Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Heeft u een onderwerp waarover u denkt dat hierover gediscussieerd kan worden, dan kan dit hier.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Bericht door kiekiek »

Als een van de reden van het stranden van een huwelijk wordt regelmatig het vreemd gaan genoemd. Mijn vraag is of dit werkelijk de oorzaak is of is het een gevolg van andere zaken in het huwelijk die al niet meer liepen zoals ze voorheen wel goed gingen? De vraag is dus of het terecht is dat de man om die reden de zwarte Piet krijgt toegeschoven en maar op de blaren moet gaan zitten.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Bericht door Jeroen2102 »

waarom wordt er meteen gesproken over de man terwijl ook de vrouw vreemd kan zijn gegaan hoor. Ik denk dat het "vreemdgaan" altijd een achterliggende oorzaak heeft (tekort aandacht, behoefte aan spanning, verandering van spijs). maar de achterliggende oorzaak had besproken moeten worden in een goed huwelijk, dus is het zoals 99% terug te voeren op praten, praten en praten.
Nordsleife
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:06

Re: Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Bericht door Nordsleife »

Ik vind het ook nogal wat dat je zegt dat de man vreemd gaat. Volgens mij is er onderzoek dat vrouwen juist meer vreemd gaan. Mijn ex in elk geval wel.
Onmacht
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 dec 2015, 00:59

Re: Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Bericht door Onmacht »

waarom wordt er meteen gesproken over de man terwijl ook de vrouw vreemd kan zijn gegaan hoor. Ik denk dat het "vreemdgaan" altijd een achterliggende oorzaak heeft (tekort aandacht, behoefte aan spanning, verandering van spijs). maar de achterliggende oorzaak had besproken moeten worden in een goed huwelijk, dus is het zoals 99% terug te voeren op praten, praten en praten.
Exact. Mijn ex was ook zomaar vanuit het niets verliefd op een ander. Het liep weliswaar een tijdje al niet goed, maar ik weet dat aan de omstandigheden (WW) en zag het als tijdelijk van aard. Zij is het kennelijk gaan zien als persoonlijk. Had ze maar wat gezegd... zoals je inderdaad mag verwachten... al die jaren daarvoor, week in week uit: meerdere avonden samen praten over van alles en nog wat, regelmatig ook over de relatie wat goed was en wat beter kon... Kort voor de situatie (WW) ontstond was er voor beiden geen twijfel dat we samen oud zouden worden....
Ze heeft nooit iets gezegd en toen ze het wel deed - ong 7 wk zwanger van ons tweede kindje - was het verliefd en wel te laat.
Nog geprobeerd haar tot mediation te bewegen, te redden wat er te redden viel OF op goede wijze uit elkaar... Zij heeft echter vrijwel direct een advocaat in de arm genomen, staakte de communicatie en er vervolgens een gevecht van gemaakt. De zwangerschap heb ik niet meegemaakt, de geboorte van mijn kindje hoorde ik pas een dag later (haar nieuwe partner was aanwezig), de omgang met mijn 1e kind verloopt redelijk (al houdt ze 'm weleens weg) maar mijn 2e kindje... 1,5 uur heb ik haar slechts gezien in bijna 2 maanden verspreid over 3 keren.... Binnenkort start de juridische procedure.. iets wat ik liever niet zou doen, maar waartoe ik ben genoodzaakt. Procederen met de moeder van je kinderen over dezelfde kinderen... rare wereld!
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Bericht door Bertje »

Vreemgaan heeft altijd een oorzaak. Ik ben zelf vreemd gegaan tijdens de zwangerschap van mijn ex. Ik kon niet goed tegen haar gedrag. Ze was steeds moe en misselijk. Ook vond ik die dikker wirdende buik afschuwelijk. Zij wilde geen sex meer en ik had juuste behoefte aan intimiteit maar duefde haar vanwege die groeiende buik niet meer aan te raken. Ik kon het gewoon niet. Diep vanbinnen walgde ik ervan. Mijn huidige vriendin kwam ik tegen en trooste mij omdat ik niet goed wist hoe ik met mijn ex moest omgaan. Van het een kwam het ander..... bij 32 weken zwangerschap heb ik het mijn ex vertelt dat ik niet meer met haar verder wilde maar met mijn huidige vriendin.

