OTS of geen OTS

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: OTS of geen OTS

Bericht door TrotsePa »

Met alle respect, maar er is niets aan de hand met die kleine man. Dat is door meerdere partijen bevestigd.

Het enige is dat we nu niet in gesprek zijn en dat dat de 'dreiging' is voor ons kind omdat ze mij weg wilt hebben.

Ons kind heeft nergens last van. Even los van mogelijk wat vreemde tekenen (zoals de woorden "ik hoef niet meer naar jou toe als ik zo oud ben als mijn halfbroer" ). Dat heb ik ook aan de raad medegedeeld.

Feit dat ze bij een kindertherapeut wilt praten en ik daar geen heil in zie, had ook zomaar kunnen gebeuren in de periode dat we nog gewoon als ouders bij elkaar zouden zijn.

Die dreiging van verstoting is en blijft er helaas nog wel en kan dus voorkomen worden door een degelijke omgangsregeling.
Schijnbaar is er een verschil van mening tussen de raad enerzijds (die toch achter de omgangsregeling stond tijdens het hoger beroep) en een kindertherapeut (die maar al te graag voorafgaand aan het eerste gesprek aan het verkondigen was dat ze mogelijk wat laat was vanwege een getuigenis in een zitting).

Ik krijg daarom ook een beetje de indruk dat mijn zoontje nu een speelbal wordt tussen die therapeut en de raad van de kinderbescherming
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: OTS of geen OTS

Bericht door EDA »

Natuurlijk is er niks met je kleine man aan de hand.

Gelukkig maar.

Lees je in.

Lees b.v. de website van Peter Prinsen

http://www.scheiding-omgang.nl

KOG en zo zijn er meer sites.

Tsja, en verder is het gewoon ook een persoonlijke leerschool. Er zijn lessen te leren op het persoonlijke vlak en die zijn voor ieder weer anders...
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: OTS of geen OTS

Bericht door TrotsePa »

Dank voor de link en tips EDO.

Ja natuurlijk is het voor iedereen persoonlijk en weer een andere situatie en het lezen dat doe ik ook. Het is en blijft een beetje een warrige wereld, die van jeugdzorg, maar aan de andere kant is het misschien ook zo verkeerd niet (hoe erg het ook moge klinken)

Ik hoop alleen dat ik (en ook mijn zoontje natuurlijk) niet in zo'n spiraal kom zodra men er bij bjz niet uit komt.

Succesverhalen hoor je eigenlijk niet zo, maar dat betekent in mijn ogen niet dat er geen succesverhalen zijn...
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: OTS of geen OTS

Bericht door EDA »

De belangrijkste tip is de regie niet uit handen geven.

En lees je in. Dan kun je volgen wat je gebeurt. En dan sta je niet paf als je in een hoek gezet wordt.

Want dat gebeurt elke dag met vaders.
dic
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2014, 10:26

Re: OTS of geen OTS

Bericht door dic »

Als ik alles opnieuw had mogen doen had ik mijlenver van rvdk, bjz en alle soorten instanties weggebleven. Het heeft niets meer dan heibel gebracht.

Dat ik een vervelende ex heb, dat weet ik al jaren. Maar er was redelijke communicatie. Dat er dingen eenzijdig werden besloten was niet prettig... maar ook dat was te verwachten.

Toen we vrijwillig naar bjz gingen, ik om zorgen voor de kids (ik was bang dat die ertussen werden geplaatst en 'misbruikt' werden in strijd, zelfde tekenen als jij noemt) zij om mij zwart te maken... enfin, we gingen er samen naartoe en ook weer terug, gewoon in dezelfde auto!

Jaren verstreken, ging niet zoals mevrouw wilde... en alles draaide naar haar hand. Eerst bjz vrijwillig; onderzoek raad; OTS.... en tóen ging het pas echt mis.
De ene voogd na de andere en de een nog on-professioneler dan de andere... Kinderen werden niet langer ingezet in de strijd door ex, maar door de voogden zelf.

Leugens en bedrog.. maar wederom niet door ex maar door BJZ.

Ik zal niet in details treden of verder uitweiden... maar OTS is echt niet aan te raden.

Op een gegeven moment was het zover dat er werd gedreigd dat ze de kinderen wel even allemaal uit huis gingen plaatsen.

Uiteindelijk zijn we er na een lange weg vanaf gekomen... maar echt, van BJZ/OTS kom je écht niet zomaar vanaf. Ze maken er een grotere zooi van dat het was. Je hebt spontaan angst om je kinderen helemaal te verliezen.... En nu maken ze er helemaal een zooi van, want ze weten zelf ook niet waar ze aan toe zijn. Een medewerker probeerde onlangs via mijn kinderen meer uren voor zichzelf te regelen, omdat ze haar uren hadden afgepakt..

Denk wat het belangrijkste is voor je kinderen.
Blijf communiceren (zonder emotie) en ga niet in strijd

En hulp? Daarvoor moet je niet bij BJZ of de raad of welke instantie dan ook zijn... zoek zelf mensen... Mediator, psycholoog... school, kennissen, vrienden...

Succes met alles!

ps: en mocht je toch erin stappen (succesverhalen zullen er daadwerkelijk ook wel zijn...) zorg dat je alles zwart op wit krijgt. Aan de telefoon of f2f kan zoveel worden gezet.
Zorg dat voogd niet tússen jou en ex in gaat staan... maar ze gaat helpen om sámen te communiceren. Te vaak wordt voogd ingezet als doorgeefluik. En pas op met wat je zegt... nooit negatief doen over/tegen ex... geen oude koeien uit de sloot.
Stel doelen op voor jezelf en je kinderen... wat wil je bereiken? Vaak vergeten voogden door de strijd (gevoerd door andere partij meestal) te kijken naar het kind. Zorg dat je dat zelf nooit doet...

nogmaals succes!
Plaats reactie