Ouderschapsplan Onderzoek

Bent u gescheiden na 1 maart 2009, geef hier u ervaringen weer over het ouderschapsplan.
Wat kan er allemaal mis gaan en waar men op moet letten bij het opstellen
Plaats reactie
StudentUvA
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2015, 15:13

Ouderschapsplan Onderzoek

Bericht door StudentUvA »

Beste ouder,


Ik doe onderzoek naar het ouderschapsplan vanuit de Universiteit van Amsterdam. Mijn onderzoek richt zich op de positieve aspecten en de knel- en verbeterpunten van het ouderschapsplan. Om hier meer inzicht in te krijgen zoek ik ouders die na maart 2009 gescheiden zijn en dus een ouderschapsplan hebben opgesteld.

Mocht u na maart 2009 gescheiden zijn, dan nodig ik u graag uit om via onderstaande link mijn online vragenlijst in te vullen. Uw deelname is anoniem en uw antwoorden worden vertrouwelijk behandeld.

Uw antwoorden zouden mij ontzettend helpen in mijn onderzoek.


https://nlpsych.qualtrics.com/SE/?SID=S ... Xi0pZNyMJf



Met vriendelijke groet,

Joske Spetter
Research Master Universiteit van Amsterdam
Laatst gewijzigd door StudentUvA op 22 mei 2015, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Ouderschapsplan Onderzoek

Bericht door ll2014 »

StudentUvA schreef:Om hier meer inzicht in te krijgen zoek ik ouders die na maart 2009 gescheiden zijn en dus een ouderschapsplan hebben opgesteld.
Laat die "dus" maar weg, als je geen ouderschapsplan opstelt omdat je het niet eens wordt lijkt er geen enkele verplichting te zijn.
Een rechter zal in zo'n geval een uitspraak doen over je geschil, maar eist helemaal geen ouderschapsplan....
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Ouderschapsplan Onderzoek

Bericht door kiekiek »

Voor de helft van de kinderen van gescheiden ouders is geen ouderschapsplan, omdat de verplichting onderuit is gehaald door een slimme SP-senator die nog net een uitzondering aan de wet wist toe te voegen: 'er is geen ouderschapsplan verplicht indien ouders niet tot overeenstemming kunnen komen'.

Richt daar je pijlen op en laat de rest rusten, want dat is alleen maar een afleiding van hoe goed een ouderschapsplan wel is. Niet dus!
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Ouderschapsplan Onderzoek

Bericht door Casper »

@Joske, succes! en ik hoop dat je de resultaten van het onderzoek in algemene termen wilt delen op dit forum (waar dit onderwerp ook een aantal malen is besproken).
witte woef
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2015, 00:35

Re: Ouderschapsplan Onderzoek

Bericht door witte woef »

Wil je veel succes wensen met jouw onderzoek en het vinden van belangstellenden.

Mvg witte woef
Plaats reactie