Advies van de RvdK

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

Dat dachten wij dus ook zaterdag ochtend helaas. Totaal niet in het belang van het kind handelen.
Wij gaan dit inderdaad negeren en als de rechter ter zitting ernaar gaat vragen zullen wij des gewenst erop reageren.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

Sinds gisteren (woensdag) laat me ex weten dat ik niet meer maar haar moet communiceren over ons kind. En dat zij als het haar uitkomt mij zal berichten over het hoe en wat.
Is dit een manier van haar om het advies van de rvdk om zeep te helpen? met name het gezamenlijk gezag ( er moet namelijk communicatie) zijn. En heeft dit zin ?
Benadeelde
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 feb 2015, 13:51

Re: Advies van de RvdK

Bericht door Benadeelde »

Hoi JasonL,

Daar kan je weleens groot gelijk in hebben.

Onderlinge communicatie tussen ouders is een vereiste voor een goede omgang. Als een rechter bemerkt dat een kind knel komt te zitten dan heeft dat invloed op zijn of haar uitspraak waarbij de verzorgende ouder meestal aan het langste eind trekt.

Het is te gek voor woorden met het is net een kat en muisspel geworden met als inzet de omgang. Er wordt totaal geen rekening gehouden met het kind.

dieptriest
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Advies van de RvdK

Bericht door kiekiek »

Benadeelde schreef: Onderlinge communicatie tussen ouders is een vereiste voor een goede omgang.
En voor het nemen van belangrijke beslissingen in het leven van een kind.

Maar ga er maar vanuit dat als je hex niet wil communiceren dat dat ook niet gaat gebeuren.

Ik ben nu 4 jaar verder en heb veel geprobeerd om de communicatie op gang te krijgen, maar communicatie is niet af te dwingen.

Na twee jaar kwam het enigszins op gang via mail, maar voor mij in ieder geval totaal onbevredigend. De schoolkeuze deed ze zelf, essentiele informatie hield ze achter en allerlei zaken probeerde ze af te dwingen.

Dat werd hem dus ook niet. Om die reden heb ik een half jaar geleden de communicatie volledig stil gelegd. Jaarlijks krijgt ze nog wel het schema voor de omgang voor het nieuwe jaar en daar doet ze het maar mee.

Kleine dingetjes regel ik met mijn zoontje via app en mondeling afspreken. Mijn oudste zoon woont in een instelling en daarvoor werk ik volledig om mijn hex heen. Van haar komt toch niets, dan maar via-via.

Op een gegeven moment ga je accepteren dat communiceren met een hex een illusie is.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

Dat is nu juist het vreemde eraan al die jaren communiceren we met elkaar via app, mail en telefoon. Maar sinds het advies van de rvdk heeft ze alles volledig stop gezet. Ze reageerd niet meer op app mail en telefoon.
Kan toch niet zijn dat ze het advies in de wind slaat en ze alsnog haar zin krijgt. Dat is niet in het belang van het kind!
Ik zie graag ervaringen hierover want ik begin nu alweer de zenuwen te krijgen ondanks een positief advies van de rvdk.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Advies van de RvdK

Bericht door kiekiek »

JasonL schreef:Dat is nu juist het vreemde eraan al die jaren communiceren we met elkaar via app, mail en telefoon. Maar sinds het advies van de rvdk heeft ze alles volledig stop gezet. Ze reageerd niet meer op app mail en telefoon.
Dan is zij verwijdbaar fout, dat ziet de rechter ook wel. Ik vind het sowieso goed dat beiden toch min of meer een beetje kunnen blijven communiceren. Voor co ouderschap is dat zelfs van groot belang, voor een gebruikelijke omgangsregeling zou je zonder kunnen.

Wellicht dat het verbetert als de zitting is geweest, hoewel sommigen slecht tegen hun verlies kunnen en blijven volharden in onacceptabel gedrag.

Het advies van de Raad kan ze betwisten, haar probleem. Waar het nu om gaat is de beschikking van de rechtbank die afdwingbaar is.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Advies van de RvdK

Bericht door ll2014 »

kiekiek schreef:Voor co ouderschap is dat zelfs van groot belang, voor een gebruikelijke omgangsregeling zou je zonder kunnen.
Als het er bij de rechter op aan komt probeer dan duidelijk te maken dat jij graag communiceert en dat het ontbreken van communicatie uitsluitend aan haar ligt.
Zorg er wel voor dat het niet gaat lijken op moddergooien.

In mijn geval, met co-ouderschap, was het ook hex die niet wou communiceren, en ik heb dat aangegrepen door voor de rechter te stellen dat het bestaande co-ouderschap daardoor helaas naar mijn mening niet meer mogelijk was en verzocht om mijn zoon bij mij zijn hoofdverblijf te laten krijgen en een omgangsregeling voor haar vast te stellen.
Tijdens de zitting bleek uit de door de rechter aan beiden gestelde vragen ook heel duidelijk dat het gebrek aan communicatie van haar kant kwam.
Mijn zoon had ook al aangegeven dat hij liever bij mij woonde, en dat samen heeft er voor gezorgd dat dat nu ook gebeurd is.
Communicatie is er helaas nog steeds niet....
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Advies van de RvdK

Bericht door kiekiek »

ll2014 schreef:
Als het er bij de rechter op aan komt probeer dan duidelijk te maken dat jij graag communiceert en dat het ontbreken van communicatie uitsluitend aan haar ligt.
Inderdaad altijd het balletje bij de ander leggen en niet met modder gooien. Feiten zijn voldoende.

