OTS of geen OTS

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

OTS of geen OTS

Bericht door TrotsePa »

Beste vaders,

wellicht een beetje een vraag naar de bekende weg, maar toch zoek ik wat hulp mbt het vormen van mijn mening of een ots wel of geen goed idee is.

Inmiddels heb ik enkele rechtzaken achter de rug en voor 40% omgang met mijn zoontje. Wel is het zo dat moeder zich nooit neer zal leggen bij zo'n beslissing. Ze wilt me altijd nog volledig uit beeld hebben en onderneemt vanalles om dit ook voor elkaar te krijgen.

Nu heb ik een verzoek van de raad van de kinderbescherming liggen die de rechtbank vraagt om een OTS. Ik kan me daar tegen verzetten, maar eigenlijk zie ik ook niet veel anders dan om hulp te vragen. Mijn zoontje lijkt erg veel last te hebben van de manier waarop mijn ex de huidige omgangsregeling (mbv een dwangsom) ondersteund.

Ik zal je de details besparen, maar wat zijn jullie op/aanmerkingen als het hier om gaat?
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: OTS of geen OTS

Bericht door EDA »

Welk gevoel heb je m.b.t. de Raad en haar advies ?
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: OTS of geen OTS

Bericht door TrotsePa »

Het is een beetje dubbel.

Uit onderzoek van een kindertherapeut is gebleken dat er niets aan de hand is met mijn zoontje.

Echter wordt nu de term 'klem en verloren' gebruikt, omdat moeder niet meer met mij in gesprek wil (ja bij de kindertherapeut, want die was het niet eens met de huidige omgangsregeling)

Ik weet dat mijn ex mij niet erkend als vader en ze zal er alles aan doen om mij uit zijn leven te gaan weren. Ze gedraagt zich soms zo bizar en ziek dat volgens mij bureau jeugdzorg bang van dr zal worden en haar toch maar haar zin wilt geven in het belang van het kind... Wat zouden ze immers anders kunnen doen? (of ik?)
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: OTS of geen OTS

Bericht door EDA »

De termen "klem en verloren" in een vroeg stadium hanteren duidt er op dat dit bij de rechter bepleit gaat worden.

Dat is het beruchte klemcriterium.

En daarmee wordt je als vader buitenspel gezet. Precies dat is mij overkomen.

Communicatie is dan het struikelpunt. NIET communiceren met jou is dan het wapen.
Het recht maakt dit mogelijk en dat weten advocaten van moeders, dus hier is een klein tikje tegen de bal al voldoende om jou buitenspel te zetten.

Inzake mijn kind heeft ex nooit fatsoenlijk gecommuniceerd, maar als het gaat om het brengen van spullen, materie van mij naar haar, dan volgt plots wel een wekenlange communicatie. Raar he :-(

Zo gaat dat dus, omdat Nanneke Quick Schuijt, D66 1e kamerlid, dit in de wet heeft doorgedouwd. Dank je Nanneke. NOT.

Dit is dus de achterstelling van vaders in de praktijk.
Laatst gewijzigd door EDA op 24 feb 2014, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: OTS of geen OTS

Bericht door TrotsePa »

Hallo EDA.

is dat niet een doomscenario wat je nu schetst?

Hij is voor 40% bij mij en het ziet er naar uit dat de raad niet weet wat ze moeten doen met haar gedrag. Ze geven duidelijk aan dat het haar probleem is, al komt het wat minder stellig over in het rapport
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: OTS of geen OTS

Bericht door EDA »

TrotsePa schreef:Hallo EDA.

is dat niet een doomscenario wat je nu schetst?

Hij is voor 40% bij mij en het ziet er naar uit dat de raad niet weet wat ze moeten doen met haar gedrag. Ze geven duidelijk aan dat het haar probleem is, al komt het wat minder stellig over in het rapport
KLEM EN VERLOREN is letterlijk uit de wet overgenomen.

Waak er voor dat je blijft communiceren. Dat is de raad die ik je geef.

http://klemcriterium.wordpress.com
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: OTS of geen OTS

Bericht door TrotsePa »

Ja eda, maar de problematiek zit hem niet zozeer in de communicatie of de wil om niet te communiceren. (al zal dat een volgende poging van haar zijn om mij te vermoeien en de kleine man van mij te verstoten)

De problematiek wat nu speelt is dat mijn ex in mediation wilt bij een kindertherapeut die geen problemen bij mijn kleine man gevonden heeft.
Die kindertherapeut kan ons niet verder helpen en heeft de bal weer terug gekaatst naar de raad van de kinderbescherming.

Ik wil liever naar een mediator of iemand anders die verstand hier van heeft.

Is dit nou een klemcriterium om tot een ots te kunnen komen? Misschien wel als ik er ook achter sta, maar de vraag is even of dit wel zo verstandig is...
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: OTS of geen OTS

Bericht door TrotsePa »

Het gaat om zorgen die de raad (en ik ook) heeft over mijn zoontje, dat hij zodanig opgroeit dat zijn zedelijke of geestelijke belangen of gezondheid ernstig worden bedreigd en andere middelen ter afwending van deze begreiging hebben gefaald of, naar is te voorzien, zullen fallen.

lange zin kort: hij mag het niet naar zijn zin hebben bij mij en wordt in zijn emotionele gezondheid bedreigd.
Iets wat ik maar al te goed kan begrijpen, maar toch... wat haalt zo'n OTS dan uit?
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: OTS of geen OTS

Bericht door EDA »

De Raad is een instrument dat de rechter hanteert en raadpleegt en om "advies" vraagt. Dat wordt dan opgevolgd, waardoor de eigenlijke "rechter"  dus de Raad al is.

