Wanneer start voorlopige voorziening

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Wanneer start voorlopige voorziening

Bericht door Jeroen2102 »

Maandag 14 juli is de zitting ivm de voorlopige voorziening. Nu heeft het inhalige heksje het roodstaan op de en/of rekening verhoogd en geld opgenomen. Advocaat geeft aan dat de VV in werking gaat vanaf moment van indienen, wie kan dit beamen en heeft hier ervaring mee.
In dat geval kan en mag ik dus de opname in mindering brengen op de te treffen regeling.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Wanneer start voorlopige voorziening

Bericht door The Driver »

Dat hangt van de uiteindelijke beschikking af, die komt over het algemeen na 14 dagen.
Daarin zal staan wanneer de voorlopige voorziening in gaat. Dat kan op de datum van de beschikking zijn, maar ook de datum van indiening.

Ik zou alle bankrekeningen leeghalen of blokkeren. Je wordt genaaid waar je bij staat.
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: Wanneer start voorlopige voorziening

Bericht door Jeroen2102 »

Beste Driver,

Dat is nadeel van de bank (die oranje leeuw), de gezamenlijke rekening kan alleen door beiden worden omgezet of opgezegd. Maar is ondertussen al redelijk afgeschermd en ik heb 1 troef achter de hand: kan zo een onderhandse lening bij mijn vader afsluiten, valt binnen huwelijk nog en kan zelfs de maandlast op papier verhogen om de draagkracht te verminderen.
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: Wanneer start voorlopige voorziening

Bericht door Condat47 »

Jeroen,

Welkom,

Mijn vriend had een restschuld uit de verkoop van de woning.
Aangezien men tegenwoordig nauwelijks meer een lening kan afsluiten bij de bank is deze ook onderhands geleend bij zijn moeder.
Helaas ging bij ons de vlieger niet op dat de restschuld mee berekend mocht worden in de alimentatie berekening.
Zijn ex zij gewoon dat de lening geen lening was maar een gift.
Ook al hadden we officiele documenten en de bewijzen dat er daadwerkelijk werd afgelost.
Het ging niet door in de alimentatieberekening.

Hou er even rekening mee dat dit dus ook nog kan gebeuren.

Verder wel een vervelende situatie voor je.

Succes.
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: Wanneer start voorlopige voorziening

Bericht door Jeroen2102 »

beste Condat47,

Het scheelt, mevrouw heeft al erkend dat er een lening is, staat ook zwart op wit, en met behulp van een verklaring van mijn advocaat kan ik het redelijk dichttimmeren, mits ik maar eventueel kan blijven aantonen dat ik blijf afbetalen gedurende de 12 jaar alimentatie, dat kan een eis zijn vanuit haar. Maar het is een stokje achter de deur. Belangrijker is dat mevrouw opeens openstaat voor overleg, dat wordt dus het hele weekend de adders in het gras zoeken.
Plaats reactie