Om dit kracht bij te zetten kan je proberen om gesprekken met je ex aan te gaan via viergesprekken bij advokaten, bij maatschappelijk werk, bij een gemeenschappelijke kennis of bij de Raad.

Daar zal ze ongetwijfeld niet op ingaan, maar dan kan je laten zien dat jij in ieder geval diverse pogingen hebt ondernomen.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

kiekiek schreef:
Dan is zij verwijdbaar fout, dat ziet de rechter ook wel. Ik vind het sowieso goed dat beiden toch min of meer een beetje kunnen blijven communiceren. Voor co ouderschap is dat zelfs van groot belang, voor een gebruikelijke omgangsregeling zou je zonder kunnen.
Dat beetje communiceren deden we ook maar na het advies wil zij niet meer. En wat je al aangaf "herkenbaar". Maar verwijdbaar fout moet ik dat positief zien? Ik word er hol en dol van op dit moment. Want wat zij doet gaat dat haar redden om het maar even zo te zeggen?
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Advies van de RvdK

Bericht door ll2014 »

Uit te sluiten valt niets, rechters kunnen soms heel vreemd beslissen.
Ik denk nog steeds dat je een goede kans hebt dat de rechter het advies van de RvdK volgt.
Zoals kiekiek al zegt is voor een omgangsregeling geen communicatie noodzakelijk, mijn ex vertikt ook om maar één woord met me te wisselen.
Als ik haar bijvoorbeeld toevallig op de school van mijn zoon tegenkom en haar groet, groet ze zelfs niet terug, over een goed voorbeeld geven voor mijn zoon gesproken....
Toch gaat de omgangsregeling gewoon door.
Door haar dwaze houding heeft ze wel het door haar gewenste co-ouderschap verspeeld.
Ik denk dat jij vooral rustig en evenwichtig moet blijven en de rechter duidelijk maken dat jij prima een omgangsregeling met je kind inhoud kan geven en benadrukken dat dat voor jouw kind toegevoegde waarde heeft.
Maak ook duidelijk dat je over alles met je ex bereid bent tot overleggen, eventueel via mediation.
Dan wordt eventueel vanzelf duidelijk voor de rechter wie de dwarsliggende partij is.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

Kleine update
In al die jaren dat we uit elkaar zijn is de communicatie nihil maar nu na het advies krijg ik boekwerken binnen, whatsappjes, e-mails maar wel allemaal in negatieve zin.
Het kan dus wel meer communiceren alleen nu nog positief :D
Maar zoals kiekiek eerder zei zij kan verwijdbaar zijn in haar doen en laten.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

Weer kleine update graag een feedback.

Ex heeft een klacht ingediend bij rvdk en die is niet mals kan ik jullie vertellen. Mijn grote vraag moet ik hier van schrikken in de zin van dat rvdk bijdraait en met een ander advies komt. Of doet rvdk net als bij veel vaders die een klacht indienen en toch hetzelfde advies aan de rechter geven.
Laatst gewijzigd door JasonL op 08 jul 2015, 20:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Advies van de RvdK

Bericht door Voiceless »

Een klacht tegen de Raad resulteert meestal dat ze nog volhardender worden. Gewoon wachten, werkt uiteindelijk in jouw voordeel.
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Advies van de RvdK

Bericht door JasonL »

Het onderzoek van de rvdk heeft indd in mijn voordeel uitgepakt. Heb nu eindelijk de waarheid boven tafel. Nu heb ik gezamenlijk gezag en ruime omgang. Niks meer en niks minder dit is wat ik wilde in het belang voor ons kind.
Ik ben hartstikke blij geweest met rvdk.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Advies van de RvdK

Bericht door kiekiek »

Gefeliciteerd!

Zo zie je maar dat de RvdK nog niet zo slecht is. Tijdens de laatste omgangszitting heb ik ook veel aan ze gehad. Mijn oudste zoon stond toen onder toezicht en mijn jongste zoon niet meer. Ik vroeg een uitbreiding van de omgangsregeling en voor de oudste informatieverplichting zwart op wit in een beschikking. Ongevraagd begon de RvdK zich tijdens de zitting op een positieve manier te bemoeien over de jongste en dat terwijl de ots allang niet meer liep. Mede door de steun van de RvdK heb ik die zaak toen ook gewonnen. Ik heb na al die jaren de indruk ook gekregen dat de RvdK minder star en rigide is dan de hele jeugdzorg/jeugdbescherming. Daar heb je veel meer last van dan van de RvdK.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Plaats reactie