Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bent u gescheiden na 1 maart 2009, geef hier u ervaringen weer over het ouderschapsplan.
Wat kan er allemaal mis gaan en waar men op moet letten bij het opstellen
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door ll2014 »

kiekiek schreef:- schadeloosstelling, alle kosten die ik nu moet maken als veroordeling bij haar leggen

Eerste schatting voor dit grapje tussen de 3 en 6 duizend euro voor allebei bij elkaar opgeteld. Mij direkt schadeloosstellen zal ze wel niet doen, dus dat wordt een Gerechtsdeurwaarder.
Hier kan je best mee dreigen, en je kunt het ook best voor de rechter eisen, maar je kans dat je dat toegewezen krijgt is vrijwel nihil, gerechtsdeurwaarder heeft dan ook geen zin.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door kiekiek »

Zou kunnen, ik heb het de vorige keer ook gevraagd en niet gekregen, omdat mijn hex toen plechtig aan de rechter beloofde dat ze de omgang zou nakomen. Staat ook zwart op wit in de stukken. Nu dreigt ze de omgang te frustreren en dat lijkt me toch een heel ander verhaal.

Niet geschoten is altijd mis.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door Rocco »

kiekiek schreef:Zou kunnen, ik heb het de vorige keer ook gevraagd en niet gekregen, omdat mijn hex toen plechtig aan de rechter beloofde dat ze de omgang zou nakomen. Staat ook zwart op wit in de stukken. Nu dreigt ze de omgang te frustreren en dat lijkt me toch een heel ander verhaal.

Niet geschoten is altijd mis.
Oh echt waar? Wat een leuke zaak zou dit moeten worden. Bij een gedegen voorbereiding, wat ik het net zo las met jouw advocate, zeker moet lukken. Gaat je ex er toch behoorlijk van langs krijgen.
Idee om sowieso in het OP te laten nemen is dat er dus effectief 18 weekend door jullie worden doorgebracht. Dan is het twistpunt er sowieso uit.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door kiekiek »

Dat is ook het punt: in goed vertrouwen in haar heb ik toen ingestemd met die 6 keuze weekenden, maar haar vertrouwen is een illusie. Ze heeft de verkeerde uitleg ook uitgelegd aan mijn zoontje die haar dan weer klakkeloos gelooft. Maakt het ook weer niet makkelijker. Vorige keer kreeg ze al een paar tikken op de vingers van de rechter en dat zijn echt momenten om van te genieten. Nu wordt het zaak om duidelijkheid en dat stukje dicht timmeren, zodat ze nergens meer onderuit kan en duimen dat dit de laatste keer is dat ik dat rotpand binnen moet gaan. Even goed wordt dit weer maanden wachten voor een uitspraak.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door robb »

Rocco schreef: Onthoud voor je huidige situatie wat de aanleiding van de scheiding is geweest en wie het initiatief heeft genomen.
Is dit relevant in de zaak ? Naar mijn mening gaat het er niet om hoe het tussen mij en mijn partner liep, maar met de kinderen en hoe het er nu uit moet gaan zien.
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door Rocco »

robb schreef:
Rocco schreef: Onthoud voor je huidige situatie wat de aanleiding van de scheiding is geweest en wie het initiatief heeft genomen.
Is dit relevant in de zaak ? Naar mijn mening gaat het er niet om hoe het tussen mij en mijn partner liep, maar met de kinderen en hoe het er nu uit moet gaan zien.
Inhoudelijk is het niet relevant. Maar voor je strategie is het zeer relevant. Uiteindelijk draait het om wie het spel het slimst speelt. Dan kun je inschatten hoe ver je ex bereid is te gaan om haar zin te krijgen. Is zij wel objectief en eerlijk. Waar jij misschien water bij de wijn wil doen weigert zij wellicht. Ofwel, het is heel belangrijk om hier eerlijk in te zijn naar jezelf. De motiverende redenen voor een tacktiek zijn emotioneel gedreven. Daarom is het belangrijk.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door EDA »

WAT is eigenlijk: "Eerlijk naar jezelf zijn"?

Wanneer ben je eerlijk naar jezelf en welke diepte bereikt dat?

Als je eerlijk naar jezelf bent, hoe is het dan gesteld met illusie?

Welke rol speelt bewust zijn hier?

Om het maar even over een andere boeg te gooien....
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door Rocco »

EDA schreef:WAT is eigenlijk: "Eerlijk naar jezelf zijn"?

Wanneer ben je eerlijk naar jezelf en welke diepte bereikt dat?

Als je eerlijk naar jezelf bent, hoe is het dan gesteld met illusie?

Welke rol speelt bewust zijn hier?

Om het maar even over een andere boeg te gooien....
Een goede boeg, voor deze fase van Robb denk ik.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door EDA »

Wij, als veelel verstoten ouders, hebben 2 taken.

1 Juridische stappen

2 Persoonlijke ontwikkeling.

1 gaat beter als 2 voldoende aandacht krijgt.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door kiekiek »

EDA schreef:Wij, als veelel verstoten ouders, hebben 2 taken.

1 Juridische stappen

2 Persoonlijke ontwikkeling.

1 gaat beter als 2 voldoende aandacht krijgt.
Absoluut helemaal eens. Zeker in het begin is het lastig om aan een stukje rust, nuance en ontwikkeling te werken, maar er komt een omslagmoment en dan voel je bij jezelf dat je door je rust veel meer voor elkaar gaat krijgen dan in het begin.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door EDA »

@DalaiLama: Patience as we wait to take action is a kind of compassionate mind. Impatience on the other hand can be a source of failure.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door kiekiek »

Inmiddels contact gehad met mijn knappe super-advokate en ze geeft me gelijk, het staat zelfs twee keer in de beschikking dat mijn zoontje 6 extra weekenden per jaar hier moet zijn. Ze gaat contact opnemen met de advokate van mijn hex en komt erop terug: en dat ... kostenloos ;)

Wordt vervolgd!
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door ll2014 »

kiekiek schreef: en dat ... kostenloos ;)
Zo'n advocate zoek ik ook nog.....
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door robb »

Rocco schreef:
Inhoudelijk is het niet relevant. Maar voor je strategie is het zeer relevant. Uiteindelijk draait het om wie het spel het slimst speelt. Dan kun je inschatten hoe ver je ex bereid is te gaan om haar zin te krijgen. Is zij wel objectief en eerlijk. Waar jij misschien water bij de wijn wil doen weigert zij wellicht. Ofwel, het is heel belangrijk om hier eerlijk in te zijn naar jezelf. De motiverende redenen voor een tacktiek zijn emotioneel gedreven. Daarom is het belangrijk.
Ik heb echt geen idee of ze water bij de wijn wil doen. Denk dat ik er maar niet op ga gokken.
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: Wie heeft er een ouderschapsplan en wie niet?

Bericht door Rocco »

robb schreef:
Rocco schreef:
Inhoudelijk is het niet relevant. Maar voor je strategie is het zeer relevant. Uiteindelijk draait het om wie het spel het slimst speelt. Dan kun je inschatten hoe ver je ex bereid is te gaan om haar zin te krijgen. Is zij wel objectief en eerlijk. Waar jij misschien water bij de wijn wil doen weigert zij wellicht. Ofwel, het is heel belangrijk om hier eerlijk in te zijn naar jezelf. De motiverende redenen voor een tacktiek zijn emotioneel gedreven. Daarom is het belangrijk.
Ik heb echt geen idee of ze water bij de wijn wil doen. Denk dat ik er maar niet op ga gokken.
Dus eigenlijk weet je t wel :P
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Plaats reactie