Einde van de strijd

Wat is borderline. Waarmee moet men rekening houden. Wat kan men er tegen doen. Waar is hulp te krijgen.
Alle topics met dit onderwerp kunnen hier geplaatst worden
Wanhoop
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 mei 2014, 17:36

Einde van de strijd

Bericht door Wanhoop »

Hallo allemaal,

Ik ben ook klaar met alles....
Ik ben vader van 3 kinderen en mijn ex partner (moeder uhum) heeft dus borderline. Dit is vast gesteld en ze heeft ook behandeling hiervoor. Behandeling helpt niet aantal weken terug heeft ze een zelfdmoordpoging gedaan maar helaas niet gelukt. Ik heb de kinderen op verzoek van moeder/oma/zus daar weggehaald. Nu zou je denken dat het vanzelf sprekend zou zijn dat de hoofdverblijfplaats bij mij beter zou zijn, nee dus. Ze krijgt de kinderen weer terug of er verder niks is gebeurt.
Ik loop al 4 jaar te vechten voor de kinderen en zal alles besparen waar de kinderen mee van doen hebben gehad. Kinderbescherming/amk/jeugdzorg/maatschappelijk werk/huisarts beloven je van alles maar als puntje bij paaltje komt houden ze allemaal de hand boven moeders hoofd.... Geef haar nog een kans blablabla en rechtzaken halen niks uit.

Ik ben dus helemaal op, zowel geestelijk/lichamelijk/financieel en de kinderen hebben hier onder te lijden dat papa het niet meer aan kan om verder te strijden.

Ik denk er echt over na om te emigreren en totaal uit hun leven te stappen. Ik heb zelf een psycholoog en een maatschappelijk werker. En heb dit met hun besproken en maatschappelijk werker schakelt nu opeens jeugdzorg in omdat ik dit heb uitgesproken.
Ik heb geen zin om te zien 1 weekend in de 2 weken hoe mijn kinderen zijn verpest door haar.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Einde van de strijd

Bericht door EDA »

Wanhoop schreef:Hallo allemaal,

Ik ben ook klaar met alles....
Is dat werkelijk zo?

Of hou je van je kids en wil je werkelijk alles doen?

Dat het energie vreet kan ik begrijpen.

Lees je wel een Eckhart Tolle? Inzake voortdurend denken ( wat wij natuurlijk allemaal zeker doen, met onze strijd .. )

Loslaten en accepteren is te leren.

Dus als je zegt dat je klaar bent met alles, bedoel je misschien wel dat je klaar bent om te leren loslaten en te accepteren ( wat niet wil zeggen passief toekijken, maar heel wel ook betekent handelend optreden!!!!! )
Wanhoop
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 mei 2014, 17:36

Re: Einde van de strijd

Bericht door Wanhoop »

Tuurlijk hou ik van mijn kinderen maar ik kom er niet verder mee. Ik heb ze nu 6 weken alleen opgevoed en ze zijn in alles gegroeid. Dus veel rustiger en hebben op school goeie stappen gemaakt. Ze moeten vanavond terug naar de moeder die instabiel is en haar vriend die constant schreeuwt en ruzie maakt met kinderen/moeder.

Ik heb geen vat op als mn kinderen bij mij zijn, omdat ze daar niet worden opgevoed. 2 dgn in 2 weken voel ik me een politie agent en geen vader.
Dus ik ben er echt klaar mee. Ik heb schulden gemaakt bij advocaat en ik moest alle toeslagen terug betalen omdat mn ex alles verkeerd had ingevuld. Maar ik was de huurder en de hoofdpersoon op de bankrekening. Ik heb 4 jaar lang alles gegeven en nu begint alles weer voor af aan. Mn vriendin heeft mij verlaten omdat ze niet meer tegen de drukte kon en iedereen adviseerde haar weg te gaan bij mij. Zelfs haar werk bemoeide zich ermee.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Einde van de strijd

Bericht door EDA »

Oke.. Eckhart Tolle dus.......

