Rechtszaak gewonnen

Bent u gescheiden na 1 maart 2009, geef hier u ervaringen weer over het ouderschapsplan.
Wat kan er allemaal mis gaan en waar men op moet letten bij het opstellen
Plaats reactie
pappie2007
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 mar 2014, 11:32

Rechtszaak gewonnen

Bericht door pappie2007 »

hallo allemaal,

Eindelijk eens wat positief nieuws. Afgelopen dinsdag heb ik mijn hex voor de rechter gedaagd en de rechter heeft mij op alle fronten in het gelijk gesteld. Zij heeft mijn kind al maanden bij mij weggehouden en vanaf volgend week start het ouderschapsplan weer en krijg ik gewoon, om het weekend, mijn kind. Ook is jeugdzorg erop gezet om mevrouw te dwingen te communiceren want dat weigert zij nog steeds.
Het gaat wel veranderen in Nederland. Rechters zijn niet zo soepel meer, kiezen niet automatisch meer de kant van de moeder (ze hebben het zelf verpest) en je leest steeds meer over moeders die kinderen weghouden bij vaders en daardoor dwangsommen en zelfs gevangenissenstraffen krijgen. Erg jammer dat dit allemaal over de rug van het kind gaat maar ik ben erg blij. Ik heb nu iets in handen om haar te dwingen, dat was er voorheen niet en zij kon maar doen wat zij wilde.
Hoe dit in de praktijk gaat lopen weet ik natuurlijk niet, hexen blijven hexen maar ik blijf doorvechten, samen met mijn vriendin.
Dus hou hoop allemaal! :wink:

Groetjes Pappie
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Rechtszaak gewonnen

Bericht door Casper »

Heel goed! Gefeliciteerd, en ik deel je mening dat het heel heel heel langzaam een heel heel heel klein beetje beter gaat.

Uit interesse: was dit een kort geding? En is er ook een sanctie gezet op het niet naleven in de toekomst van de omgangsregeling?
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Rechtszaak gewonnen

Bericht door kiekiek »

pappie2007 schreef: Hoe dit in de praktijk gaat lopen weet ik natuurlijk niet, hexen blijven hexen maar ik blijf doorvechten, samen met mijn vriendin.
Dus hou hoop allemaal! :wink:
Inderdaad doorvechten voor je kind en geef nooit op!

Misschien nog een tip die ik kreeg van iemand die dicht bij het vuur zit: bij iedere schending van het OP geen aangifte doen, maar een melding doen bij de politie. Daarvoor moet je wel bij de politie langs gaan en er wordt wel aangifte opgenomen met jou, maar krijgt het stempeltje ´melding´, waar ze verder niets mee doen. Bij volgende schendingen weer meldingen doen en als je er een stuk of vijf gedaan hebt, laat je ze allemaal omzetten tot een uitgebreide aangifte, waarbij je zaak veel zwaarder gaat wegen en ze wel in aktie moeten komen om tot vervolging over te gaan.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
pappie2007
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 mar 2014, 11:32

Re: Rechtszaak gewonnen

Bericht door pappie2007 »

@kiekkiek bedankt voor de tip. Ga ik zeker doen. Ik ga morgen ook meteen de wijkagent bellen want hex heeft een nieuw vriend die bekend staat als agressief asootje en ik verwacht dat hij moeilijk gaat doen. Melding is zeker ook goed iets om te doen!

@Casper dit was nu nog een schikking maar als zij gaat weigeren wordt het zeker een kortgeding waarin we dwangsommen gaan eisen. Misschien ben ik nu heel gemeen :twisted: en denk ik absoluut niet in het belang van mijn kind maar ik hoop dat ze die dwangsommen niet betaalt en dan de bak in moet. :twisted: Zal haar een kaartje sturen. Ik heb nog nooit iemand zoveel leugens horen vertellen tegen een rechter. Gelukkig trapte die er niet in.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Rechtszaak gewonnen

Bericht door kiekiek »

Herkenbaar Pappie2007. Doet me aan herinneren dat ik de afgelopen drie jaar drie keer met succes hulp heb gehad van de wijkagent bij mijn hex in de wijk. Twee keer ben ik bedreigd door de nieuwe vlam van haar en gelijk de politie gebeld die me adviseerde geen aangifte te doen (kon ook niet, want de bedreigingen gingen telefonisch, dus ik had geen bewijs), maar die verbonden me door naar de wijkagent. Die is daar toen lang geweest en na 2 bedreigingen was het afgelopen. Toon gewoon dat je zaken niet accepteert en niet over je heen laat lopen en dat jij de baas over jezelf bent.

