Advies van de RvdK

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

kiekiek schreef:

Dit is waar het om draait, de rest is ruis en niet van belang.

Wat is hun advies en wat zijn hun conclusies?
Hun advies kind meer omgang met vader en vader ook belasten met het gezag.
Conclusie kind tussen 2 vuren beide ouders beloven beterschap vader is daarbij van groot belang voor het kind.
Ik ben 1 en al positief heb niet negatieve uitingen naar moeder gedaan maar wel gezegd dat moeder veel bij elkaar liegt om mij in een kwaad daglicht te stellen. Voor de rest ben ik positief over moeder. Heb nog contact gehad met rvdk en die zei het is een wellis nietus spelletje wat niet ten goede komt aan het kind.
Ja ik mag erop reageren niks moet werd er nog gezegd. Ik ga er zeker op reageren want ik heb het gevoel als ik niet reageer dat het waar is (wie zwijgt stemt toe)
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Advies van de RvdK

Bericht door kiekiek »

Je kan inderdaad beter even reageren en dan met name op die leugens die jou zaak zouden kunnen bedreigen. Je hebt dan in ieder geval de andere kant laten zien. Voor de rest: hou je rustig bij een zitting, hou je alleen aan de feiten die belangrijk zijn voor jou zaak en vooral moed en geduld houden. Jou zaak ziet er vrij positief uit!
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Advies van de RvdK

Bericht door ll2014 »

JasonL schreef:maar wel gezegd dat moeder veel bij elkaar liegt om mij in een kwaad daglicht te stellen.
...
Ik ga er zeker op reageren want ik heb het gevoel als ik niet reageer dat het waar is (wie zwijgt stemt toe)
Pas op met bewoordingen over liegen, het is beter te zeggen dat je je niet herkent in een aantal uitlatingen van moeder, en indien de rechtbank dat wenst bereid bent daar verder op in te gaan.
Dan heb je niet gezwegen en kan je dus niet worden verweten dat je het er mee eens bent omdat je gezwegen hebt, en toch zal het niet zo gauw als moddergooien worden gezien, wat een opmerking als "veel bij elkaar liegen" wel wordt gezien.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

Even een update,

Afgelopen dinsdag eindrapport binnen gekregen met onze reacties over het conceptrapport. En daar heeft moeder op zijn zachtst gezegd fel uitgehaald naar de rvdk wat ik al een beetje had verwacht naar aanleiding van hun advies. Zij waren onkundig, partijdig, onderzoek is niet goed gedaan werd niet naar haar geluisterd etc etc . Het is nu is de omgekeerde wereld als ik het forum lees :shock: Word er nu dan eindelijk is het toneelspel doorzien en de vele leugens doorgeprikt ...?!
Ik heb gisteren contact gehad met mijn advocaat hierover en die zei dat dat het rapport er goed uitzag maar ik me nog niet rijk hoef te rekenen.
Hoe kijkt de rechtbank hier tegenaan nu de moeder de rvdk helemaal onderuit haalt?
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Advies van de RvdK

Bericht door kiekiek »

Lijst dat rapport maar in en bewaar hem goed voor later ;)

De beste strategie is nu je volledig aansluiten bij de eindconclusie in het rapport en daar je verzoekschrift op gaan baseren. Moeder is dan volledig geisoleerd en zal vanuit emotie haar ware kant laten zien, ook straks in de zitting. Blijf jezelf op een zo positief mogelijke manier presenteren en zeg ja en amen tegen de rechter dan heb je die ook nog eens mee. Benadruk jou positieve situatie en benadruk ook de goede band met je kind. Zeg ook dat je alles doet in het belang van je kind.

Je zit in een luxe positie en velen zouden jaloers op je zijn. Je advokaat wil uiteraard eerst een positieve beschikking er voor jou uit gaan halen en dat is nu zijn taak, maar ook vanuit een stevige positie!
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
papa.vier
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2014, 17:44

Re: Advies van de RvdK

Bericht door papa.vier »

ll2014

sorry ik heb geloof ik het hof en hoge raad door elkaar gehaald, in cassatie ben ik niet gegaan terwijl dit misschien wel kans van slagen had gehad maar ik kon dit niet meer trekken, financieel helemaal uitgekleed door 2,5 jaar rechtsgang. het contrast is hier ook zeer groot, ik ben ongeveer 35 a 40 duizend euro kwijtgeraakt en dreigde zakelijk en prive ten onder te gaan hieraan terwijl moeder gesubsidieerd werd middels prodeo. cassatie was gewoon niet haalbaar voor mij. De rechtsgang is zeer oneerlijk verlopen met als uitgangspunt telkens dat de kinderen toch op een of andere manier bij hun moeder moestdn gaan wonen. Op dit moment doen ze dat dus ook en de situatie is dan ook ronduit slecht. De kinderen vervremen van mij omdat ik van de hoofdopvoeder naar eenmaal in de 14 dagen leuke dingen papa ben geworden. de 14 dagen ertussen heb ik niet tot nauwelijks contact omdat moeder 240km weg is gaan wonen. Ook dit vond het hof geen inbreuk maken op mijn vaderschap.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

kiekiek schreef:Lijst dat rapport maar in en bewaar hem goed voor later ;)

De beste strategie is nu je volledig aansluiten bij de eindconclusie in het rapport en daar je verzoekschrift op gaan baseren. Moeder is dan volledig geisoleerd en zal vanuit emotie haar ware kant laten zien, ook straks in de zitting. Blijf jezelf op een zo positief mogelijke manier presenteren en zeg ja en amen tegen de rechter dan heb je die ook nog eens mee. Benadruk jou positieve situatie en benadruk ook de goede band met je kind. Zeg ook dat je alles doet in het belang van je kind.

