alimentatie

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

alimentatie

Bericht door sdwv »

ruud en kim Geplaatst: 17 Jul 2005 02:38 pm Onderwerp: alimentatie

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi
ik ben een gescheiden vader en heb een dochter van bijna 18
nu vertelde me ze laast dat ze een studiefinaciering heeft!!!!
nu is mijn vraag; hoef ik nu ook minder alimentatie te betalen??????
ik betaal 278,03 euro per maand




Groetjes Ruud Ekkes


Anonymous Geplaatst: 29 Jul 2005 02:38 pm Onderwerp: Re: alimentatie

--------------------------------------------------------------------------------
ruud en kim schreef:
Hoi
ik ben een gescheiden vader en heb een dochter van bijna 18
nu vertelde me ze laast dat ze een studiefinaciering heeft!!!!
nu is mijn vraag; hoef ik nu ook minder alimentatie te betalen??????
ik betaal 278,03 euro per maand




Groetjes Ruud Ekkes



ruud en kim Geplaatst: 16 Aug 2005 05:58 pm Onderwerp: Re: alimentatie

--------------------------------------------------------------------------------
ruud en kim schreef:Hoi
ik ben een gescheiden vader en heb een dochter van bijna 18
nu vertelde me ze laast dat ze een studiefinaciering heeft!!!!
nu is mijn vraag; hoef ik nu ook minder alimentatie te betalen??????
ik betaal 278,03 euro per maand




Groetjes Ruud Ekkes



Gert Geplaatst: 01 Nov 2005 02:14 pm Onderwerp: Re: alimentatie

--------------------------------------------------------------------------------
ruud en kim schreef:
ruud en kim schreef:
Hoi
ik ben een gescheiden vader en heb een dochter van bijna 18
nu vertelde me ze laast dat ze een studiefinaciering heeft!!!!
nu is mijn vraag; hoef ik nu ook minder alimentatie te betalen??????
ik betaal 278,03 euro per maand




Groetjes Ruud Ekkes

volgens mij niet, maar je kan het toch na vragen op www.alimentatie.nl is een site volgens mij waar je alle vragen kan vragen....succes..
en jeetje jij betaald ook al zoveel. ik betaal 235 voor me kind en die is nog maar 9 jr. en dan nog (h)ex ooknog een meer dan 100 euro.
en als ze gaat werken , ook al is ze 16 , hoef je geen alimentatie te betalen...dus weet dat.


Anonymous Geplaatst: 21 Jan 2006 06:58 pm Onderwerp: alimentatie?

--------------------------------------------------------------------------------
bericht gelezen,
dwaze moeder dus, helaas ligt er hier een gerechtsbevel uit naam der koningin dat mijnheer ekkes moet betalen tot zijn kind uit gestudeerd is zelfs al leert ze tot ze 30 is, zolang dit dochtertje van 18 niet werkt mag de vader betalen mensen kunnen reageren wat ze willen op deze zielige vertoning maar betalen moet je toch.en dat mijnheer ekkes zijn kind niet ziet???????????
vraag info bij kind en moeder misschien is het kind daar mee gebaad maar niet de vader. verder is het maar triest dat dit over internet gegooid moet worden, gelukkig weten somige mensen wel beter.


Anonymous Geplaatst: 21 Jan 2006 07:02 pm Onderwerp: p.s

--------------------------------------------------------------------------------
Het heet ook geen alimentatie meer maar studiefinanciering, als je de formulieren had ingevult was je nog wel meer kwijt geweest aan de studifinanciering dus zou maar blij zijn. maar kan alsnog laten verhogen now problem!


Rick Geplaatst: 22 Jan 2006 10:08 am Onderwerp: Re: p.s

--------------------------------------------------------------------------------
nannie.montijn schreef:
Het heet ook geen alimentatie meer maar studiefinanciering, als je de formulieren had ingevult was je nog wel meer kwijt geweest aan de studifinanciering dus zou maar blij zijn. maar kan alsnog laten verhogen now problem!


