Al 3 jaar zoontje niet gezien

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Plaats reactie
conimus
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2008, 14:34
Locatie: Deventer

Al 3 jaar zoontje niet gezien

Bericht door conimus »

Sinds mijn scheiding in 2006 is de omgangsregeling doe door de rechtbank is toegewezen alleen maar gefrustreerd door moeder. Zoontje werd niet meegegeven en moeder verschuilde zich achter zoontje omdat hij zelf niet zou willen. Zelf heb ik hem dit nooit kunnen vragen. Op dit moment heb ik hem al 3 jaar niet meer gezien. Ik wordt daarnaast ook niet op de hoogte gehouden over de ontwikkelingen rond hem en ieder verzoek die ik moeder doe om hem een keer te kunnen zien wordt beantwoord met de reactie dat zoontje niet wil. Zelfs alleen iets simpels als een ijsje eten wordt hiermee beantwoord. In de periode tussen 2006 en 2011 heb ik op aanraden van advocaat meerdere keren aangifte gedaan wegens het onttrekken van het kind aan het ouderlijk gezag e.d. Maar aangiftes worden niet serieus genomen en er wordt niets mee gedaan. Jeugdzorg al meerdere keren gesproken en mijn zorgen geuit over haar manier van omgang met hem en deze bellen moeder doodleuk op om te vragen of mijn aantijgingen kloppen en moeder ontkent en daarmee is de zaak af.

Ik kan geen advocaat meer betalen maar wil erg graag mijn zoontje weer zien! Over een maand wordt hij 12 jaar en ik ben bang dat als hij straks 13 wordt dat ik hem dan helemaal niet meer zie.

Iemand advies?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Al 3 jaar zoontje niet gezien

Bericht door Casper »

Maar aangiftes worden niet serieus genomen en er wordt niets mee gedaan
Kun je hier wat meer over zeggen? Waarom lukt dit niet? Misschien nog een keer proberen en heel precies voorbereiden en niet laten afschepen?
conimus
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2008, 14:34
Locatie: Deventer

Re: Al 3 jaar zoontje niet gezien

Bericht door conimus »

Er wordt na de aangiftes gezegd dat het een civiele kwestie is en geen strafrechtelijke kwestie. Ik meld dan art. 279 etc. etc. etc. Men overlegd dan met hulpofficier en die beslist steeds dat het geen politie kwestie is en dat ik maar een advocaat moet nemen. Om kotsmisselijk van te worden!!

Maar als je ze vraagt of Politie ook zo handelt als moeder aangifte zou doen, dan wordt er gezegd dat de vader dan een probleem heeft. Dat is toch te gek voor woorden?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Al 3 jaar zoontje niet gezien

Bericht door Casper »

Inderdaad schandelijk, en ook niet volgens de wet.

Hier een uitgebreide handleiding: http://jurlex-ouderschap-nl.blogspot.fr ... /560a.html. Zie vooral ook de reacties bij mogelijk tegensputteren van de politie. Als ze merken dat je goed beslagen ten ijs komt, zijn ze eerder geneigd (gegronde) klachten te vermijden.

Wellicht kunnen anderen nog aanvullen met recente voorbeelden.
Plaats reactie