niet betalen alimentatie

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

niet betalen alimentatie

Bericht door sdwv »

Anonymous Geplaatst: 29 Nov 2005 10:45 pm Onderwerp: niet betalen alimentatie

--------------------------------------------------------------------------------
Pas nog gelezen dat 70% van de mensen die ali moeten betalen dat niet doen. Mijn vraag is hoe is dit mogelijk??
Mag al twee jaar mij dochter van 12 niet meer zien
ze woont nu in duitsland.
Heb geprobeert om niet te betalen als machts middel maar is niet mogelijk. Sta open voor iedeeen. bvd

Gr Max


chaymo Geplaatst: 29 Dec 2005 01:39 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
helaas Max ik ben bang dat je dat ook niet lukt.
Er zijn altijd moeders of vaders die niet weten waar ze zich toe moeten wenden om toch de allimentie te innen. daardoor kunnen andere vaders of moeders er mee weg komen.
Maar een heeeeel groot deel weet de juiste instanties te vinden en die laten je niet los als het om allimentatie gaat.

Allimentatie inhouden werkt helaas niet, eigenlijk staan vaders hier machteloos in.

Mijn man moet voor zijn kind allimentatie blijven betalen en hij heeft ook een paar jaar niet betaald maar dat mag hij nu allemaal als nog betalen.


Anonymous Geplaatst: 30 Dec 2005 11:52 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
als je eenmaal alimentatie moet betalen omdat dat is vastgesteld door een rechter terwijl je toch je kinderen niet ziet omdat ze dat niet willen dan trek je alsnog aan het kortste end want betalen moet je toch ik heb al jaren mijn kinderen niet gezien maar toch moet ik blijven betalen omdat ik toevallig de verwekker ben maar voor de rest heb ik er niets over te vertellen


Piet Geplaatst: 14 Mrt 2006 08:15 pm Onderwerp: niet betalen alimentatie

--------------------------------------------------------------------------------
max,
wat bedoel je met heb geprobeerd niet te betalen?
of je betaald of niet.
als een maand of langer niet betaald hebt, wat is er dan gebeurd dat je nu weer wel betaald?
Dit vraag ik daar ik in hetzelfde schuitje zit en overweeg om ook niet meer te gaan betalen
maar ben op voorhand benieuwd wat mij staat te wachten
zie je reactie graag tegemoet
piet


Anonymous Geplaatst: 25 Mrt 2006 12:58 am Onderwerp: Re: niet betalen alimentatie

--------------------------------------------------------------------------------
Piet schreef:
max,
wat bedoel je met heb geprobeerd niet te betalen?
of je betaald of niet.
als een maand of langer niet betaald hebt, wat is er dan gebeurd dat je nu weer wel betaald?
Dit vraag ik daar ik in hetzelfde schuitje zit en overweeg om ook niet meer te gaan betalen
maar ben op voorhand benieuwd wat mij staat te wachten
zie je reactie graag tegemoet
piet


Piet,
ik zou er maar niet aan beginnen om niet te betalen. Mijn vriend heeft een achterstand omdat alimentatie met terug werkende kracht blijkt te werken en hier door heeft die k*t instantie van een lbio nu beslag gelegd op een deel van zijn loon terwijl hij maandelijks keurig netjes betaald vanaf het moment dat het bedrag vast stond, maar omdat die hex in januari dit al heeft aangekaart wordt er verwacht dat hij die maanden die er vooraf gingen ff in 1 keer betaald. Dit is dus onmogelijk nu zijn we al een paar maand ruzie aan het maken met dat rot volkje daar bij het lbio maar daar trekken ze zich niks van aan. Nee hoor meneer u moet gewoon betalen dit heeft de rechter bepaald als u weigerd hebben we een wetsregel waardoor we het recht hebben beslag te leggen op uw loon. Er is ook door de rechter betaald dat mijn vriend 1 keer in de 2 weken een weekend recht op zijn dochter heeft dit gebeurt dus ook niet altijd en zijn ook wetregels voor maar ja daar kan blijkbaar verder geen mens iets aan doen!!!! Vandaag zou ze om 7 uur gebracht worden, 20 minuten over 7 gebeld waar ze bleven bleek ze nog thuis te zijn. Dat is ongeveer een uur rijden bij hem vandaan dus kun je nagaan dat ze dus minimaal een uur te laat zijn. En tja wat bleek ze kwam om half 10 bij ons. Terwijl ze vandaag jarig was en wij het huis al vol visite hadden. Het meissie is 6 geworden en heeft dus geen biet meer aan de avond gehad omdat ze moe was. En wat kan men er aan doen??? Helemaal niks!!! Mijn vriend heeft weer eens geen poot om op te staan. Het is allemaal zo oneerlijk dat jullie als 'partime' voogd niks te melden hebben. Ik mag het niet zeggen, maar ik hoop dat er ooit iemand in de kamer komt in den haag die gescheiden is en dit soort shit op zijn dak krijgt misschien dat er dan is iets wordt gedaan aan de wet en regelgeving!!!!