Deze reactie typeert het hele probleem. Een "haat" reactie op een simpele vraag. Veel mensen zullen dit herkennen.


michiel Geplaatst: 22 Jan 2006 01:37 pm Onderwerp: tjonge jonge.

--------------------------------------------------------------------------------
Het is gewoon niet gewoon.. ofzo.. kunnen we geen afspraak maken met z'n allen dat we geen discussies met Ex- partners gaan voeren op deze site?
of zelfs maar reageren? word van binnen boos als ik die stijd moet zien, is een beetje genant, niet?


michiel Geplaatst: 22 Jan 2006 01:40 pm Onderwerp: trouwens,

--------------------------------------------------------------------------------
als je de centen hebt voor de stufi van je dochter....
en exen moeten niet janken en voor hun eigen brood zorgen..
helemaal als je kind 18 is! werk.


Rick Geplaatst: 22 Jan 2006 04:34 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Je hebt gelijk verder niet op reageren wordt zelf ook kokend als ik het lees en dan ben je snel geneigd om toch te reageren. Niet meer doen lijkt me inderdaad de beste oplossing.


Anonymous Geplaatst: 23 Jan 2006 08:27 pm Onderwerp: site voor moeders misschien?

--------------------------------------------------------------------------------
De reaktie's zijn leuk, het zegt wat. Toch reageer ik nog even voor de vaders dan daar gelaten die er niet om gevraagd hebben dat zij zo behandelt worden. Met alle respekt voor hun gevallen, daar kan ik niet over oordelen zoals de zaken ook wel eens bij een ander anders kan zijn maar inderdaad DWAAS REAGEREN iets waar zij zich aangesproken voelen.Ik kan niet oordelen over andermans situatie maar wel op de vraag van Ekkes want daar weet ik toevallig alles van. Ik zal het nooit eens zijn met vrouwen die hun kinderen weg halen bij hun exman zal ik ook nooit zijn want daar is geen kind mee gebaadt, maar zonder op inhoud in te gaan want dan ben ik volgende week nog aan het schrijven.Voor degene die denken dat ik van de soos leef, helaas moet ik ook van uit werksituatie met een minimum rond komen dus mag meneer blij mee zijn want anders had de soos al 12 jaar van zijn inkomen gepikt en had ie al jaren niks gehad, en daar heb ik dan helemaal niets over te zeggen want dat doet deze regering en niet ik.Maar alsnog, mag ie blij mee zijn.En voor degen die het niet weten HIJ WIL ZIJN KIND STEEDS NIET ZIEN ALS ZIJ IETS NIET DOET OF IN IEDER GEVAL NIET DOET WAT HIJ WIL, dat kan een kind 1 keer hebben misschien 2 keer maar het houdt een keer op volgens mij.wat het uitvechten via deze site betreft, daar kan ik niets aan doen wie zet dit op het internet? het suffertje heb ik al jaren uit gelezen.waarschijlijk omdat meneer nergens zijn gelijk krijgt en mensen via deze site elkaar niet kennen kan die hier nog gehoor krijgen maar niemand die het vraagt aan de persoon waarom dit gebeurd en zich zelf verglijken met iemand zonder info te halen waar het hoort en zeker niet op een site voor DWAZE MANNEN, ja dwaas dat het erop staat, gewoon zielig dus!
een lief hebbende, alleenstaande moeder met studerende dochter.


Anonymous Geplaatst: 23 Jan 2006 08:48 pm Onderwerp: Tja...

--------------------------------------------------------------------------------
We kunnen wel een site voor de moeders gaan beginnen mam...En voor de kinderen!...De mannen denken alleen maar aan zichzelf...Denk je soms dat ik het makkelijk heb met zo'n vader die me alleen wil zien als het HEM uitkomt?Is echt niet alleen maar zwaar voor hem hoor!


michiel Geplaatst: 24 Jan 2006 01:27 pm Onderwerp: he!

