Bijstandsfraude

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Bijstandsfraude

Bericht door Condat47 »

Beste, graag jullie mening over het volgende dillema. Ik als vrouw van een dwaze vaders zit nog met het volgende. De ex van mijn vriend zit in de bijstand. Maar naast de bijstand heeft ze een levendige handel op Marktplaats. Eigenlijk valt dit onder bijstandsfraude. Ze zit ze ons al maanden dwars met brieven van de advocaat met allerlei onzin verhalen en natuurlijk een nieuw alimentatie berekening. Wij werken allebei 40 uur en ook ik heb een kind maar zijn ex zit veel liever thuis en trekt bijstand+ alimentatie+ Marktplaats. Aangeven bij de gemeente of niet?
Fox
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 feb 2014, 11:10

Re: Bijstandsfraude

Bericht door Fox »

Als je het echt zat bent, concrete bewijzen verzamelen en je bevindingen aan die ex voor leggen.
Dan is de keuze aan haar, of wat coulanter opstellen bij onderhandelingen of een langdurig probleem met de gemeente.

Denk als je gelijk naar de gemeente gaat er alleen maar meer ellende door haar veroorzaakt wordt.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Bijstandsfraude

Bericht door EDA »

Fox heeft een mooi voorstel.

Als dat niet werkt aangeven bij de gemeente.

Je niet de kaas van het brood laten eten.
En er zelf rustig onder blijven, tevens!!

Doen wat nodig is, zonder in strijd te gaan. 2 dingen dus.
Strijden, zonder strijd.
Plaats reactie