verjaardagen

Heeft u een onderwerp waarover u denkt dat hierover gediscussieerd kan worden, dan kan dit hier.
Plaats reactie
Vader010
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 okt 2014, 22:38

verjaardagen

Bericht door Vader010 »

Ik hoor van veel mensen dat bij verjaardagen het kind het ene jaar bij de moeder en het ander jaar bij de vader is??
Dat is toch niet in het belang van het kind? Ik wil dat mijn kind (4) zijn verjaardag (en kerst) met beide ouders gaat vieren met genodigden er bij. maak er een groot feest van, je hoeft elkaar nauwelijks te zien.
wat vinden jullie hiervan?
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: verjaardagen

Bericht door Jeroen2102 »

Vader010, het gaat erom wat er mogelijk is. Wie nodig je uit en hoe reageert men op elkaar, het heeft geen zin als jij ruzie krijgt met je schoonmoeder en wat als je ex haar nieuwe vriend uitnodigt ?

En bedenk een ding: geef je kind geen illusie dat jullie nog samen komen of zijn, natuurlijk is het fijn voor het kind als het de verjaardagen ed samen kan vieren en bijzondere dagen, maar bedenk wat in zijn belang is
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: verjaardagen

Bericht door Rocco »

Eens met Jeroen. Naast dat je kind niet de illusie moet hebben dat jullie samen zijn, moet bijvoorbeeld ook je ex dat weten. Familie, mogelijke gezamenlijke vrienden, nieuwe liefdes. Alles kan het feest voor de kids verzieken. Bij mijn dochter viert 1 kerstdag bij mij. Hetzelfde geldt voor pakjesavond en ook haar verjaardag krijgt ze dus dubbel. Pech voor mijn ex als ze het er niet mee eens is. Maar ik weiger hier met haar over te overleggen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: verjaardagen

Bericht door kiekiek »

Klinkt inderdaad hard, maar ontneem jullie kind iedere hoop en illusie dat jullie ooit weer als gezinnetje samenkomen. Door samen te gaan vieren krijgt het kind valse hoop en als blijkt dat samenkomen niet aan de orde is, dan is dat een extra grote teleurstelling voor jullie kind. Absoluut niet doen dus en alles apart houden. Dat is het belang van het kind.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Rocco
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 179
Lid geworden op: 06 okt 2014, 16:36

Re: verjaardagen

Bericht door Rocco »

Niet dat ik mij als een betweter wil opstellen verder, maar waarom zou je dit willen? Volgens mij dien je er namelijk het belang van je kinderen helemaal niet mee. Mijn aanname is daarbij dat exen het over het algemeen genomen niet zo heel goed meer met elkaar kunnen vinden. En het voor kinderen niet natuurlijk is om de spanning tussen exen en families daarvan te moeten ervaren. In mijn beleving kunnen dat over het algemeen beschouw 2 verschillende werelden zijn.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Plaats reactie