Help: moeder wilt de kinderen niet meegeven

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Help: moeder wilt de kinderen niet meegeven

Bericht door sdwv »

Marco/Monique Geplaatst: 28 Aug 2005 12:42 pm Onderwerp: Help: moeder wilt de kinderen niet meegeven

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo wij zijn al meer dan een jaar lid van deze stichting.

Onze vraag is als volgt:

Begin April 2005 is via het Hoger Beroep een vrij goede en ruime omgangsregeling uitgesproken. Gelukkig dachten wij eindelijk de rust en ruimte te krijgen om de kinderen van mijn vriend te kunnen ontvangen.

Na 4 jaar strijden en veel geruzie, niet mee willen werken van de kant van zijn ex vrouw.

Maar het bleef niet over, ze bleef stoken, ruzie maken, de kinderen uithoren, valse aangiftes doen etc etc. om het kontakt tussen ons en de kinderen te verzieken. Dat ging zover dat mijn partner heeft besloten om een zg "Time Out" te nemen om de kinderen en onszelf de rust te gunnen die nodig was.

Voor een periode van 4 maanden heeft mijn partner besloten de kinderen dus niet meer te zien. Puur om de meisjes rust te gunnen.

Afgesproken via onze advocaat is dat de kinderen vanaf juni t/m eind september hier niet meer zouden komen, natuurlijk zonder zijn rechten en plichten op te geven!

Nu raad u het denk ik al: de ex is niet meer van plan de kinderen eind september te brengen. Dit heeft ze al 2x aangegeven.

Nu gaat mijn partner 30 september a.s. wel naar haar huis toe en als ze niet wilt of er niet is kunnen we ook de politie inschakelen die probeert te bemiddelen (ze weten er al van).

U zult nu waarschijnlijk zeggen, waarom wordt er geen kort geding opgestart om moeder door middel van dwangsom te verplichten de kinderen te brengen.
Elke keer dat wij een rechtzaak opstarten via de rechtbank dienen wij een eigen bijdrage te betalen van euro 760,--. En na 4 jaar is ons potje nagenoeg leeg.

Wie o wie heeft er tips om de kinderen toch te zien krijgen?

Wijzelf zitten te denken om stichting meldpunt kindermishandeling in te schakelen, zijn er ouders die hier ervaring mee hebben.
Tevens willen wij iets weten over zg. Omgangshuizen alsmede bureau Jeugdzorg?

Met vriendelijke groet,

Marco/Monique


Anonymous Geplaatst: 05 Sep 2005 11:11 pm Onderwerp: omgang bij bureau jeugdzorg

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi Marco en Monique

Na dat ik mijn dochter een half jaar niet gezien had diende er van de rechter weer zo snel mogelijk omgang te komen tussen mijn dochter en mij.
Omdat ik mijn dochter al zo lang niet gezien had is dit toen gebeurt via bureau jeugdzorg in het kader van het BEO project, wat per 1-1-2005 uitgevoerd wordt door het NIM.
Dit houdt in dat er een begeleide omgang is en dat er een vrijwilliger/ster in eerste instantie bij aan wezig is, die in overleg eventueel ook het of de kinderen zou kunnen halen en brengen.
Waar de omgang plaats vindt is een beetje afhankelijk van wat mogelijk is en wat de vrijwilliger/ster zou willen doe.
Het Beo project loopt in Nijmegen.
Het licht wel een beetje gevoelig en is onder andere afhankelijk ofdat de kinderen onder jeugdzorg vallen, danwel in het rijk van Nijmegen en Land van Maas en Waal vallen.
Informatie is op te vragen bij het NIM tel. 024-3232751 info over het BEO-project.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Voor mij zelf ben ik benieuwd wat in het hoger beroep jullie vrij goede en ruime omgangsregeling is geworden, daar mijn ex, alles wil beperken tot het wettelijke minimum van om het anderste weekend en de helft van de vakanties en wel zo zodat het haar allemaal het beste uit komt.

Groetjes een liefhebbende vader


Anonymous Geplaatst: 06 Sep 2005 06:56 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
heb zelf toch een kort geding aangespannen omdat ex weigerde omgangsregeling na te leven. Kost inderdaad alweer geld (zucht) maar leverde wel een positieve uitspraak op. Op straffe van een dwangsom moet ze de omgangsregeling na leven. Voordeel is dat hierin expliciet tijden en frequentie zijn benoemd en dat je hiermee jarenlang uit de voeten kunt.
Mocht ze dus weer de kolder in haar kop krijgen en een paar uur te laat komen of het gewoon niet uit komen dan kan je onmiddellijk de dwangsom op eisen.
Het kost geld maar in wellicht wel de moeite waard..
succes.


