Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moeder

Heeft u een onderwerp waarover u denkt dat hierover gediscussieerd kan worden, dan kan dit hier.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door JCC »

Als je mijn dochter zou zijn zou ik je met open armen ontvangen. Ik heb ook weer een nieuw gezin maar wat zou ik blij zijn. Hopelijk verlaagt het je drempel een beetje, normaal gesproken zal je vader erg blij zijn.

"mijn" dochter blijft altijd mijn dochter en die is altijd welkom en dat weet ze, ik wacht het moment af tot ze de angst voor haar moeder overwint zodat we er misschien nog iets van kunnen maken.

Succes!
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door Jeroen2102 »

Ik ben het ermee eens dat je "gewoon" contact zou moeten zoeken, er is echter een ding waar je even over moet nadenken voor jezelf, je geeft aan dat je vader je sporadisch is blijven opzoeken, toch is dit op een gegeven moment gestopt, als dit aan je moeder te verwijten is geen punt, maar misschien dat je vader ervoor gekozen heeft, mijn advies is in ieder geval doe het inderdaad via een instantie of probeer het dan per post. Heel veel succes en sterkte.
Benadeelde
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 feb 2015, 13:51

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door Benadeelde »

Hallo eenkindvan,

Jij heel erg bedankt voor je openhartigheid. Als ervaringsdeskundige kun je ook je verhaal doen bij Villa Pinedo en bij andere instanties b.v. de kinderombudsman, familierechters, VFAS advocatuur etc. Ik heb jouw verhaal doorgestuurd naar de politiek want ik vind dat hun ook veel te verwijten valt. Het zal hoogstwaarschijnlijk niet veel uithalen maar ik vind dat het klaar moet zijn met
het leed wat kinderen wordt aangedaan en vaak ook de alimentatieplichtige (meestal de vader) Jij hebt in ieder geval je best gedaan en wie weet is er iemand bij die het zich aantrekt en de nodige invloed heeft. Voor jezelf kan het ook verlossend werken om het nare gevoel weg te krijgen. Jij bent niet verantwoordelijk voor de daden van je moeder en het is heel goed als jezelf je grenzen bewaakt.

Nu wordt namelijk een alimentatiegerechtigde (meestal de moeder) financieel beloond als de omgang wordt verstoord. Ook voor de overheid is het van belang dat kinderalimentatie zo hoog mogelijk uitvalt vanwege het verhaalsrecht door de gemeente. De zogenaamde VFAS advocatuur en familierechters menen dat dit in het belang is van het kind, men gaat daarbij helemaal voorbij aan het kindbelang. Kinderen hebben belang bij een goede omgang tussen vader en moeder. Men spreekt over de zogenaamde rechten van een kind. Wel waarom mag een kind zijn vader niet zien en andersom. Hoe is het mogelijk dat we hierin met zijn allen zo verzeild zijn geraakt? Mijn maag draait er vierkant van om. Zelf ben ik moeder en moet lijdzaam toezien hoe het contact door een andere moeder en haar vriend door fysiek geweld en intimidatie middels bedreigingen het contact heeft verstoord tussen vader en zijn kinderen. Politierapport is aanwezig echter de rechter heeft beslist dat er op het moment geen omgang is dus moeder krijgt meer geld en dat was het. Ongelofelijk. Niemand maar dan ook niemand helpt de vader en zijn kinderen om normale omgang met elkaar te hebben. Meerdere malen is aangegeven door vader dat hij met behulp van een derde partij de omgang met de kinderen wil hervatten, echter daarvoor heeft hij de medewerking van de moeder nodig en die weigert. Met AMK contact gehad en dan wordt er letterlijk tegen je gezegd dat iemand die niet van goede wille is niet valt te veranderen. Ja, wat moet je dan nog. Zinloze frustrerende rechtszaken beginnen? Zijn de kinderen hierbij gebaat, wij denken van niet. Wij hopen dat als de kinderen groot genoeg zijn, uit zichzelf naar de vader toekomen.

Wat de gevolgen voor jou ook mogen zijn, ik vind dat je het recht hebt om uit te zoeken of dat je de relatie tussen jezelf en je vader kunt herstellen. Mocht het negatief uitvallen dan heb jij het in ieder geval geprobeerd en gelukkig heb je goede vrienden die je daarbij kunnen steunen. Het kan ook zijn dat je familie erbij krijgt, hoe mooi zou dat zijn :D

Met tranen in mijn ogen schrijf ik dit bericht omdat het gemis zo groot is. Ook deze vader zou zijn kinderen met open armen ontvangen.