De Raad helpt jouw kind niet, want dat is geen wettelijke taak van de Raad.
De Raad adviseert b.v. OTS op te leggen.

EN de Raad moet dus gevoed worden met "oorzaken" die moeten leiden naar b.v. een OTS.

Kun je niet een Bijzonder Curator laten aanstellen ( door de rechter) i.p.v. die OTS ( Door Jeugdzorg uitgevoerd? ), die de belangen van je kind behartigt? Als jij daarom verzoekt, ben je in elk geval aantoonbaar begaan met het lot van je kind.
Tracht ZELF de regie te houden en geef die niet uit handen aan de RvdK en Jeugdzorg!!

Steek je licht eens op, NU, bij goede Bijzonder Curatoren.
Laatst gewijzigd door EDA op 24 feb 2014, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: OTS of geen OTS

Bericht door EDA »

Voor Mediation ga je naar een Mediator, niet naar een Kindertherapeut. Dat laatste is slechts "Shoppen".
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: OTS of geen OTS

Bericht door Casper »

EDA: Zo gaat dat dus, omdat Nanneke Quick Schuijt, D66 1e kamerlid, dit in de wet heeft doorgedouwd. Dank je Nanneke. NOT.
SP, in fact. De partij van en voor Bureau Jeugdzorg.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: OTS of geen OTS

Bericht door TrotsePa »

Nou het vervelende is dat die kindertherapeut ineens de door mij afgedwongen omgangsregeling wilt wijzigen, terwijl er net regelmaat in de regeling zit.

Het 'shoppen' is moeder wat dat betreft dus ook gewoon gelukt.
Moeder denkt op deze manier de omgangsregeling te kunnen verminderen

Hij is nu nog te jong om te zeggen hoe laat hij daar naar bed gaat en hoe hij zich daar gedraagd. Ik ga er even van uit dat hij zich net zoals bij mij als een kind gedraagd, maar moeder ziet daar hel en verdoemenis in.
Wat is nu waarheid? Is dit nou een klemcriterium? Moeder die hel en verdoemenis roept terwijl dit gewoon normal gedrag is van een kind en nb door de rechtbank zelf, de kindertherapeut en de raad van de kinderbescherming als normal gedrag wordt bestempeld
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: OTS of geen OTS

Bericht door Casper »

Nou het vervelende is dat die kindertherapeut ineens de door mij afgedwongen omgangsregeling wilt wijzigen, terwijl er net regelmaat in de regeling zit.
Kindertherapeut heeft daar natuurlijk niets over te zeggen. Ze kan hoogstens stellen dat dat goed voor het kind zou zijn, waarmee moeder dan naar de rechtbank zou kunnen.
Is dit nou een klemcriterium?
Nee, het is zoals EDA zegt, als vader en moeder niet communiceren, zit het kind "klem". Het feit alleen al dat je samen bij de therapeut zit, logenstraft dit. Hou dus die communicatie in ieder geval gaande, dan kun je daar nooit op gepakt worden.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: OTS of geen OTS

Bericht door TrotsePa »

We hebben gewoon een schriftje voor de overdracht.
Overigens.. dit is dus wel een beetje de beargumentatie voor een OTS van de raad. Kan een rechter hier zomaar mee instemmen en ... niet al te onbelangrijk.. wat zou ik nog verder kunnen doen?
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: OTS of geen OTS

Bericht door EDA »

TrotsePa schreef:We hebben gewoon een schriftje voor de overdracht.
Overigens.. dit is dus wel een beetje de beargumentatie voor een OTS van de raad. Kan een rechter hier zomaar mee instemmen en ... niet al te onbelangrijk.. wat zou ik nog verder kunnen doen?
Realiseer je dat een kindertherapeut ZELF niks kan doen aan het wijzigen van een omgangsregeling. Dat dient de rechter te doen. MAAR die rechter moet gevoed en daar wordt voor gezorgd.

DOORZIE waar dat 'voeden' ontstaat en ga vanuit dat inzicht omzichtig te werk in het ontkrachten van dat 'voeden' van de rechter met shit.

BLIJF IN COMMUNICATIE, niet alleen op schrift, maar verbaal!!

Nu al de woorden 'klem en verloren' gebruiken duidt er op dat er een traject gestart is richting rechter, want het zijn woorden direct uit de wet. Niemand gaat naar de dokter met" Och dokter, mijn kindje zit toch zo klem en is zo verloren...." Dat is geen taalgebruik in de normale communicatie tussen mensen ( ik begrijp nog steeds niet precies wat klem zitten en verloren rakken nu exact betekent... Moet ook niet (van de wetgever), want dan kan de rechter je daarmee om de oren slaan zonder dat je er ook maar IETS van begrijpt....
EN dan begrijp je na een jaar pas dat je gewoon bent genaaid. Zie het dan maar eens te corrigeren!

DOORZIE wat er NU gaande is. Dat is het beste advies wat ik je geven kan. En weet dat rechters vrouwen/moeders voortrekken.
Plaats reactie