hoe nu, mijn verhaal

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

hoe nu, mijn verhaal

Bericht door Jeroen2102 »

Mijn verhaal: er komt een eind aan een huwelijk van 12 jaar met 4 kinderen, dichter van 11, zoon van 10, zoon van 8 en zoon van 6. Mijn aanstaande ex vond het nodig om maar even het bed met een ander te gaan delen. Oke kan gebeuren, maar nooit enig teken dat zij ongelukkig was of iets aangegeven, helaas.
Sinds eind maart uit huis en 2 maanden geprobeerd met mediation op te lossen, totdat ik mijn belang ben gaan inzien, alles bij en met advocaat besproken en toen was er geen overleg meer mogelijk, want alles was toen niet goed wat ik voorstelde.

Nu dus druk met van alles in de weer, echter gisteren heeft ze gesprek gehad met haar advocaat en zij beslist even dat ik mijn dochter nog steeds niet mag zien, zelfs een halfuurtje of zo met Vaderdag wordt mij niet gegund. De 3 jongens geen punt, maar mijn dochter heb ik al 2 maanden niet gesproken en die bouwt ondertussen wel een band op met haar kennis/vriend. Erg fijn allemaal.

Dus ik hoop vandaag contact te hebben met mijn advocaat en dan maar in ieder geval nagaan of een voorlopige voorziening ervoor kan zorgen dat ik mijn dochter kan gaan spreken.

Doe ik hier verstandig aan ???????
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: hoe nu, mijn verhaal

Bericht door Casper »

Doe ik hier verstandig aan ???????
Ja, dat lijkt me wel. Je gaat wel een moeilijke periode tegemoet, dus veel sterkte gewenst. Loop je tegen vragen (of muren) op, stel ze dan gerust!
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: hoe nu, mijn verhaal

Bericht door NogEenPap »

@Jeroen2102,

Op zich kun je het wel doen hoor die voorlopige voorziening aanvragen maar of je er wat mee gaat bereiken, vraag ik me af, het gaat er nl. niet helemaal eerlijk aan toe in dat soort rechtszaken.

Jij staat daar voor de eerste keer geheel te goeder trouw en ervan overtuigd dat er aan waarheidsvinding wordt gedaan en er echt geluisterd wordt naar je.

Je ex gaat daar waarschijnlijk (ondersteund door een gedrocht van een advocaat) een potje staan huilen, beschuldigen, manipuleren etc. (gezien het vreemdgaan denk ik dat ik wel een beetje weet wat voor individu dat is) en zie daar daar komt de uitspraak van de krombank, onderzoekje RvdK. En dan ben je echt helemaal aan de goden overgeleverd.

Ik wil je niet ontmoedigen maar als je geen toevoeging hebt houd je geld in je zak en stap zelf maar met zorgen naar de RvdK en vraag om een onderzoek.
Die slapjanus van een rechter gaat dat hoogstwaarschijnlijk nl. ook zeggen.

Sterkte!

PS sorry voor de keiharde waarheid maar anders heb je alleen maar illusies, mocht je vragen hebben voorlopige voorziening etc stel ze gerust.
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: hoe nu, mijn verhaal

Bericht door Jeroen2102 »

@Nogeenpap,

dank je wel, blijkbaar heb je of veel mensenkennis of met hetzelfde bijltje gehakt. Advocaten willen eerst deze week gesprek met beiden, ik heb mijn wensenlijstje bij mijn advocaat ingediend, duimen maar, ook al zal het wel een vechtscheiding worden.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: hoe nu, mijn verhaal

Bericht door NogEenPap »

Helaas met hetzelfde bijltje gehakt. Kijk uit met dat zogenaamde overleg met beiden. Daar komt waarschijnlijk helemaal niks uit en je advocaat schrijft weer een paar uurtjes.

