vertraging beschikking zonder reden

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Plaats reactie
papa Jemoo
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 nov 2013, 16:40

vertraging beschikking zonder reden

Bericht door papa Jemoo »

De rechtbank(meervoudige kamer)had na de 2e zitting een datum voor de beschikking gegeven.Deze zou zijn 14-02-2014.Dit was niet het geval wist een medewerker vd rechtbank ons te vertellen omdat degene die hierover ging op vakantie was..Ze vertelde ons dat 18 feb de beschikking er zou zijn.
Dus niet....
Wij(mijn advocate en ik)zijn erachter gekomen dat heel deze beschikking nog niet eens klaar is.
Zodra het klaar is laten ze het ons weten.

Hoe belangrijk vinden de drie kinderrechters mijn zaak eigenlijk?

Mijn zaak in het kort:

1 jaar geleden vroeg mijn ex vervangende toestemming aan de rechtbank om te emigreren naar kenia omdat ik daar dus geen toestemming voor gaf.Mijn reden daarvoor waren en zijn dat ten eerste onze zoon door ons is geadopteerd uit Kenia en ik wilde nooit zover bij mijn zoon vandaan wonen en hij absoluut ook niet zo ver weg van zijn papa.Hij is inmiddels 7 jaar.
De Rechtbank gaf niet direct toestemming maar vroeg de Raad voor de kinderbescherming eerst een onderzoek te verrichten of het voor onze zoon echt geen problemen zou veroorzaken .Beschermings-onderzoek werd het genoemd.
Mijn ex en ik wilde daar volledig aan meewerken uiteraard.
Mijn ex vroeg vervolgens om een handtekening voor het paspoort van onze zoon omdat deze inmiddels verlopen was.(ik was terecht bang dat als ik dat eerder had getekend zij er met de noorderzon vandoor zouden gaan)
Wat zei de rechter tegen mij?
Meneer,als u niet tekent dan teken ik voor zijn paspoort.Ik stond dus met mijn rug tegen de muur.
Vervolgens 3 maanden later wilde de kinderbescherming starten met het onderzoek maar dat is ze nooit gelukt...
Vlak voor onze zomervakantie waarbij ik met gods gratie eindelijk mijn zoon 3 weken aaneen gesloten bij mij zou mogen hebben was ze vertrokken naar...kenia met onze zoon.

vanaf dat moment is mijn leven ingestort en is het nog steeds niet zoals het hoort te zijn.
Ik heb mijn zoon niet meer gesproken of gezien.Ik heb al het mogelijke binnen mijn macht geprobeerd om hem terug te halen,niets,maar dan ook niets is gelukt.

Iedereen(ministerie binnen en buitenlandse zaken,int kind ontvoering organisatie,kinder bescherming,noem het maar op) laat mij in de kou staan heb ik het idee en nu met de vertraging van de beschikking krijg ik het steeds meer bevestigd....rechten als vader zijn ver te zoeken in dit land.

Hoe kan een rechtbank zo nonchalant zijn om de beschikking niet op de afgesproken datum te leveren?
Kan ik hier iets tegen doen?
De tijd tikt vrolijk verder....
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: vertraging beschikking zonder reden

Bericht door Casper »

Dank voor de toelichting, Jemoo. Wat een schande zeg! Ik vraag me af wat er geeist werd in de rechtszaak.

Over de vertraging van de beschikking; dit is helaas volstrekt normaal en je doet er niets aan. Als je zelf een dag te laat bent met stukken of met betaling dan is dat een "aantasting van de rechtsgang" maar aan hun eigen beloften houden de jurken zich nooit.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: vertraging beschikking zonder reden

Bericht door The Driver »

Of doen volstrekt belachelijke uitspraken : op 23 december, ik doe over deze omgangsregeling voor 25 en 26 december uitspraak over 14 dagen.
papa Jemoo
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 nov 2013, 16:40

Re: vertraging beschikking zonder reden

Bericht door papa Jemoo »

de eis is dat ik volledige voogdij zou krijgen.Dat is inmiddels zo gegroeid omdat moeder op geen enkele wijze wilde meewerken aan een fatsoenlijk ouderschapsplan.

Ze presteerde zelfs ruzie te krijgen met 2 mediators en dan zou je zeggen dat de mediator een verslag maakt voor de rechter,waar dan de reden ligt voor het mislukken van de mediation,zou je denken.
Maar nee hoor,er staat wel in dat het mislukt is maar zonder reden.En dat mevrouw zich belachelijk en totaal onredelijk opstelde dat zetten ze er natuurlijk niet in want ze zijn natuurlijk wel professioneel en moeten onpartijdig blijven.Belachelijke poppenkast!
De 2e mediation was zelfs een verplichte,door de rechter.

Dat was even snel de uitleg bij mijn eis en eerlijk gezegd wil ik nog steeds samen de opvoeding doen want mijn overtuiging is nog altijd dat een kind een vader en een moeder nodig heeft om gezond volwassen te worden.

Ik heb inmiddels al een aantal zaken in kenia gehad maar het begint erop te lijken dat het met hier in nl niet zo heel veel meer verschilt.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: vertraging beschikking zonder reden

Bericht door EDA »

Heb je al contact met het Centrum internationale Kinderontvoering?
papa Jemoo
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 nov 2013, 16:40

Re: vertraging beschikking zonder reden

Bericht door papa Jemoo »

IKO in Den-Haag veelvuldig contact mee gehad.
Kunnen niks doen ivm int nat ontv verdrag.
Jhon vd heuvel zijn we nog mee in contact...afwachten..

Wellicht nog meer opties die ik over het hoofd heb gezien?
Plaats reactie