akte van berusting

Bent u gescheiden na 1 maart 2009, geef hier u ervaringen weer over het ouderschapsplan.
Wat kan er allemaal mis gaan en waar men op moet letten bij het opstellen
Plaats reactie
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

akte van berusting

Bericht door debeurs »

Alles in mijn scheiding is geregeld, van huis tot aan ouderschapsplan... Behalve de omgangsregeling. Ex beschuldigt mij VALS dat zoontje gezegd heeft dat ik hem geslagen heb
Dat is pertinemte onzin, mamnetje is 2 en we hebben samen de mooiste tijd.

Tijdens zitting is besloten dat er een raaadsonderzoek komt. Prima, kan iedereeen zelf zien dat ik een uotermate geschikte pappa ben. Maar hangende het onderzoek zie ik mijn zoon nu mi.der en blijft hij niet meer slapen. Dit geeft min het gevoel dat zd me haar leugens de boel toch weer voor elkaar heeft gekregen. Dit voelt zo onrechtvaardig.

Maar nu krijg ik het berzoek een akte van berusting te tekenen. Dat bevreemd mij daaar een essentieel onderdeel van de svheidibg nog niet geregeld is.

Moet ik die akte van berusting nu tekenen?
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: akte van berusting

Bericht door The Driver »

De RvdK vindt nooit dat papa een uitermate geschikte vader is, hooguit vinden ze de moeder goed "leerbaar".
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: akte van berusting

Bericht door Casper »

Akte van berusting -

http://www.gelukkiguitelkaar.nl/akte-van-berusting/

De rechter heeft de scheiding uitgesproken. Als de akte door beiden wordt ondertekend, kan de scheiding worden ingeschreven in de gemeentelijke administratie e.d. Indien je niet tekent gebeurt dat pas als de termijn voor hoger beroep is verstreken. Akte van berusting is niet dat je met alles wat daarna gebeurt akkoord gaat. Je kunt dit er nog eens expliciet bij zetten.
Roddy
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2015, 07:36

Re: akte van berusting

Bericht door Roddy »

''De onderzoekers van de Radboud Universiteit bevestigen met hun aanbevelingen het beeld en de ervaring die veel ouders al lang hebben van de medewerkers bij de verschillende soorten jeugdzorginstanties: ongeschoold, onervaren, ondeskundig en niet leerbaar op vele fronten.''
NAT
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: akte van berusting

Bericht door Voiceless »

debeurs schreef:Tijdens zitting is besloten dat er een raaadsonderzoek komt. Prima, kan iedereeen zelf zien dat ik een uotermate geschikte pappa ben. Maar hangende het onderzoek zie ik mijn zoon nu mi.der en blijft hij niet meer slapen.
Waarschijnlijk een gezags en omgangsonderzoek. Wat is de exacte onderzoeksvraag? Zorg dat je die eerst schriftelijk krijgt als de raad contact zoekt. Maakt dan pas een afspraak.

Wie heeft bepaald dat jouw zoontje niet bij jou mag slapen? De rechter of de moeder?
The Driver schreef:De RvdK vindt nooit dat papa een uitermate geschikte vader is, hooguit vinden ze de moeder goed "leerbaar".
Let op ze werken naar een vooraf vastgestelde conclusie toe. Ze benaderen standaard de school, jeugdzorg en eventueel de huisarts en vissen uit de open vragen wat bruikbaar is voor de conclusie. Heb het niet over de Hex, dat staat allemaal in het rapport. De andere zaken laten ze weg. Stel allen dat je het niet gedaan hebt. Leg niets uit en ga je zeker niet verdedigen.

Succes.
Plaats reactie