Ik zou in eerste instantie afzien van de procedure, gewoon je advocaat een ultimatum laten stellen, dochter zien binnen 1 week of anders procedure. Scheelt je een hoop geld.
Kun je afhankelijk van de reactie altijd nog besluiten om wel of gen procedure te starten.

Voorlopige voorziening heb je ook niet zo veel aan. Het zit 'm ook in het woord voorlopig, m.a.w. er moet alsnog een bodemprocedure achteraan. beter is als je toch een procedure wilt starten te kiezen voor een verkorte 253a procedure. Duurt een paar weken langer.

Als je ook geen goed gevoel hebt bij je advocaat direct een andere nemen. Eerste uur is toch meestal gratis.

Bedenk je ook goed dat als je ex toevoeging heeft en jij niet je dit 'spelletje' waarschijnlijk niet lang vol gaat houden.
Succes!



Verder ook zo min mogelijk contact met je advocaat. Uit je ongenoegen gewoon bij familie en vrienden.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: hoe nu, mijn verhaal

Bericht door Casper »

Uit je ongenoegen gewoon bij familie en vrienden.
En op dit forum :twisted: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: hoe nu, mijn verhaal

Bericht door Jeroen2102 »

Ik uit dan bij deze mijn ongenoegen en wordt er zo moe van het gezeik van dat K**wijf (sorry hoor). Ik heb zoals opgedragen door mijn advocaat de gezamenlijke rekening leeggehaald, wel afspraak en vast laten leggen dat ik voorlopige de lopende zaken betaal. En meer zeuren en maar dreigen over geld.

Er is maar 1 ding wat belangrijk voor mij is en dat zijn mijn kinderen, benieuwd hoeveel ze daarvoor wilt hebben om ze los te laten ????
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: hoe nu, mijn verhaal

Bericht door Jeroen2102 »

Zo, voorlopige voorziening gisteren naar de rechtbank, nu maar afwachten. Ik hoop dat er in ieder geval weer een omgang kan komen en ik mijn kinderen weer snel kan zien en spreken, maar ook dat zal mevrouw straks wel weten te frustreren.

Aangifte in ieder geval voor fraude met mijn Digid voor de kinderbijslag en mevrouw had even een krediet aangevraagd voor de en/of rekening, ben ik blij dat ik adres op tijd gewijzigd heb.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: hoe nu, mijn verhaal

Bericht door The Driver »

Spaarrekening voor de kinderen ook niet vergeten leeg te halen ?
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: hoe nu, mijn verhaal

Bericht door Jeroen2102 »

Staat 3x 50,-- op. Kan ik in ieder geval inzien. Hopelijk dat het geld van mijn dochter nog wel intact is.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: hoe nu, mijn verhaal

Bericht door JCC »

Scheidingen waarbij de vader wordt gedegradeerd tot alleen betalende vader komen eigenlijk allemaal overeen.

-Moeder is het zat en gaat op avontuur.
-Vader moet zsm uit beeld of in ieder geval zwart gemaakt worden om maatschappelijke steun te verkrijgen van haar omgeving voor het beëindigen van de relatie/huwelijk.
-Advocaten (niet alle) wakkeren het vuurtje nog wat aan want hoe meer gedoe, hoe meer geld.
-Vader komt veelal berooid de strijd uit, is feitelijk dakloos, heeft alimentatieplicht en is afhankelijk van de coulance van zijn ex als het over de kinderen gaat.

Natuurlijk wordt er straks omgang uitgesproken, dit wordt alleen op geen enkele manier voor jou geborgd, als je voor een dichte deur staat bijv., zodat je in eerste instantie afhankelijk bent van de grillen van je ex. Mijn advies is dan ook om je stinkende best te doen om te kunnen blijven communiceren hoeveel klappen je ook krijgt.
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: hoe nu, mijn verhaal

Bericht door Jeroen2102 »

Beste JCC,

Moeder is al voor de scheiding op avontuur geweest en zwart maken is van twee kanten uit gegaan, dat is ook nadeel, moeder wilt nu "vluchten".
Heb een dak en voorlopig nog genoeg financiële steun, maar een vakantie met de kinderen was leuker dan een advocaat te betalen.