Heel veel succes met je spannende zoektocht naar je vader.

Ik ben benieuwd naar je vervolg verhaal. Tenminste als je die met ons wilt delen :D
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door ll2014 »

Benadeelde schreef:Zinloze frustrerende rechtszaken beginnen? Zijn de kinderen hierbij gebaat, wij denken van niet. Wij hopen dat als de kinderen groot genoeg zijn, uit zichzelf naar de vader toekomen.
Of rechtszaken zinloos zijn is vooraf moeilijk te bepalen. Na een voor mij negatief uitgevallen uitspraak van de rechtbank heb ik ook getwijfeld of ik er goed aan deed om in beroep te gaan. De negatieve uitspraak was zo ongefundeerd en onbegrijpelijk dat ik het volledige vertrouwen in ons rechtssysteem had verloren. Vooraf had ik het idee dat rechters intelligente mensen waren die verstandige beslissingen namen, maar ik weet nu wel beter.
Maar na lang wikken en wegen heb ik besloten dat als ik niet in beroep zou gaan, ik er misschien voor altijd spijt van zou hebben omdat ik niet alle mogelijkheden had benut, en dat was voor mij onverdraaglijk.
Ik ben dus toch in beroep gegaan en gelukkig is daar wel een goede uitspraak uitgekomen wat betreft verblijf van mijn zoon. Financieel is de uitspraak nog steeds onbegrijpelijk, maar dat boeit me eigenlijk nauwelijks, laat hex lekker gelukkig worden met de centen, als zijn dat met haar geweten kan verenigen vind ik het ook prima.
Moraal van het verhaal is dat je alles moet doen wat in je vermogen ligt om de vader-kind relatie in stand te houden of te herstellen, en dat geldt dus ook voor eenkindvan, probeer al het mogelijke om de relatie met je vader te herstellen, dan kan je in ieder geval jezelf niets verwijten.
eenkindvan
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mar 2015, 14:40

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door eenkindvan »

(gewijzigd)
Laatst gewijzigd door eenkindvan op 18 sep 2015, 09:14, 2 keer totaal gewijzigd.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door EDA »

Heeeee, dat is ineens een stap voorwaarts :-) mooi zo.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door kiekiek »

eenkindvan schreef:
Ik zit nu nog even verder te zoeken op internet, omdat hij kennelijk in het buitenland zit. En nu kom ik wel iemand op het spoor, met die naam en in dat land (hij is van buitenlandse komaf). Compleet met emailadres :D Inmiddels heb ik een mailtje gestuurd...

Afwachten maar!
Hear, hear, de zoektocht naar je roots is begonnen :lol:

Als die persoon niet je vader is, kan die je misschien toch wat verder op weg helpen om verder te kunnen zoeken in het land zelf! Zo iemand kent de wegen daar vast beter dan wij dat doen.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
eenkindvan
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mar 2015, 14:40

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door eenkindvan »

(gewijzigd)
Laatst gewijzigd door eenkindvan op 18 sep 2015, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
eenkindvan
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mar 2015, 14:40

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door eenkindvan »

(gewijzigd)
Laatst gewijzigd door eenkindvan op 18 sep 2015, 09:14, 2 keer totaal gewijzigd.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door kiekiek »

Heb je die man ook gevraagd hoe je aan namen en contactgegevens kan komen met dezelfde achternaam in dat land zelf? Je gaf zelf al aan dat hij geen bsn heeft, dus waarschijnlijk niet in Nederland zou verblijven. Zonder bsn is het zo ongeveer onmogelijk om in Nederland een normaal bestaan op te bouwen, werk, uitkering of een id krijgen is onmogelijk.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
eenkindvan
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mar 2015, 14:40

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door eenkindvan »

(gewijzigd)
Laatst gewijzigd door eenkindvan op 18 sep 2015, 09:14, 2 keer totaal gewijzigd.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door kiekiek »

Niet geschoten is zeker mis :lol:

Tik zijn naam eens in in Google.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
eenkindvan
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mar 2015, 14:40

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door eenkindvan »

(gewijzigd)
Laatst gewijzigd door eenkindvan op 18 sep 2015, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door kiekiek »

Probeer ook eens met Bing:

http://www.bing.com

En een tweede mail kan ook nog. Al iets gehoord van het Fiom?

Hoe ben je er inmiddels zelf onder? Ik bedoel daarmee of je er achter staat en echt de wil hebt om hem te vinden?
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
eenkindvan
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mar 2015, 14:40

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door eenkindvan »

(gewijzigd)
Laatst gewijzigd door eenkindvan op 18 sep 2015, 09:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie