moeder wil dochter van school halen ivm verhuizing 20 km ver

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

moeder wil dochter van school halen ivm verhuizing 20 km ver

Bericht door sdwv »

erectromorph Geplaatst: 10 Jul 2006 01:03 pm Onderwerp: moeder wil dochter van school halen ivm verhuizing 20 km ver

--------------------------------------------------------------------------------
hallo ik ben bezorgde papa J. De moeder van mijn dochter ( is 20 km verderop verhuist. Zij heeft (ook haar nwe man) een rijbewijs. Nu willen ze mijn dochter van de Vrije School halen in de stad waar ik woon. Dit heeft grote gevolgen voor de omgang. Mijn betrokkenheid met de school is groot. Dit wordt moeilijk 20 km verderop. Ik zie mijn dochter om de week vijf dagen van donderdag tot en met maandag. Argument hiervoor was; weekendvader is teveel gesleep met kind en te kort opeenvolgende periode. De nieuwe regeling werkte heel goed. Wat nu? Ik heb mijn kind erkend, ben nooit met de moeder getrouwd geweest, ze draagt de achternaam van moeder. Terug naar weekendvader wil ik niet. Mijn dochter klaagt al jaren dat ze het oneerlijk vindt korter bij me te zijn. Ik heb geen rijbewijs en redeneer als volgt; Dochter heeft erg baat bij de school waarop ze zit qua individuele begeleiding en type onderwijs, dochter en vader willen de omgangsregeling niet veranderen, a; omdat het zo heel fijn is b; omdat dochter vader niet minder wil gaan zien c; het gesleep met kind wordt tot een minimum beperkt.
Toch wordt dit doorgezet, een gesprek tussen mij en moeder/nwe man is een formaliteit, kind is waarschijnlijk al voor de nwe school aangemeld. Wat kan ik doen? Mijn rechten? Iemand ervaring? groet J.


pvs Geplaatst: 10 Jul 2006 01:44 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi,

Hoe oud is je dochter en hebben jullie de omgangsregeling bij de rechtbank vastgelegd?

Volgensmij is het zo dat als je dochter ouder is dan 12 dat ze zelf ook inspraak heeft en zelfs ervoor kan kiezen om permanent bij jouw te gaan wonen. Als je dochter nog geen 12 is, dan wordt het een stuk moeilijker.

Als er een omgangsregeling door de rechter is vastgelegd, dan moet iedereen zich daar aan houden, doet de moeder dit niet en zet jullie dochter zomaar op een andere school waardoor de omgangsregeling dus veranderd, dan kan dit bij de rechter worden aangevochten. Als jullie niets hebben vastgelegd, dan zou ik eens bij een advocaat gaan informeren hoe het precies allemaal zit of misschien dat er andere lezers van dit forum ervaring hebben hiermee.
Gesloten