vechtscheiding

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Plaats reactie
hotrod
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2014, 13:14

vechtscheiding

Bericht door hotrod »

hallo lotgenoten,

na jaren vechten voor mijn huwelijk en kind ben ik uiteindelijk de lul... ik wist dat het ging gebeuren en vechten heeft niet geholpen...
machteloos heb ik ruim 4 jaar in een hel geleefd met een vrouw, waar ik erg verliefd op was en veel van hield, die in een postnatale depressie is beland en er niet meer is uitgekomen... naar mij en naar het kind is nooit meer omgekeken.. mama weigerde alle hulp en heeft daar zelfs voor moeten tekenen bij de huisarts...
AMK, BJZ, politie etc.... ze weten allemaal wat er aan de hand is... er valt niets aan te doen.... ik heb haar uit huis gezet omdat er niet meer mee te leven was... in de eerste 6 weken heeft zij de regeling die op papier stond nageleefd.... daarna is de ellende begonnen.... contacten bruut verstoren, doordraaien met kind er bij en de boel hier in huis in elkaar trappen, kind bang maken, kind van mij weghouden, etc.... mag allemaal, niemand doet wat...
dan ga je voor voorlopige voorzieningen, tijdens de zitting krijgt zij uitgebreid het woord, jij niet... je mag zelfs helemaal niets zeggen en je advocaat doet het ook niet... sterker nog, je advocaat geeft tijdens de zitting het gezag weg en gaat akkoord met mama en haar gladde advocaat.... jij mag nog steeds niets zeggen, de zitting wordt geschorst omdat je je advocaat wil spreken en die begint over tactische juridische manoeuvres.... haha... je bent de lul, want bij hervatting van de zitting volgen een paar hamerslagen met de mededeling dat de uitspraak over 14 dagen is....
de uitspraak: je mag je kind nauwelijks zien, dat het bij oma woont terwijl je zelf voor hem wil zorgen maakt niet uit, mama zorgt niet voor hem maar dat geeft niet, je mag je salaris inleveren en moet je vakantiegeld maandelijks bij je salaris vragen omdat je anders niet kan eten..... that's it.... in naam des Konings...
En nu... er zijn hier vast heel veel mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en meemaken.... advies graag... ik probeer al maanden rustig te blijven en de boel op de rails te houden maar het wordt bijna onmogelijk om er nog wat van te maken :mrgreen:
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: vechtscheiding

Bericht door Casper »

Ik zet jouw advocaat graag op mijn "zwarte lijst".

Toch maar even wat rust proberen te nemen, de zaken op een rijtje zetten, en in de bodemprocedure (wellicht met een andere advocaat, ik heb voor de meeste regios wel wat aanraders) eea recht proberen te zetten.
hotrod
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2014, 13:14

Re: vechtscheiding

Bericht door hotrod »

Hoi Casper,

Klacht tegen advocaat loopt inmiddels bij de orde van advocaten.
Ik heb al een andere advocaat gevonden die de boel middels een nieuwe aanvraag VOVO probeert recht te zetten. Als je de jurisprudentie naleest in dit soort zaken zie je dat de rechtbank een berekening met foute financiële gegevens niet als reden ziet om de uitspraak te herzien. Advocaat had dit tijdens de zitting moeten aangeven, heeft ie niet gedaan dus blijven ze rekenen met een bedrag wat ik niet verdien. Het bedrag dat ik volgens de rechtbank meer verdien t.o.v. mijn netto inkomen is tevens het bedrag dat ik aan alimentatie moet betalen. Dus de rechter rekent niets na, dat had mijn advocaat dan moeten doen. Tegenpartij legt een bedrag neer, hij moet dat tackelen. Doet hij dat niet dan neemt de rechtbank dit bedrag over en gaat daarmee rekenen met als resultaat geen euro meer over, sterker nog ik moet het vakantiegeld maandelijks bijgestort krijgen om de rekeningen te betalen. Dat ik haar 50% financiële verplichting ook draag zien ze schijnbaar niet als alimentatie.
Ik wil dit nu verrekenen, vanaf 1 september moet ik gaan betalen maar heb nu de incasso boys zelf benaderd om te vragen hoe ik dit moet doen. IK ben benieuwd naar het antwoord. Ex heeft hier in huis een bedrijfsruimte waar ze haar inkomen verdient, dus is meebetalen vrij normaal.
Als ik dus in dit geval alle kosten betaal is dat verkapte alimentatie.
Betaal ik niet, dan sta ik op straat en heeft zij geen bedrijfsruimte. Dus we liggen op ramkoers met een drama... mijn keuze was een mediator geweest en co ouderschap... maar met mama valt niet te praten dus nu gaan we elkaar failliet procederen en kapot maken met een vechtscheiding waar alleen maar verliezers zijn... waarvan mijn zoontje de grootste verliezer is.
Ik snap niet dat het hele NL rechtssysteem hier zo massaal in mee blijft gaan, zet zo een vrouw gewoon verplicht aan de orderhandelingstafel en stop met deze waanzin die alleen maar armoede gaat veroorzaken en vooral heel veel kinderen schaadt. Ondertussen hebben we BJZ en AMK al op visite.
Plaats reactie