(Tijdelijk) uit elkaar

Wat is borderline. Waarmee moet men rekening houden. Wat kan men er tegen doen. Waar is hulp te krijgen.
Alle topics met dit onderwerp kunnen hier geplaatst worden
Plaats reactie
RemcoKL
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2013, 11:28

(Tijdelijk) uit elkaar

Bericht door RemcoKL »

Hallo,

Enige tijd geleden heb ik hier ook al een bericht geplaatst met betrekking tot de moeder van mijn kinderen die, naar ik vermoed, een bepaalde vorm van borderline zou kunnen hebben cq. problemen heeft met emotie regulatie. Ik zal jullie alle ellende van de voorbije jaren besparen, maar voor mij is duidelijk dat de koek op is na een laatste incident waarbij zij dreigde hete thee over me heen te gooien. Dat gebeurde gelukkig niet, maar kreeg ik een kaars naar mijn hoofd gesmeten.

Als vader van twee kinderen zou ik nooit kunnen leven dat zij getuige worden van haar acties en daarom heb ik besloten het huis voor een paar maanden te verlaten. Zij vindt het prima aangezien ik de voornaamste onruststoker zou zijn. Ik ga wonen op tien minuten fietsafstand van mijn kinderen, iets waar ik erg blij mee ben. De moeder van mijn kinderen heeft me meerdere malen gezworen nooit tussen mij en de kinderen in te komen staan. Een opluchting uiteraard, al moet ik heel waakzaam zijn: vandaag is bij haar immers nooit morgen.

Het bijzondere is dat ze onlangs zelf heeft aangegeven in therapie te gaan. Echter, ze wil niet zeggen waarom, maar liet doorschemeren dat ze tegemoet wil komen aan mijn wens. Kortom, nog een opluchting, maar opnieuw ben ik waakzaam. Het kan natuurlijk heel goed zijn dat ze mijn 'problemen' gaat bespreken en niet de hare. Ik ben heel benieuwd. Het kostte me jaren om haar zover te krijgen en nu neemt ze zelf het initiatief.

Belangrijk is wel om te weten dat ik flink wat kaarten achter de hand heb. Ik heb haar uitspattingen voor een deel opgenomen (audio en video) en diverse instanties ingelicht over wat ik heb ervaren als huiselijk geweld. Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt geen actie te ondernemen totdat zich weer een voorval voordoet.

Mijn vraag is nu: zouden jullie in mijn geval aan de bel trekken als jullie merken dat jullie ex willens en weten de omgang met jullie kinderen zou blokkeren of anderszins de boel naar haar hand wil zetten?

Ze is namelijk nogal onvoorspelbaar en ik kan heel moeilijk inschatten in hoeverre haar frustraties zich nu op de kinderen zullen richten. Ik heb daarvoor tot dusver geen aanwijzingen voor (gelukkig), maar ik ben stiekem toch wel een beetje ongerust.

Ik lees graag jullie reacties!
witte woef
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2015, 00:35

Re: (Tijdelijk) uit elkaar

Bericht door witte woef »

Jij bent kalm, jij bent de rustpunt voor de kinderen, jij houdt je altijd in, jij bent de oplossende en redelijke partij. Je steunt waar je kan en poogt situatie altijd te verbeteren voor de kinderen.

Hou dat als man aan, anders kan je flinke problemen krijgen.

Sla alle communicatie op, sms, what app, Facebook, mail, brieven, alles wat kan. Geschreven woord is sterker dan gesproken woord, maar pas op met het gebruiken. Je schaad de vertrouwen zeer.

Het is niet helemaal een antwoord op je vragen, maar hoop dat je er wat aan hebt.
RemcoKL
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2013, 11:28

Re: (Tijdelijk) uit elkaar

Bericht door RemcoKL »

witte woef schreef:Jij bent kalm, jij bent de rustpunt voor de kinderen, jij houdt je altijd in, jij bent de oplossende en redelijke partij. Je steunt waar je kan en poogt situatie altijd te verbeteren voor de kinderen.

Hou dat als man aan, anders kan je flinke problemen krijgen.

Sla alle communicatie op, sms, what app, Facebook, mail, brieven, alles wat kan. Geschreven woord is sterker dan gesproken woord, maar pas op met het gebruiken. Je schaad de vertrouwen zeer.

Het is niet helemaal een antwoord op je vragen, maar hoop dat je er wat aan hebt.
Dankje! Dat is zeker een belangrijk, zo niet het belangrijkste, uitgangspunt. De uitdaging ligt vooral in het incasseren van woede, frustraties, kritiek etc. etc. onder alle omstandigheden.

Ik ga er oprecht mee aan de slag!
witte woef
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 feb 2015, 00:35

Re: (Tijdelijk) uit elkaar

Bericht door witte woef »

O ja win advies in over je juridische positie betreft de kinderen, aangezien situatie van vandaag niet hetzelfde als morgen hoeft te zijn. Bereid je voor op het ergste en laat het je dan hopelijk meevallen. Als er problemen komen is het dan makkelijker schakelen en het scheelt extra stress op moment van problemen.

Maar altijd naar andere partij positief zijn, immers is een positieve situatie iets wat je het liefst wenst.
Misschien een gek idee maak bijvoorbeeld iets met de kinderen voor moeder met pasen. Bij bordeline ben je goed of slecht, wees voor de kinderen zichtbaar goed naar hun moeder.
Als je blij bent dat ze in behandeling gaat, wees dan een steunpilaar erin. Als behandeling pittig is bied Hulp aan en wees attent. Een welness bon of bosje bloemen doet minder pijn dan een rechtszaak. Bovendien zullen je kinderen het niet vergeten en dat is kostbaarste.

Ik ken je situatie niet, mijn antwoord is ook dubbel. Je voorbereiden op negatief en inzetten op positief.
Plaats reactie