Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bent u gescheiden na 1 maart 2009, geef hier u ervaringen weer over het ouderschapsplan.
Wat kan er allemaal mis gaan en waar men op moet letten bij het opstellen
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door EDA »

Heeft de rechter die 6 weekenden zo bepaald?

Dan is dat met een reden gedaan.

Wellicht om te ZIEN hoe jullie daar mee om gaan.
Daarmee ontdekt de rechter wellicht waar de schoen wringt.

M.i. moet er wel invulling gegeven worden aan de 6 omgangsmomenten.

Maar als het niet plaatsheeft, dan is dat zo.

Dan accepteer je dat en meldt de rechter dat het niet heeft plaatsgehad. Mag je ex uitleggen waarom niet. Punt voor jou.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door kiekiek »

Die extra weekenden waren op verzoek van mijn zoontje die ook een brief heeft geschreven en door de rechter is gehoord.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door EDA »

Dan m,oet dat m.i. ook worden geëffectueerd.
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door Rocco »

OK. Duidelijke uitleg.
Waren er redenen om deze regeling zo af te spreken ipv om het weekend?
Zijn die redenen er nog? Zou je de regeling willen uitbreiden naar om de week? Hoe zit je nieuwe vriendin hier in?


Ik weet nog dat toen ik mijn OP kreeg dat daar heel veel instond als sinterklaas in een even jaar bij mij in oneven jaren bij haar. Ook met kerst en oud en nieuw, pasen en al dat soort dagen. Heb alles eruit gehaald, op Kerst na. Ivm met haar lagere inkomen moest ik toestemming vragen over mijn cadeau budget :shock:
Voor mij geen overleg. Zij wilde er zelfs in opnemen dat als zij jarig is in mijn weekend, mijn dochter bij haar blijft. En dat ik dan dat weekend verplicht dien in te halen. En dat dit vice versa ook zo is. Verplicht. Heb ik er ook uit laten halen. Niks aanpassen aan haar wensen. Hoe vaak komt het de komende 12 jaar nog voor dat dit voorkomt om het te formaliseren. Geen haar op mijn hoofd.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door kiekiek »

Rocco schreef:OK. Duidelijke uitleg.
Waren er redenen om deze regeling zo af te spreken ipv om het weekend?
Zijn die redenen er nog? Zou je de regeling willen uitbreiden naar om de week? Hoe zit je nieuwe vriendin hier in?
De redenen zijn wel verklaarbaar Rocco. Mijn oudste zoon zit in besloten jeugdzorg 150 km bij mijn hex vandaan en ze gaan daar om het weekend naar toe. De band tussen beide kinderen wil ik zeker niet in de weg staan en om die reden gaf mijn jongste (die ik dus wel zie) aan dat hij minder wilde komen dan om het weekend. Hier ben ik in meegegaan, maar voor mij is het zinnetje in de beschikking super duidelijk en hier zal gewoon aan voldaan moeten worden. Ik zie dus nu al een kort geding aankomen begin aankomend jaar en wil me bij voorbaat al gaan voorbereiden.

Vanmorgen meende ze me ook nog te kunnen opleggen wat voor tekst ik in de overschrijving van de KA moest gaan zetten, notabene mijn eigen rekeningnummer, ze is echt zwaar gestoord ;)
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door Rocco »

Je rekening nummer invullen als kenmerk? Die ziet ze toch sowieso?
Apart gevalletje zeg maar. :?

OK, het is dus zo dat je zoon zelf invloed heeft op de omgang. Wat wil hij, dit jaar nog. Wil hij komen? Gaat je hex je zoon overrulen?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door kiekiek »

Rocco schreef:Wat wil hij, dit jaar nog. Wil hij komen? Gaat je hex je zoon overrulen?
Dat laatste denk ik zeker Rocco en ze heeft hem dezelfde uitleg van dat zinnetje in de beschikking gegeven als dat ze zelf doet. Hij denkt dat hij mag bepalen OF en WANNEER die weekenden zijn. Aan de andere kant is die beschikking aan haar gericht en zal zij omgang de mogelijk moeten maken, dan maar een keer niet naar zijn oudste broer, al gooit ze haar hele agenda om. Ze legt de keuze en verantwoordelijkheid neer bij een kind van 13, lijkt me niet echt verstandig om het af te schuiven.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door Rocco »

