Hoe hoofdverblijfplaats aanpassen als moeder mee wil werken

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Macamba
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Hoe hoofdverblijfplaats aanpassen als moeder mee wil werken

Bericht door Macamba »

Goedemiddag,

Bordie moeder trekt de opvoeding van zoonlief niet meer.

Momster wil dat zoontje bij mij komt wonen en en ik zal hem uiteraard met open armen ontvangen om hem een mooie jeugd te kunnen geven. Hoofdverblijfplaats wordt dus bij mij.
Ik wist dat dit een keer zou gaan gebeuren en blijkbaar is het (bijna) zover.
Bedoeling is dat zoon einde van het schooljaar bij mij komt wonen. Zoon is ook al op de hoogte.

Nu mijn vraag:
Kan ik mijn kind zo maar inschrijven op mijn adres of moet ik ook nog wat zaken aanvullend regelen?
Neem aan dat moeder mee moet naar de gemeente of dat we gezamenlijk een formulier ondertekenen en dat het dan geregeld is?

Ik wil dit een eenmalige actie maken.
Zoon komt bij mij en mijn bedoeling is dat hij zijn basis- en middelbare school afrondt vanuit mijn huis. Geen gejojo (wijzigen van school en betrekken in drama's) meer met hem door bordie momster.

Maar ik ken bordie momster goed (zoek mijn bijdragen maar op dit forum). Die kan over een poosje anders denken en hem zo weer inschrijven op haar adres. Of kan dit niet zomaar?

Kortom: ik wil het een keer maar goed regelen en zo dat bordie dit niet makkelijk (zonder rechter) kan terugdraaien.
Wat is de beste route die ik kan volgen.

We zijn nu on speaking terms en de komst van mijn zoontje is dichtbij dus ik wil zo min mogelijk herrie hebben nu.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Hoe hoofdverblijfplaats aanpassen als moeder mee wil wer

Bericht door EDA »

Vastleggen bij notaris? Kan dat?
Macamba
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Hoe hoofdverblijfplaats aanpassen als moeder mee wil wer

Bericht door Macamba »

Probleem is dat deze borderline momster niets wil en zal tekenen aan papieren anders dan een verhuisformulier van de gemeente.

Dit heeft ze gezegd en ik weet dat ze dat ook zal volhouden want daarom hebben we al voor de rechter gestaan in 2009 voor toekennen mede ouderlijk gezag en een fatsoenlijke omgangsregeling. Dit was nooit bespreekbaar en ze wilde niets tekenen.

Nu weer hetzelfde verhaal terwijl ze zelf wil dat ons zoontje bij mij komt wonen en hier bij mij in de buurt op school komt.

Wat een poppenkast was dat (rechtszaak en mediation voor omgang) en dat wil ik voorkomen want geeft veel onrust voor mijn zoontje want daar zorgt momster wel voor. Die overlaadt kind met eigen problematiek.

En ik vraag me af of GBA inschrijving voldoende is voor wijzigen hoofdverblijfplaats.

Het gaat mij namelijk niet (alleen) om dat kinderbijslag en toeslag bso geregeld is voor mij, ik wil graag weten of aanvullend zaken op papier moeten worden vastgelegd i.v.m. juridische (en fiscale) zaken. Dient e.e.a in een beschikking te staan of notarieel vastgelegd te worden?

Kan moeder bijvoorbeeld als ze 'spijt' heeft van haar beslissing om zoontje bij mij in te schrijven eigenhandig weer terug bij haar inschrijven?
Dit wil ik namelijk zeker voorkomen want er is al veel te veel onrust in het leven van mijn zoontje geweest.
Plaats reactie