--------------------------------------------------------------------------------
Ik mailde je ma vanochtend al, leuk dat jij je neus ook laat zien.
ik reageer wel vaker zo, is(denk ik) niet heel erg raar als je m'n drama kent.. maar ben dan ook zo groot om te zeggen dat het iets anders is dan voorgesteld. En dat de verhalen altijd van 2(of3!javascript:emoticon('')
Wink) kanten te bezien zijn. Klote dat je je pa moet missen, het is wel een fulltime onderdeel van je leven.
Als hij echt denkt dat je op afroep beschikbaar bent is dat triest..
heb jij daar wel 's met hem over gepraat?
Je kan hem ook aan z'n afspraken houden toch?
zou je ook doen als hij bij jullie had gewoond.
anyway, ik hoop dat je snel je studie afrond en lekker kan werken, zijn jullie allemaal klaar met de financiele beslommeringen rondom de keuzes van je ouders... geluk liefde en waarheid!


Anonymous Geplaatst: 24 Jan 2006 04:05 pm Onderwerp: hmmm

--------------------------------------------------------------------------------
ja joh,praten heeft geen zin!Erg jammer allemaal.Mis toch EEN vader in me leven!Gelukkig heeft me moeder een lieve vriend,waar ik heel goed mee op kan schieten!Het is niet mijn vader,maar oke...
En dat met de studie gaat allemaal goed komen!
Bedankt voor je reactie!
Groetjes Sanne [/b]


Rick Geplaatst: 24 Jan 2006 06:32 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Ja dames sorry als wij dwazen soms een beetje emotioneel reageren. Voor diegene onder ons die wel echt met deze situatie zitten is er maar weinig voor nodig om (te) fel te reageren. Mijn excusses en sterkte met deze situatie.


michiel Geplaatst: 24 Jan 2006 11:13 pm Onderwerp: he, dat is een goed gevoel.

--------------------------------------------------------------------------------
En dat alles om een ogenschijnlijk simpele vraag. pa zal wel opkijken. wil hij niet proberen te reageren?
Maar duidelijk is het mij nu wel, in ieder geval jullie verhaal.
Vervolgens; wat brengt de toekomst? Ik hoop voor jullie een mooi leven,
en een beter contact tussen pa+ dochter. Dat zal nu na zo'n lange tijd wel heel moeilijk zijn, maar dat is een appel in 1 keer opeten ook, Het is beter om kleine hapjes te nemen..
Pas toen mijn dochter eraan kwam(ik was toen bijna 26) kreeg ik weer een beetje normaal contact met mijn vader en nog steeds is het soms wat stroef..
Maar we weten allebei dat als er iets de moeite waard is om voor te gaan is het de relatie tussen ouder en kind. Hij ziet hoe ik geniet van Puk(3) en ik begrijp wat hij gemist heeft.. voor nu, good morning, good evening and good night!

gr. Michiel


geteisterd Geplaatst: 25 Jan 2006 10:39 am Onderwerp: meisje, wat rot voor je!

--------------------------------------------------------------------------------
Mijn hart breekt als ik een kind zo hoor! Hoeveel pijn doen we onze lieve wondertjes toch aan? Ook komt bij mij de vraag omhoog als deze lieve meid niet zelf had gereageerd hadden jullie haar moeder dan ooit geloofd? Ik weet dat er heel veel vaders en kinderen zijn die onterecht lijden onder de grillen van de moeder, ik ken er zelfs een heel goed en zie van dichtbij de schade. Maar hemeltje lief. Er zijn ook nog steeds hele goede moeders die graag een gezonde omgang voor hun kind met de vader willen maar waarbij de vader dat gewoonweg onmogelijk maakt. Moeders moeten soms ingrijpen om hun kind verder te beschermen voor nog grotere trauma's geloof me dat doet "goede" moeders ook ontzettend veel pijn. Mijn zoontje van 2,5 kan nog niet schrijven of zijn gevoelens onder woorden brengen maar je hoeft niet eens zijn moeder te zijn om te zien hoeveel pijn hij heeft. Als ik een wens zou mogen laten uitkomen zou het zijn dat zijn vader genezen is. Ik heb nooit een kind in de wereld willen zetten met een vader die het niet aan kan, mijn dromen en wensen voor ons kind waren een warm gezinsleven. Helaas weet ik inmiddels dat zijn vader er niet toe in staat is en het zelf ook niet ziet. Wat kan ik anders doen dan mijn kind beschermen?