Marco/Monique Geplaatst: 06 Sep 2005 11:05 am Onderwerp: antwoord op vraag gast

--------------------------------------------------------------------------------


Wij hebben nu als omgangsregeling. Om het weekend van vrijdagmiddag na school t/m zondagavond 20.00. Dan om de week een woensdagmiddag na school t/m 19.00 alsmede elke helft van elke vakantie.

Ik ga zeker even kontakt opnemen met de instantie zoals door u genoemd.

Bedankt,
Marco/Monique


Jolanda V Geplaatst: 09 Sep 2005 01:16 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi Marco en Monique,

Gevonden! Ik ben bekend met jullie probleem. Mijn vriend heeft ook twee kids die hij al jaren niet mag zien van zijn ex. Rechtzaken zoals jullie het om schrijven zijn ons ook bekend. Het lege potje komt jammer genoeg ook zeer bekend voor! Wij hebben Het meldpunt kindermishandeling hebben we ingeschakeld omdat we daar (dachten wij) een heel goede reden voor hadden. De ex van mijn vriend is nl met een moslim aan het vozen geweest tijdens hun huwelijk en daar is ze bij gebleven. Ze is van hem al moslim moeten worden en nu moeten de kinderen dat ook worden. Ze eist daaom het ouderlijk gezag op via een rechtzaak. Bureau Kindermishandeling doet niets! Helemaal niets! Hij loopt bloot rond en hangt met zijn sjaak te bungelen voor het meisje. Zij vind dat zoals ze dat zegt met haar 5 jaar "helemaal niet leuk". Kindermishandeling doet nog steeds niks! Ik denk dus niet dat je daar hoeft aan te kloppen voor hulp, maar goed, misschien werkt het bij jullie wel. Het is het proberen waard. Ieder strohalmpje wat je pakken kunt moet je pakken denk ik. Succes!


Marco/Monique Geplaatst: 09 Sep 2005 02:02 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Bedankt Jolanda,

Tja, het is na 4 jr strijden inderdaad elke strohalmpje aanpakken.

Mijn partner is er wel een beetje moe van om zo te moeten vechten om zijn dochters normaal te zien. Natuurlijk zullen we blijven vechten maar hij heeft al gezegd dat hij op een gegeven moment voor zichzelf gaat kiezen en voor ons gezin.

Wij hopen natuurlijk dat de kinderen uiteindelijk uit hun zelf zullen komen.

Er is gewoon niet tegenop te vechten als een van de partijen niet wilt meewerken.

Jij ook veel sterkte en wijsheid toegewenst,

Monique/Marco


Anonymous Geplaatst: 22 Feb 2006 09:59 am Onderwerp: bezoekregeling

--------------------------------------------------------------------------------
Triest gegeven hier in dit land ,
is dit zoals wij met elkaar om willen gaan ,
om het recht van de "sterkste" te laten gelden??
Het is nog steeds veel te normaal ,dat moeders de kids
onder hun toezicht krijgen,
terwijl de meeste afgunst en jaloezie en machtspelletjes bij de vrouw
vandaan komen.
In wezen zou de moeder die de kids niet wil meegeven ,zonder er bewijzen
zijn van daadwerkelijke mishandelingen van de vader(of soms andersom)
De gelden die advocaten ,en rechtzitting kosten ,moeten worden verhaald op
de moeder.
Zij veroorzaakt ook het ongerief,
Blijft natuurlijk dat het zeer triest gesteld is in dit land,dat je moet strijden voor je recht,als je samenwoont ,of getrouwd bent,dan wordt je serieus genomen ,zodra je uiteen gaat ,is dat ineens anders??
ben je ineens iemand die niet meer de verantwoordelijkheid aankan??
Dan ineens moet je getest worden of je wel "normaal ' bent als vader,
en wat is normaal??
Zijn er scholen om vader te worden??
Het ging dus om het kind ,maar net zo goed om beidde ouders,
die gedrieen een recht ,maar ook plichten hebben!!
Bij niet zien ook geen alimentatie direkt te stoppen!!
de moeder dient een geldende regel in te voeren en bewijs te leveren ,
waarom de ander de kids niet meer mag zien!!
Dat onderzoek moet snel plaatsvinden ,zodat het nog vers in geheugen ligt voor alle partijen ,wat er aan de hand was,
zodat kind over paar maand niet meer naar andere ouder durft/wil,
al dan niet onder ingefluisterde incinaties van de ander!!!
En logisch dat zon kind denkt mijn vader /moeder moet wel een onmens
zijn ,omdat mama /papa ,zo boos op hem is!!
Dan moet er een onderzoek plaatshebben of de opvoeding en gedrag van de gezaghebbende ouder niet in strijd is met het kindrecht!!!
kameras ophangen en bezoekjes plegen om vast te stellen ,
zodra niet wil meewerken ,maatregelen opleggen !!
in belang kind zal iedere ouder willen/moeten meewerken,
zoniet heb je wat te verbergen ,of wil je bewust saboeteren!!