Ik ben dan wel schuldig aan vreemdgaan maar mijn ex had mij gewoon ook wat meer aandacht kunnen geven. Nee mevrouw was moe en misselijk. Lag over haar pens te wrijven in bed waardoor ik steeds meee ging walgen van haar lijf. Had ze dit niet gedaan had ik er ook anders mee omgegaan. Zij heeft het hier zelf ook naar gemaakt. Vreemd gaan heeft altijd een oorzaak en is schuld van beiden.
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Bericht door Condat47 »

Beste Bertje,

Dit is te zot voor woorden. Ik als vrouw van een dwaze vader heb wel erg veel moeite met je woorden.
Na jaren proberen zwanger te worden was ik eindelijk door een behandeling zwanger echter door de vele hormoonspuiten was ik ook ontzettend misselijk. Zelf zo vreselijk dat ik uiteindelijk in het ziekenhuis terecht kwam. Ben ik dol blij dat ik NIET zo'n man had als jij die zich kennelijk totaal niet kan verplaatsen (zelfs niet tijdelijk) in een ander.
Uit al jou berichten blijkt dat je totaal geen empathie kan tonen naar een ander.

Nou mag ik hopen dat jou huidige vriendin een goed voorbehoedsmiddel gebruikt want stel dat ze toch zwanger raakt ..... Ga je dan weer vreemd omdat je haar dikker wordende buik walgelijk vind?

Ik lees van jou alleen maar berichten dat jij een beter gezin zou kunnen vormen dan je ex, nou ik betwijfel dit ten zeerste. Je zoon heeft een vorm van autisme en ook hier kan je je totaal niet in verplaatsen. Nee, wat je nieuwe vriendin vind (uitslapen) dat vind je belangrijk. Hoe zij zich voelt, dat vind meneer ineens belangrijk. De hoeveelheid speelgoed voor je zoon, dat vind je kennelijk een maatstaf van goed ouderschap.

Beste Bertje, ik kan je nu al op een presenteerblaadje aanreiken dat je dol gelukkig mag zijn dat je je zoon nog ziet want deze situatie zal niet al te lang meer duren.
Terecht dat men een onderzoek gaat instellen naar het ouderschap. Jou ex doet misschien wel ontzettend haar best om jullie zoon op de juiste manier op te voeden maar wordt iedere keer geconfronteerd met een vader die eigenlijk geen vader wil zijn. Tenzij het hem uit komt en past in het nieuwe leven van zijn vriendin.

Ik wens je veel succes in de toekomst.

Een dwaze moeder :twisted:
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Bericht door Bertje »

Ik probeer gewoon eerlijk te zijn over mijn gemaakte fouten. Nou ja of mijn ex het allemaal zo goed doe , betwijfel ik echt. Zij roept tegen iedereen dat ze het zo zwaar heeft met de opvoeding. Dat is ook niet leuk om te horen voor mijn zoon. Maae goed moeders hebben blijkbaar zelfs op dit forum een streepje voor!
Matser
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2016, 10:03

Re: Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Bericht door Matser »

Ja, als je vreemdgaat moet je op de blaren zitten. Als je vrouw vreemdgaat moet zij dat.

Of het de oorzaak of het gevolg is? Een beetje van beide denk ik.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Bericht door Bertje »

Een vrouw mag doen en laten wat zij wilt, zij heeft toch het kind bij zich. Dus als vader wordt je hoe dan ook gescheiden van je kind bij uit elkaar gaan en dat is gewoon zuur.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Bericht door ll2014 »

Condat47 schreef:Uit al jou berichten blijkt dat je totaal geen empathie kan tonen naar een ander.
Condat47 schreef:Je zoon heeft een vorm van autisme en ook hier kan je je totaal niet in verplaatsen.
Aangezien autisme vaak erfelijk is en meestal via de vader, vraag ik mij af of Bertje misschien zelf ook een vorm van autisme heeft, het niet in een ander kunnen verplaatsen is een typisch symptoom van autisme.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Bericht door Bertje »

Bij mij is nooit autisme vastgesteld, en ik laat me ook niet zomaar een etiketje opplakken en zeker niet door mijn ex.
Zij neemt ook pillen tegen depressie dus ja zegt misschien ook genoeg. Mijn advocaat zegt ook dat een biologische vader nooit door een rechter uit het leven van zijn kind kan worden gezet wanneer je goed voor je kind zorgt en dat doe ik!