Het gaat er om hoe jij met de situatie om gaat. Daar heb je een keuze en alleen daar. Voor de rest ben je afhankelijk van de keuze van anderen.

Loslaten en accepteren. ( Dat het zo is ) Wat NIET wil zeggen passief zijn. Wel het juiste doen ( of leren doen ).
Wanhoop
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 mei 2014, 17:36

Re: Einde van de strijd

Bericht door Wanhoop »

Wat moet ik accepteren? Dat de kinderen naar de verdoemenis word geholpen? Ik kan dat niet langer aan zien.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Einde van de strijd

Bericht door EDA »

Wanhoop schreef:Wat moet ik accepteren?
Wanhoop schreef:Ik kan dat niet langer aan zien.
Je kunt het wel langer aanzien. Je moet wel.

Dat je wel moet is wat je moet accepteren. Dan stap JIJ uit strijd.

Dat wil niet zeggen dat je op je handen gaat zitten.

Want je kunt het tevens niet langer aanzien, dus handelen is vereist.

En nou gaat het er om HOE je gaat handelen. Vanuit welk gevoel je gaat handelen. Zorg er voor dat dat ZUIVER is.

Het gaat er om een switch te maken van HAAT ---> naar Liefde.

En MET die switch verder te gaan en DUS anders dan voorhen er in te staan.

Maar ik begrijp je gevoel echt wel. Dat is niet de strijd. Die ligt daar niet.

De moeilijkheid is het om jezelf om te turnen naar een Liefdevoller mens. Dat is de uitdaging. En welk kind wil er geen Lieve(re) Papa??

Er bestaan dus 2 strijdtonelen. 1 Buiten je en de andere IN je.

Alleen met die laatste ben je geheel en al afhankelijk van je eigen keuzes. De eerste is ook afhankelijk van wat anderen kiezen. Daar heb je minder tot geen invloed. Dus moet de verandering van binnenuit komen, naar buiten toe. DAT helpt.

IS ook de moeilijkste, daarom is wijzen naar buiten makkelijker.
Wanhoop
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 mei 2014, 17:36

Re: Einde van de strijd

Bericht door Wanhoop »

Ik snap dat je moet strijden voor je kinderen maar het houdt zo niet op. Ik kan er geen kracht meer uithalen. Ik geef het uit handen. Ik ga geen gesprekken meer voeren en ben niet meer bereid om nog iets van mezelf in te keveren. Ik heb al genoeg geleden... En ben er gewoon klaar mee.

Mijn kinderen kunnen er niks aan doen en neem het hun ook niet kwalijk. Als hun later mij opzoeken en vinden zal ik ze alles uitleggen.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Einde van de strijd

Bericht door EDA »

Ik/We snap(pen) je gevoel, maar klaar ben je er niet mee.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Einde van de strijd

Bericht door NogEenPap »

@Wanhoop

Ik snap je standpunt en geef je groot gelijk. Je kunt wel degelijk uit de strijd stappen dat heb ik ook gedaan.
Het is nl. zinloos om te vechten tegen het hele jeugdzorg en kinderbeschadiging gebeuren.
Met aanverwante schertsvertoningen van familierechters.

Zolang dit soort instanties de huilende, stelende, liegende en bedriegende borderliner blijft geloven sta je machteloos.

Ik spreek uit ervaring en heb mijn kind al meer dan een jaar niet gezien.
Ik heb er verder in zo verre vrede mee, dat ik er alles aan heb gedaan maar het houdt een keer op.

Ik ben letterlijk met de Noorderzon vertrokken en betaal ook geen cent.
Dat kan als je het goed regelt....., van de kale kip is immers niet te plukken.

Maar ik geef je wel het advies om als je uit de strijd wilt stappen dit weloverwogen en goed voorbereid te doen en niet in een opwelling, anders blijf je achtervolgd worden door de instanties en aanverwant gezeik en gelieg.