Je zit in een luxe positie en velen zouden jaloers op je zijn. Je advokaat wil uiteraard eerst een positieve beschikking er voor jou uit gaan halen en dat is nu zijn taak, maar ook vanuit een stevige positie!
Ik heb me al die jaren positief opgesteld alleen de rechtstaat werkte niet mee. Die heeft nu de rvdk erbij gehaald en die doorziet alles wat moeder doet om het belang van ons kind te dwarsbomen. En zelfs nu blijft ze doorgaan met leugens. Wij zeggen maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Zelfs nu zeg dat ons kind zijn beide ouders nodig heeft ook al maakt ze mij bij iedereen zwart.
Luxe wil ik het niet noemen ook al is het eindrapport positief ik blijf een grote slag om de arm hebben. Want we weten immers maar nooit. We hebben vaker hier gelezen dat ondanks het "advies" ze heel anders beslissen.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Advies van de RvdK

Bericht door kiekiek »

JasonL schreef: Ik heb me al die jaren positief opgesteld alleen de rechtstaat werkte niet mee. Die heeft nu de rvdk erbij gehaald en die doorziet alles wat moeder doet om het belang van ons kind te dwarsbomen.
Ik denk niet dat je er al te zwaar aan moet tillen dat de RvdK erbij is gehaald door de rechter. Die vraagt eigenlijk gewoon om een onafhankelijk advies om tot een weloverwogen beslissing te komen. Het gebeurt wel vaker dat de RvdK om een advies wordt gevraagd, zeker als blijkt dat beide partners het totaal oneens lijken te zijn.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

Nou volgens mijn ex is rvdk helemaal niet onafhankelijk ze zijn heel partijdig, onkundig etc etc. Wat je eerder al aangaf kiekiek haar ware aard komt naar boven. Klinkt misschien gek maar ik was blij dat er een onafhankelijke partij kwam bij deze dus de rvdk. Want ik wist het ook op een gegeven moment niet meer :shock: Maar nu heeft de rvdk dus kunnen cocluderen dat ex frustreert liegt en bedriegt "eindelijk"
Ik ben het op een aantal punten niet eens, niet alles ;-)
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Advies van de RvdK

Bericht door ll2014 »

JasonL schreef:Nou volgens mijn ex is rvdk helemaal niet onafhankelijk ze zijn heel partijdig, onkundig etc etc.
Dat moet je ex dan vooral aan de rechter gaan vertellen....

Die kan het vast niet waarderen dat de door hem erbij gehaalde deskundige wordt afgekraakt, kan volgens mij alleen maar in jouw voordeel werken.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

Al ex haar ongenoegen uit over het onderzoek van de rvdk is dat dus goed begrijp ik?
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Advies van de RvdK

Bericht door ll2014 »

Zeker weten doe je dat natuurlijk nooit, maar ik heb de indruk dat de rechter de RvdK over het algemeen beschouwd als een boven alle twijfel verheven organisatie, en dus niet erg gecharmeerd zal zijn van een rechtstreekse aanval daarop, zeker niet als dat een direct waardeoordeel over de RvdK is.
Als je het niet eens bent met de RvdK kan je prima je eigen mening geven, maar stellen dat de RvdK partijdig en ondeskundig is, is volgens mij niet zo slim.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

Nou ik ga met al jullie antwoorden nu maar achterover zitten en het op me af laten komen. Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte van alle ontwikkelingen.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

Nou waar we bang voor waren is dus gebeurt. Vrijdag had me kind omgang met mij zaterdag terug gebracht. En wat denk mevrouw gaat helemaal uit haar dak niks is goed en kind is helemaal over zijn toeren door jou. Doet alleen maar huilen want moet dit en dat!

Jullie begrijpen natuurlijk wel dat me kind helemaal niks moet en dat me kind een wereld dag heeft gehad. Maar omdat de rvdk een advies heeft gegeven waar mevrouw het niet mee eens is gaat ze zo doen. En er zijn wel meer dingen die ze ineens doet wat ze in al die jaren niet heeft gedaan.

Vraag is nu echter moet ik reageren op haar leugens en aantijgingen of gewoon naast me neer leggen en tijdens zitting me zegje doen?
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Advies van de RvdK

Bericht door kiekiek »

Herkenbaar gedrag van iemand die op haar klompen aanvoelt op verlies te staan en nu als een kind gaat stampvoeten. Gewoon weer dom om dit te doen waar een kind bij is!

Gewoon volledig deze emoties negeren!
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Plaats reactie