Anonymous Geplaatst: 25 Jan 2006 05:35 pm Onderwerp: geteistert?

--------------------------------------------------------------------------------
fijne moeder,
wat een mooi bericht over jezelf en je zoontje en je zegt precies zoals het is. je hoopt een leuk huwelijksleven te hebben maar iemand heeft niet het vermogen daartoe, dat is triest want inderdaad het kind is de dupe en als moeder moet je keihard en dubbel werken om je kind veiligheid en liefde te geven waar ik mijn best voor heb gedaan en nog doe.het klopt als je zegt dat iemand het vermogen niet heeft om vader te zijn dat had mijn ex ook niet, da's triest.maar hoe vaak ik ook geprobeerd heb om uit te leggen dat dingen bij kinderen niet zo werken wil je niet weten, hoe vaak ik bij het jeugdzorg heb gelopen voor begeleiding hierin wil niemand weten. hij heeft mezelfs nog wel eens gevraagd of ik wilde helpen omdat hij het niet wist, maar ben nu 16 jaar gescheiden van hem dus dat houdt allemaal een keer op dat moet hijzelf doen toch?ik heb al genoeg werk aan een verdrietige dochter.ik voel met je mee en dank je voor het compliment dit is een beloning want ik vind het vreselijk dat dit is begonnen met vragen via zijn kant over deze site want hij gooit mij en mijn kind overstraat en ik pik dat niet meer, genoeg is genoeg.Weet je wat het gemeenste nog is? de vraag over alimentatie is op het internet gegooid op het moment dat mijn dochter bij hem probeerde weer goed kontakt te hebben want toen kwam ze bij hem!Maar goed, het is wat Sanne zegt: zullen we ook een site beginnen mam voor gedupeerde moeders en kinderen"??????????? Mischien wel leuk om te doen worden wij weer sterker van.En mevrouwtje "geteistert"mail me maar misschien kunnen mijn dochter en ik iets voor je kind en jou betekenen, als je de afzender in klikt kun je me mailen.
liefs een liefhebbende moeder.


Anonymous Geplaatst: 01 Apr 2006 04:18 pm Onderwerp: Re: alimentatie

--------------------------------------------------------------------------------
Gert schreef:
ruud en kim schreef:
ruud en kim schreef:
Hoi
ik ben een gescheiden vader en heb een dochter van bijna 18
nu vertelde me ze laast dat ze een studiefinaciering heeft!!!!
nu is mijn vraag; hoef ik nu ook minder alimentatie te betalen??????
ik betaal 278,03 euro per maand




Groetjes Ruud Ekkes

volgens mij niet, maar je kan het toch na vragen op www.alimentatie.nl is een site volgens mij waar je alle vragen kan vragen....succes..
en jeetje jij betaald ook al zoveel. ik betaal 235 voor me kind en die is nog maar 9 jr. en dan nog (h)ex ooknog een meer dan 100 euro.
en als ze gaat werken , ook al is ze 16 , hoef je geen alimentatie te betalen...dus weet dat.

ondertussen betaal ik dus alweer 237 voor me kind en 102 voor me ex.
mijn vraag is ook...als ik samen woon met nieuwe vrouw en kind , zal ik dan niet minder mogen betalen?is zomoeilijk allemaal want ik moet weer eens een advocaat betalen ed. wat heel veel kost. en heb vorige keer ook al verloren.
Gesloten