Mijn hex heeft ook een keer besloten om mijn zoontje doodleuk bij haar te houden in de kerstvakantie, ging om totaal 9 dagen. Ook toen heeft de wijkagent bemiddeld en er voor gezorgd dat hij gewoon bij me was. Het zal een beetje per regio of wijkagent afhangen, maar mijn ervaringen zijn zeker positief te noemen en dan vooral in situaties die net niet erg zijn voor een aangifte of om naar de rechter te stappen.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Stiefmamma
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2012, 15:31

Re: Rechtszaak gewonnen

Bericht door Stiefmamma »

Wauw, gefeliciteerd!! Het zou eens tijd worden dat vrouwen niet meer het alleenrecht hebben op kinderen en de beslissingen die bij de kinderen komen kijken!
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Rechtszaak gewonnen

Bericht door robb »

Wat een fijn nieuws. Ook tijd dat ze harder gaan ingrijpen, zeker wanneer kinderen worden weggehouden. Fijn dat je ze volgende week weer ziet.
pappie2007
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 mar 2014, 11:32

Re: Rechtszaak gewonnen

Bericht door pappie2007 »

Even een update en vraag:

De eerste omgang is weer geweest. Ging prima, mijn kind was erg blij om me weer te zien alleen hex gaat nu al weer zieken. Afspraken verzetten, commentaar geven op van alles.
Ik stel me nu nog soepel op, een dag verzetten prima maar op een gegeven moment houdt dit op. Wanneer is de grens bereikt en stap je weer naar een rechter? Ik wil niet dat hex mijn hele leven bepaalt.

Wat vinden jullie? Alles slikken of gewoon alles opschrijven en dan maar naar de rechter?
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Rechtszaak gewonnen

Bericht door kiekiek »

pappie2007 schreef:Even een update en vraag:

De eerste omgang is weer geweest. Ging prima, mijn kind was erg blij om me weer te zien alleen hex gaat nu al weer zieken. Afspraken verzetten, commentaar geven op van alles.
Ik stel me nu nog soepel op, een dag verzetten prima maar op een gegeven moment houdt dit op.
Fijn dat er weer omgang is! Het mooiste moment eigenlijk. Geniet daarvan met je kind, voor nu en voor later.

Wellicht nu belangrijk om frustratiemomenten te gaan documenteren en eventueel aangifte van gaan doen, zodat je bij voorbaat al een dossier gaat opbouwen, voor het geval dat. Ook mail over frustratiemomenten goed bewaren. Opmerkingen van je hex waarbij zij zich bemoeit met de inhoud van de omgangsmomenten zijn verder niet relevant, die mag je gewoon zelf invullen, zoals bedtijden en dergelijke.

Klopt het dat je zwart op wit een bedrag aan dwangsom hebt kunnen bewerkstelligen in de beschikking?

Naar de rechter stappen heeft pas zin als je het nodige zwart op wit hebt.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: Rechtszaak gewonnen

Bericht door Condat47 »

Hoi,

Wat vervelend dat het gezeur nu weer al begint.

Maak haar duidelijk dat je het 1 keer accepteerd dat er dagen verzet worden maar dat bij aanhoudelijk niet aan het ouderschapsplan wordt voldaan er een dossier opgebouwd wordt.

Frustraties vanuit haar kant (mondeling of schriftelijk). direct naast je neer leggen en niet op in gaan werkt het beste. Laat je vooral niet opruien tot het geven van opmerkingen terug.
Ik weet dat dit super lastig is maar wij hebben gemerkt dat als we de frustraties van (h)ex negeren ze vanzelf rustiger wordt (kan wel een flinke tijd over heen gaan).
robb
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:31

Re: Rechtszaak gewonnen

Bericht door robb »

Balen dat het nu al zo gaat, ook onbegrijplijk vanuit je ex. Wat denkt ze hiermee te bereiken dan. Geniet in elk geval van de momenten samen.
Plaats reactie