Ik doe ook mijn best, heb een ordner vol met mail en sms verkeer waarin ik degen ben die steeds het overleg probeer op te starten, in gang te houden ed.

Maar voor mij telt maar 1 ding en dat zijn mijn 4 kinderen. En als ouder langs de zijlijn is dat lastig, want wat wordt er thuis gezegd, hoe zijn de kinderen en wat krijgen ze mee ??? Ik snap dingen wel en heb ook wel een idee hoe het straks gaat en dan is de vraag ga je de strijd compleet aan en wat doet dat met de kinderen ??
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: hoe nu, mijn verhaal

Bericht door JCC »

Strijden moeten voor je kinderen geeft al aan dat er iets niet klopt, als beide ouders het beste voor hebben met hun kinderen gaan ze geen strijd aan maar steken ze alle energie in het verdelen van zorgtaken die zo eerlijk mogelijk moeten worden gedeeld zodat alle kinderen zoveel mogelijk bij beide ouders zijn.

Wat er thuis gezegd wordt en wat ze mee krijgen bij hun moeder heb jij geen invloed meer op en kan je ook niks aan veranderen. Ik heb me daar, en maak me daar eerlijk gezegd nog steeds, wel eens zorgen om.

Ik herinner me mijn kinderen zoals ze waren toen ik weg "moest". Ondertussen gaat hun leven gewoon door en het was erg ontnuchterend om na 5 jaar weer 1 van je kinderen te ontmoeten wat eigenlijk geen kind meer is. Hun leven gaat na jou gewoon door en daarin zijn ze erg flexibel al kwam het hun jeugd niet ten goede dat ze in een loyaliteitsconflict werden gedwongen.

Succes met de (innerlijke) strijd.
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: hoe nu, mijn verhaal

Bericht door Jeroen2102 »

@JCC, nee maar als je beiden ook anders denkt over de opvoeding en dat ook een oorzaak is van een scheiding is het overleg ver te zoeken, laat staan een compromis en vooral als er dan nog zoveel emotie, frustratie en boosheid is. Laten we maar hopen dat er een tijd komt als de rookwolken zijn opgetrokken dat alles helder wordt. Of er ook vrede komt is de stap erna.

Verdelen zorgtalen en zoveel mogelijk bij beide ouders klinkt nu als een utopie en een sprookje heel ver weg.

Het is nu kwestie van mijn eigen rust zoeken en pakken, even een ieder rust geven zodat alles kan "optrekken" en dan zien we wel hoe het loopt, ondertussen wel proberen om een stuk vinger aan de pols te houden, rust geven wil niet zeggen aan lot overlaten, ook al denkt moeder daar anders over, maar ook hierover is dossiervorming in volle gang.
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: hoe nu, mijn verhaal

Bericht door Jeroen2102 »

Vandaag is de zitting voor de voorlopige voorzieningen, vrijdag een heel mooi sms-verkeer waarin mijn aanstaande ex de kinderen koppelt aan geld, ik hoop dat mijn advocate dit even wilt inbrengen. Het is nu de 3e keer dat ik de kinderen op heb gehaald en gelukkig is het dit weekend goed gegaan, maar elke keer is het maar weer de vraag of ze naar buiten komen.

Hulp voor mijn dochter is door mij aangevraagd en plots is nu het verwijt dat het eenzijdig is, ik hoop echt dat ze eens in het belang van de kinderen gaat denken.

Ik hoop echt dat de rechter vandaag al een kleine beslissing kan nemen voor mijn 3e kind, hij wil volgend weekend zo graag met mij naar de open dag van Feijenoord (en ik offer mij op als 020-er), maar mevrouw wilt geen afspraak vastleggen.

Graag allen om 11:30 even een kort schietgebedje aub.
Plaats reactie