kiekiek schreef:
Rocco schreef:Wat wil hij, dit jaar nog. Wil hij komen? Gaat je hex je zoon overrulen?
Dat laatste denk ik zeker Rocco en ze heeft hem dezelfde uitleg van dat zinnetje in de beschikking gegeven als dat ze zelf doet. Hij denkt dat hij mag bepalen OF en WANNEER die weekenden zijn. Aan de andere kant is die beschikking aan haar gericht en zal zij omgang de mogelijk moeten maken, dan maar een keer niet naar zijn oudste broer, al gooit ze haar hele agenda om. Ze legt de keuze en verantwoordelijkheid neer bij een kind van 13, lijkt me niet echt verstandig om het af te schuiven.
Hmm, hoe heeft je hex het niet mee werken te kennen gegeven?
Misschien slim om alvast een schema voor 2015 voor te stellen. In principe komt je zoon elke 3 weken een keer. Dus niet een schema van een keer per 4 weken. Stuur dat eens met vriendelijk tekst naar dr toe. Kijken hoe ze reageert. Stel haar ook de vraag over hoe zij de weekenden wil invullen. Dat je weet dat je zoon graag wil komen maar er niet zoveel opties meer zijn en dat er eigenlijk geen enkele reden is voor haar om zich niet aan afspraken te houden. Laat haar maar reageren. Dan maar voorbereiden toch.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door kiekiek »

Ach Rocco, ik heb al zoveel geprobeerd, rechtstreeks of via instanties. Zelfs bij de laatste zitting bleef ze stug aan 1 keer in de 4 weken vasthouden. Echt een hex die totaal niet voor rede vatbaar is. Ik heb zelfs zwart op wit een mailtje van haar naar de RvdK waarin ze toegeeft dat ze zelf wil dat er totaal geen omgang komt tussen mij en de kinderen. Dan weet je eigenlijk al meer dan genoeg. Nu heb ik een uitspraak en dan nog heb je er niets aan. Ik heb al zo vaak met de gedachte gespeeld om alles maar op te geven en ook mijn jongste kind maar te onterven. Overal een dikke streep onder zetten en alle contacten verbreken. dan maar twee gebroken harten, maar dan is deze ellende afgelopen en op dat front toch een stukje rust. Tegen mijn vrouw zei ik gelijk al: deze ellende gaat de rest van mijn leven door en tot nu is het al ruim 3 jaar aan de gang.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door EDA »

Ellende is nodig, totdat je (in)ziet dat ellende onnodig is.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door kiekiek »

Ja ik zie dat, al jaren, nou mijn hex nog :shock:
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door EDA »

Geef het gelegenheid te ontstaan. Dat moet toch van binnenuit.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door kiekiek »

Misschien kan je mijn hex dit aan het verstand peuteren ;)

Even goed sta ik voor de zoveelste keer voor een gruwelijk dilemma: opnieuw de strijd aangaan tegen die hex met mijn advokaat met kans dat ze daarna weer gaat frustreren of compleet het bijltje erbij neergooien.

Vaak denk ik dan: had ik maar geen kinderen op de wereld gezet.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door EDA »

Naar de rechter gaan behoeft geen strijd te zijn.

Strijd is het als JIJ het zo voelt.

Accepteren is dat jij weet dat je via de rechter zaken in het reine tracht te krijgen of wijzigingen tracht door te voeren. Zo is dat in NL geregeld, dus die weg heb je te gaan.

Punt.

Hoe JIJ je emotioneel verhoudt tot de stappen die je zet maakt of het voor JOU een strijd is.

Vorige week ging ik lachend naar de rechter en kwam er nog blijer vandaan. Absoluut geen strijd ( van mijn kant )

Mijn ex stond te liegen, ik zag ze al staan.
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is enz enz.

En zo keert het tij......

Stap uit de strijd en doe wat je moet doen, zonder strijd.

Je ex behoef IK of behoef JIJ niets aan haar verstand te brengen. Kan ook niet.
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door robb »

Je ex heeft vast alleen een behoefteberekening laten maken. Is er ook een draagkrachtberekening gemaakt, waaruit blijkt wat jou ruimte werkelijk is voor alimentatie?
Ja er zit een volledige berekening bij, maar toch denk ik niet dat ik dit per maand missen kan.
Mediation zie ik niet zitten, ze krijgt ze toch op haar hand. Mijn omgeving adviseert me direct een advocaat in de hand te nemen om voor mijn belangen op te komen en hoogstwaarschijnlijk is dat ook de enige manier om deze strijd eerlijk te voeren. Het voorstel betreft een uitgebreide omgangsvorm voor de kinderen. Twee van de drie weekeinden en de helft van de vakanties en feestdagen. Maar ik zou ze het liefst bij mij zien wonen.
Plaats reactie