Anonymous Geplaatst: 12 Apr 2006 08:41 am Onderwerp: niet betalen alimentatie

--------------------------------------------------------------------------------
Laat me niet lachen, alimentatie dát ben je als vader verplicht te bétalen anders zwaait het LBIO gelijk met een aanmaning om je vaders oren! Als klap op de vuurpijl zijn ze nog capabel om beslag op je loon (waar jij hard voor werkt) te leggen) ja, ja, heren zo zit het perfect in elkaar allemaal ten bate van die zielige alléénstaande moeders! Véél hebben al jaren een vriend maar wonen echt niet samen hóór, hoe kom je dáárbij?
Dát sommige moeders het kind bewust vervreemden van vaders dóór ze te manipuleren en de omgang te frustreren dat mág van de heren rechters omdat ze dáár niets aan willen doen!
Alléénstaande moeders zijn zó zielig tegenwoordig, ze hebben het nog nóóit zó goed gehad! Wat dacht je van al die kwijtscheldingen, alléénstaande ouder-kinder korting enz. die ze ontvangen? In deze tijd van zóveel kinderopvang kunnen deze dames hun tijd toch beter besteden om aan het werk te gaan, dan houden ze minder vrije tijd over om te koeieneren van hun exen want dat is wat er hier werkelijk aan de hand is! Vóóral als de man een nieuwe relatie aangaat ontstaan de grote problemen dán wordt het kind/kinderen als LEATAL WEAPON gebruikt! WÁÁR KUN JE EEN VADER HET BESTE MEE RAKEN!
HEREN RECHTERS OPEN UW OGEN VÓÓRDAT HET ECHT TÉ LÁÁT IS!
HET RÉCHT MOET ZEGEVIEREN, VADERS HEBBEN ÓÓK RECHT IN DE VRIJE OMGANG MET HUN KINDEREN JE SCHEIDT NIET VAN JE KINDEREN MAAR VAN JE VROUW OF MAN TOCH?


Anonymous Geplaatst: 21 Jun 2006 02:05 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Dat een vader allimentatie moet betalen voor zijn kind dat is te begrijpen.
Maar de bedragen die de rechter vast steld zijn absurd.
De vader mag betalen en als hij niet betaald leggen ze loonbeslag.
De vader mag kind niet of moeizaam zien.
Wat dacht je van de advocaat die de vader moet betalen
als je als vader werkt krijg je geen prodeo advocaat maar de moeder wel.

De moeder krijgt kinderbijslag kinderkorting mag rustig werken
helpt niet mee met de schulden die gemaakt zijn in het huwelijk
want mevrouw verdient te weinig.
De vader heeft in dit kut land geen rechten.
Vindt de regering het gek dat de vaders op gebouwen gaan staan in een badmanpak of kinderen ontvoeren. En als ze het helemaal niet zien zitten
slaan ze de hand naar zich zelf en nemen zelf de kinderen in mee.
Misschien dat de KAMER hier aandacht aan willen besteden dan al die onzinnige bezuinigingen.


Anonymous Geplaatst: 30 Jun 2006 11:37 pm Onderwerp: Re: niet betalen alimentatie

--------------------------------------------------------------------------------
Iris schreef:
Laat me niet lachen, alimentatie dát ben je als vader verplicht te bétalen anders zwaait het LBIO gelijk met een aanmaning om je vaders oren! Als klap op de vuurpijl zijn ze nog capabel om beslag op je loon (waar jij hard voor werkt) te leggen) ja, ja, heren zo zit het perfect in elkaar allemaal ten bate van die zielige alléénstaande moeders! Véél hebben al jaren een vriend maar wonen echt niet samen hóór, hoe kom je dáárbij?
Dát sommige moeders het kind bewust vervreemden van vaders dóór ze te manipuleren en de omgang te frustreren dat mág van de heren rechters omdat ze dáár niets aan willen doen!
Alléénstaande moeders zijn zó zielig tegenwoordig, ze hebben het nog nóóit zó goed gehad! Wat dacht je van al die kwijtscheldingen, alléénstaande ouder-kinder korting enz. die ze ontvangen? In deze tijd van zóveel kinderopvang kunnen deze dames hun tijd toch beter besteden om aan het werk te gaan, dan houden ze minder vrije tijd over om te koeieneren van hun exen want dat is wat er hier werkelijk aan de hand is! Vóóral als de man een nieuwe relatie aangaat ontstaan de grote problemen dán wordt het kind/kinderen als LEATAL WEAPON gebruikt! WÁÁR KUN JE EEN VADER HET BESTE MEE RAKEN!
HEREN RECHTERS OPEN UW OGEN VÓÓRDAT HET ECHT TÉ LÁÁT IS!
HET RÉCHT MOET ZEGEVIEREN, VADERS HEBBEN ÓÓK RECHT IN DE VRIJE OMGANG MET HUN KINDEREN JE SCHEIDT NIET VAN JE KINDEREN MAAR VAN JE VROUW OF MAN TOCH?
Je vergat nog 1 ding. Het LBIO heeft volgens hun en de wetregel ook nog recht om loonbeslag te leggen op het vakantiegeld. Dit is echt te gek voor worden!!!!! Ze leggen loonbeslag zonder ook maar een beetje moeite te doen om de zaak volledig uit te zoeken. Ze sturen de werkgever een brief met de tekst dat ze gerechtmatigt zijn loon beslag te leggen en het stomme is dat er dus ook nog werkgevers zijn die hier gehoor aan geven zonder enig overleg met de werknemer wat er nu precies aan de hand is. Spijt me wel maar hier is dus niet alleen Het LBIO fout bezig maar de werkgever is hier net zo fout door maar meteen een handtekening te zetten onder zo'n formulier!!!!!!
Gesloten