bewijs dat ex gewoon kan werken (ipv arbeidsongeschikt)

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
desjaak
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 mei 2015, 06:57

bewijs dat ex gewoon kan werken (ipv arbeidsongeschikt)

Bericht door desjaak »

Hallo,

bij mij hangt nog een alimentatieclaim c.q. procedure boven het hoofd. Nu is het zo dat ik op dit moment de volledige zorg voor mijn 13 jarige zoon op mij neem.
Mijn ex wil niet werken en heeft nu sinds een jaar een ziektewetuitkering. Deze loopt bijna af en ze moet opnieuw gekeurd worden door het UWV.

Ze heeft altijd een kantoorbaan gehad, is sinds 2 jaar werkloos, maar heeft nu zogenaamd reuma en RSI waardoor ze niet zou kunnen werken. Je voelt hem al aankomen, mevrouw wil zich arbeidsongeschikt laten verklaren en ik mag de rest van de inkomsten ophoesten.

Maar nu de crux; mevrouw post op Facebook alle kunstwerken, pentekeningen, schilderijen die ze op dit moment maakt. Nu denk ik zo: als je kunstwerken kunt maken en kunt schilderen...hoezo heb je dan reuma en RSI?
Mevrouw is nu fulltime kunstenares en ik mag de rest bijlappen terwijl ik 40 uur werk en ook nog de zorg voor onze zoon op me neem.

Nu is de vraag: kan ik hier een zaak van maken bij het UWV en/of kan ik dit aandragen als argument dat mevrouw gewoon in haar eigen levensbehoeften moet kunnen voorzien ?
(ze heeft heel de week de tijd en haar RSI lijkt ook wel mee te vallen).

Bij voorbaat dank voor je reactie.

Groet,
De Sjaak
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: bewijs dat ex gewoon kan werken (ipv arbeidsongeschikt)

Bericht door The Driver »

Helaas, dat gaat volledig buiten jou om.
Plaats reactie