géén alimentatie heeft mogen ontvangen keurig geregeld toch? Kind is inmiddels 14 jaar mijn man ziet hem niet meer dat is al 9 jaar zó! Jeugdzorg en de RAAD van kinderbescherming doen hier niets mee! Het gekoeieneer begon toen ik in beeld kwam, ja, ja.
Waar zijn we in dit land mee bezig hard werkende mensen het leven zuur te maken en zovéél mogelijk pakken. Je moet toch éérst je salaris ontvangen vóórdat je kunt betalen?
Volgens mij is dat bij iedereen rond de 25 van de maand toch?
Ik lach me rot de hulpbehoevende groep wordt steeds groter en groter wat als de mensen die nu hard werken het niet méér kunnen opbrengen?
Wie zorgt ervoor dat als moeder de omgang tussen vader én kind frustreert dit wel plaats kan hebben óók het LBIO? Wel de Lusten maar niet de Lasten?


KJ Geplaatst: 27 Jul 2006 10:52 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Bedankt voor alle reactie's alleen kan ik er niet veel mee helaas!

De opmerking over op tijd betalen: Ik krijg iedere laatste dinsdag van de maand mijn loon > soms is dat op de 30e en ja dan heeft ze het niet de eerste op haar rekening staan. Dit is al eens door haar in een rechtszaak aangekaart en de reactie van de rechter was:"mevrouw, dat zult U moeten accepteren". Toen ze het LBIO inschakelde heeft die dus een extra maand geind omdat dat zogenaamd achterstand zou zijn. Je zal ze toch afschieten!

Ik ben nu bezig om de "schade" van het beslag van het LBIO in kaart te brengen. Het is echt heel erg. Voor 2 weken geleden ben ik door de KLPD aangehouden vlak bij Rotterdam > ik reed onverzekerd met mijn auto. Ik had al contact gezocht met de verz.maatschappij maar doe hadden nog niet gereageerd.....gevolg auto in beslag genomen met vriendin en 2 honden met 30 graden met de trein/bus naar huis. Het is allemaal wel weer goed gekomen uiteindelijk.
Dit is maar 1 van de problemen. wat te denken van de ziektekosten verzekering....ook geschorst maar dat heb ik op gelost doo begrip van hun kant.
En zo kan ik nog zoveel opnoemen!!!

En dat allemaal door die *****zakken van het LBIO!
Ze worden bedankt voor de bewezen diensten. IK ben failliet zo simpel is dat. En ik zal ze krijgen ook al moet ik me daar aan de poort vast ketenen!


Anonymous Geplaatst: 28 Jul 2006 05:35 pm Onderwerp: Oproep: Aanklacht tegen het LBIO Collectief sterk. doe mee

--------------------------------------------------------------------------------
De rode draad in de verhalen die ik lees op deze site en vele andere sites is dat het LBIO zonder enige vorm van bewijs " Achterstallige betalingen kan innen". Mijn vriend heeft ten onrechte al jaren ellende door deze instantie. Enkele voorbeelden die velen van jullie vast wel herkennen zijn: loonbeslag, geen verzekering kunnen afsluiten, dakloos, bkr's etc etc etc. De enige instantie die ons nog kan helpen is de nationale onbudsman. Helaas verloopt dit ook niet al te snel en al te soepel. Geld voor een rechtszaak heeft hij niet, dus blijft het een neerwaardse spiraal van ellende. Ik zou heel graag met mensen in contact willen komen die hetzelfde meemaken, of mee hebben gemaakt en kijken of er mogelijkheden bestaan om collctief iets te gaan doen tegen dit onrechtvaardige beleid. Na 16 jaar ellende is mijn vriend murw geworden, ik ben nog wel strijdvaardig. Wie o wie wil zich aanlsuiten en verkennen wat aan dit probleem kan worden gedaan.


Anonymous Geplaatst: 02 Aug 2006 01:24 pm Onderwerp: LBIO

--------------------------------------------------------------------------------
Ja mijn vriend heeft nu ook al zo'n 2 jaar problemen met het lbio. Iedere keer kon hij met afschriften aantonen dat hij wel betaald had. En nu ineens zonder bericht vooraf is er loonbeslag gelegd. Hij ging dus finaal over de rooie. Bellen met het LBIO heeft geen zin want die verwijzen naar de wet.
Het is inderdaad zo dat een ex zomaar een klacht bij het LBIO kan indienen, ook al ben je 1 dag over tijd, dan rekenen zij een maand. En zo kan een ex lekker pesten zonder dat er wat aan gedaan wordt, en...mag je daarna een halfjaar lang ook nog eens 10% van het alimentatiebedrag aan het lbio overmaken! Dat is die opslag regeling. Dit is heel onrechtvaardig en misschien moet hier maar eens een klacht over naar de tweede kamer. Want niemand blijkt deze instantie te controleren. Klachten kan je alleen of bij het lbio indienen, wat wij dus ook steeds doen, maar de procedure blijft dan wel doorlopen omdat zijn ex het aan hen overgedragen heeft. En als dat niet werkt, bij de nationale ombudsman. Ik heb daar wel een paar positieve reacties van gezien op internet. Trouwens vermindering van alimentatie moest je vroeger altijd via de rechter aanvragen. Ik weet niet of dat nog zo is. Maar ja dan zit je weer met de kosten van een advocaat, tenzij je een laag inkomen hebt, een hypotheek of een rechtsbijstandsverzekering.
anoniem

ook wij kennen de klappen van deze zweep

Bericht door anoniem »

ook mijn vriend heeft het lbio op zijn dak gekregen. Vorig jaar september is het alimentatie bedrag vastgesteld maar ja omdat mevrouw in januari de alimentatie heeft aangehaald blijkt dit met terug werkende kracht te zijn en had mijn vriend ineens een schuld van c.a. 2000 eurie. De ***bakken van lbio hebben geen geweten en hebben dus in maart dit jaar beslag gelegd op het loon van mijn vriend. Het ergste is dan er wordt geen rekening gehouden gehouden met leefgeld. Telefoontje naar telefoontje brief naar brief het helpt allemaal niks want het staat zo gezegd in de wet. In de wet staat ook dat asl in van beide ouders zich schuldig maakt aan frusteren van de omgangsregeling hier dwangsommen opgelegd kunnen worden. Met nadruk op kunnen worden want politie, justiti doen hier niks mee. Vervolgens als vader sta je er weer alleen voor. Ik hoop ooit dat er mensen bij justitie, lbio en alle andere "hulp" instantie dezelfde situatie mee zullen maken als mijn vriend en alle andere vaders op deze site. Misschien dat er dan recht wordt behaald in dit landje. Ik schaam me ervoor vrouw te zijn als ik weer eens een verhaal hoor over zo'n 'moeder' die alles doet om vader en kind niet te vergeten maken. Echt in en in triest wanneer worden deze vrouwen gestrafd. Dit kan toch niet langer. Ik kan niet met mijn vriend samen wonen omdat juist dan meer alie betaald moet worden. Ik heb de laatste anderhalf jaar zeker 2000 eurie uitgegeven aan kleren etc voor zijn dochter. Maar dat doen we zelf zegt lbio. Ja wat moet ik dan? ik kan het niet aan zien hoe verwaarloosd dat meissie er bij loopt als ze vrijdags weer opgehaald. Vervolgens zien we een foto van school waar ze heel mooi opstaat dus blijkbaar kan 'mamma' wel kleren betalen. Ik weet het niet meer, ik als 'nieuwe partner' kan alleen maar toe kijken hoe mijn vriend en zijn dochter geestelijk kapot gemaakt worden.....
Gesloten