beste is tijdens de scheiding /uiteen gaan partners /geboorte kind buiten een van deze voorbeelden ,moet vastgesteld wie vader is en moeder is meestal duidelijk!!
en dan door onafhankelijk buro ,die beide ouders volgt een paar x en er mee overlegt wat men wil ,en dit vastlegt ,ondertekent door beide ouders ,
en dit wettelijk geldend is!!
En niet onbelangrijk !!Over drie maand nog es zelfde onderzoek of naar wens gaat of dat er veranderingen dienen te worden toegepast,
omdat men nooit van te voren dingen kan overzien.
En ieder half jaar een gesprek hebt met betrefende instantie of het naar wens blijft,beiden dienen te blijven komen !!

Die spelletjes die de voogd mag spelen onder goedvinden van deze staat ,
moet afgelopen zijn!!!
gelijke rechten /democratie !!!
voor de kids maar ook voor de ouder !!
zoals wel algemeen bekend is kost een ontspoorde jongere ,meestal de jongen ,die geen of slecht contakt heeft met zijn vader ,of liefdeloos behandeld is ,komt later in grootse identiteitsproblemen,
geen relatie aankunnen ,geen verantwoording aan kunnen ,veel wisselingen van banen,noem maar op ,!!
en meestal kost dat de maatschappij "onschuldige" slachtoffers,
maar ook zeer veel geld !! in gunstige geval hoop ik terapie kosten????
groet


Anonymous Geplaatst: 01 Apr 2006 04:15 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Jeetje M &M
het verhaal van mij is precies bijna zo...
ik heb me er ook bij neergelecht omdat het te veel energie en geld kost.
ik zie me dochter ook al meer dan een jaar niet meer. de kinderbescherming zei dat het een ouderconflict was , omdat moeder hetkind niet mee geeft, en ze hebben het kind nog nooit gezien of gesproken en gaan er maar van uit dat het goed gaat bij de moeder.
de kinderbescherming zei dus, gewone regeling en niet meer van vrijdag 1800 t/m zondag 1800. om de week, nee wanneer het kind wilt en of vader moet het kunnen, tis 2 keer gegaan, en toen wilde me dochtertje niet meer.ik nam haar een middag mee naar oma en opa(mijn ouders) en een keertje wezen zwemmen en naar de dierentuin. maar toen wilde ze ineens niet meer,ze vertelde dat haar moeder de kado;s weggooide als ze iets mee kreeg van ons.en dat haar moeder haar sloeg als ze bij mij geweest was , en ze me niet meer wilt zien en opa en oma ook niet meer. ik denk dat ze het wel merkt als haar moeder zo is, en toch maar niet meer mee gaat omdat haar moeder het niet goed vind, en wat zegt me (H)ex, ze wilt niet enik ga haar niet dwingen. er zou een dwangsom moeten komen , wanneer moeder niet met gegronden reden het kind niet mee geeft een boete krijgt, maar ja dat is dus niet zo.
me dochtertje is erg mager , vel over bot en had laaste keer een gat in haar jas van een brand plek.ik kan dus niets bewijzen en de instantie's doen helemaal niets, en mij koste het heen en weer rijden van anderhalf uur en voor niets daar aankomen en weer weg kan zonder dochter, en kost het handen vol geld met advocaten , ik hoop gewoon dat ze nu als ze 12 is en verstandigger dat ze zelf mij opzoekt.want zolang zie ik haar niet , want mijn ex zit er gewoon tussen.wel me geld aan pakken en ik mag me kind niet zien, wat zegt de staat dan,"het is geen kijkgeld".
nee maar ikkan wel 6 dagen in de week werken voor hun te onderhouden en zij zit op haar luie gat. en mag me kind niet zien.
Gesloten