Zij heeft medicatie en ik niet dus gezien de omstandigheden sta ik dan toch sterker. Mensen kunnen wel zeggen ach bij suikerziekte neem je ook wat maar dit soort medicatie is toch wel vele malen heftiger. Zeker wanneer je nog een kind moet opvoeden.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Bericht door ll2014 »

Bertje schreef:Zij heeft medicatie en ik niet dus gezien de omstandigheden sta ik dan toch sterker.
Ik weet niet wat je doel is, maar uit zo ongeveer alles wat je zegt blijkt de strijd met je ex.
Kinderbescherming en een rechter zal zoiets zeker niet kunnen waarderen.
Het gaat hier niet om het recht van de sterkste, niet om waarheidsvinding, maar om wat voor je kind het beste is, en uit alles blijkt dat dat bij jou niet op de eerste plaats komt.
Je vriendin gaat voor, de strijd met je ex gaat voor en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Als je je houding niet verandert, ga je je kind verliezen denk ik.
Bertje
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 mar 2016, 19:57

Re: Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Bericht door Bertje »

Nou mijn ex gunt mij ook niks. Waarom zou ik naar haar poppen moeten dansen? Zij kan het niet aan, ik kan het prima aan met mijn zoon. Ieder kind is wel eens moeilijk , maar dan direkt allarm slaan bij allerlei instanties nou daar ga ik gewoon niet in mee.

Hoe dan ook ze kunnen een kind never nooit weghouden bij zijn biologische ouders. Of ik nu meewerk of niet ik acht het niet in het belang van mijn zoon dat hij volgepropt wordt met pillen en allerlei volk dat zich met hem bemoeid.

Zij moet gewoon eens hulp gaan zoeken en misschien eens andere medicatie gaan nemen. Zij heeft een baan als teamleidster misschien kan ze die wel gewoon niet aan. :lol:
Mijn vriendin steunt mij dag en nacht dus zij doet niet onder voor mijn zoontje .logisch lijkt me.
Danny54
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 dec 2014, 10:38

Re: Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Bericht door Danny54 »

Ik schaar mij achter ll2014. Als je zo de strijd blijft voeren, vrees ik voor je gezag. Je hoeft het niet eens te zijn met de hulp; maar dan moet je wel in gesprek om dat duidelijk te maken. Dwars liggen en weigeren ook maar het gesprek aan te gaan, daarmee haal je jezelf weg van de tafel, en uiteindelijk als ouder...
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Vreemd gaan, oorzaak of gevolg?

Bericht door ll2014 »

Bertje schreef:Hoe dan ook ze kunnen een kind never nooit weghouden bij zijn biologische ouders. Of ik nu meewerk of niet ik acht het niet in het belang van mijn zoon dat hij volgepropt wordt met pillen en allerlei volk dat zich met hem bemoeid.
De rechter heeft wel terdege de mogelijkheid een kind weg te houden bij zijn biologische ouders als dat in het belang van het kind wordt geacht.

Ik snap best je frustratie, maar als je dwars gaat liggen werkt dat uiteindelijk tegen je. Vergeet ook niet dat er een groot verschil is tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Ook al heb je misschien gelijk, de manier waarop je dit brengt wekt bij anderen aversie op.
Dat merk je hier op dit forum, maar dat zal net zo goed zijn bij zorgverleners en rechters, en die beslissen uiteindelijk wel over wat er met je kind gebeurd.
Probeer duidelijk te maken dat je een goede vader bent, maar ga vooral niet negatief doen over je ex, hier kan dat geen kwaad, maar neem alsjeblieft een andere houding aan tegenover de mensen die over je kind beslissen, want anders zie ik het somber voor je in.
En als je vader wilt zijn, zal je moeten accepteren dat daar ook nadelen aan zitten. Naast rechten ook plichten, die je niet zomaar even opzij kunt schuiven door te zeggen dat je een weekend even geen tijd hebt voor je kind. Dat is onacceptabel.
Plaats reactie