Je zult alleen innerlijk nog wel een strijd ervaren daar heeft EDA gelijk in.
Maar dat is slechts een strijd in je hoofd en die kun je blokkeren door simpelweg de gedachte te hebben dat kinderen vroeg of laat gaan zoeken naar hun roots.
En als dan de waarheid boven water komt bij het dan inmiddels volwassen kind heeft de liegende en bedriegende partij heel wat uit te leggen.

Succes en sterkte.
Wanhoop
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 mei 2014, 17:36

Re: Einde van de strijd

Bericht door Wanhoop »

Hoe heb je dit allemaal voorbereid? Heb je tips of moet ik het op me af laten komen en waar de instantie bij zit de knoop doorhakken?
Morgenavond wil de bordie m'n moeder en mij spreken .... Weer manipulatie?
Ik weet nu al dat ik heel boos ga worden en alle woede eruit moet gooien tegen haar als ze haar verhaal heeft verteld natuurlijk. En dan kan gelijk mijn moeder zien in welke staat ik ben en dat mijn lichaam op is.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Einde van de strijd

Bericht door NogEenPap »

Dit heeft alleen zin, als je zeker weet dat je compleet uit de strijd wilt stappen.
Daarom zei ik ook doe het weloverwogen!

Stap 1:
Geen enkel contact meer met bordie!!!, kinderbescherming, jeugdzorg of wat dan ook.
En al helemaal niet bij je moeder over de vloer laten komen.
Negeren die handel, bordies leven nl. van aandacht (ook al is het negatief).

Je wordt gechanteerd met je kids (door je ex en alle instanties) daar moet je je van ontworstelen.
Dan heeft ze nl. geen machtsmiddel meer en ben jij vrij.

Stap 2:
Bereid zijn om alles los te laten en neem de tijd voor bezinning dus daarom geen enkel contact met bordie, dan heb je nog even de tijd om na te denken.

De rest wil ik je wel uitleggen in een PB, mijn hex leest mee :-)
Wanhoop
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 mei 2014, 17:36

Re: Einde van de strijd

Bericht door Wanhoop »

Dank je , ik wil graag een pb
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Einde van de strijd

Bericht door NogEenPap »

Wat ook heel belangrijk is om te weten over bordies. Ze hebben geen normen en waarden en huilen, liegen en manipuleren de hele zooi bij elkaar en helaas trapt de meerderheid van de mensen daar in.

Het heeft dus geen zin om kwaad te worden. Dit doe je nl. vanuit normale normen en waarden en die hebben bordies niet.

Het zal dan ook alleen maar tegen je gebruikt worden. Hoe oprecht en terecht kwaad je ook bent.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Einde van de strijd

Bericht door EDA »

Er bestaan TWEE strijdtonelen, NogEenPap....

De ene is aan de buitenkant, daar spreek je hierboven over.

Dan is er nog een 2e strijdtoneel en die bevindt zich IN je.

Als je in het reine komt IN je, dan straalt dat uit naar je omgeving.

Verander je jezelf, dan spiegelt de wereld je ook een andere kant voor.

Daarom kun je de ongelijke strijd die wij voeren niet winnen BUITEN je, maar moet je hem winnen IN JE. Want win je de strijd IN JE, dan reflecteert dat naar buiten je. En als je de inwendige strijd overwonnen hebt, dan is die buiten je overbodig en verdwijnt vanzelf.

Zo binnen, zo buiten is dan aangetoond.

En dat vraagt veel zelfdiscipline en volharding. Maar het is uiteindelijk de enige weg.

Je kunt de andere niet veranderen, of voor je karretje spannen, je moet het zelf verwerkelijken. Jezelf verwerkelijken. EN en alleen dan verandert er werkelijk wat in de/jouw wereld.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Einde van de strijd

Bericht door NogEenPap »

Klopt EDA wat je zegt maar Wanhoop wil uit de 'buiten strijd'. Dat is soms heel wijs om te doen en scheelt heel veel energie.

Op die manier kun je innerlijk met jezelf verder want ja, je laat wel je kids los!
En dat is een kut proces dat weten jij en ik allebei.
Plaats reactie