co-ouderschap

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

co-ouderschap

Bericht door sdwv »

Anonymous Geplaatst: 07 Feb 2006 08:39 pm Onderwerp: co-ouderschap

--------------------------------------------------------------------------------
Mijn oom ligt op dit moment in scheiding en de afspraak was eerst dat hij en zijn ex een co- ouderschap zouden gaan doen. Inmiddels heeft mijn oom een nieuwe vriendin en wil zijn ex het co-ouderschap dus niet meer. Ook zijn zoon van 12 die duidelijk aangegeven heeft bij zijn vader te willen wonen mag dat niet van zijn moeder.Advoc. zegt dat moeder in haar recht staat! Mocht mijn oom vol houden(en zijn zoon) dan zou raad ingeschakeld worden zegt advocaat en bijna altijd wint de vrouw.Kan hier niet over uit en mijn oom en zijn zoon hebben erg veel verdriet. 2 dochters blijven gewoon bij hun moeder wonen. Hebben vaders hier in Nederland echt maar zo weinig te vertellen???
Wil graag ( veel ) antwoorden.

Bedankt alvast.


Rick Geplaatst: 07 Feb 2006 11:04 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Ja in Nederland heeft de vader weinig te vertellen. Maar de mening van een 12-jarige zal zwaar meegewogen worden in de rechtszaal. Dus als hij echt bij zijn vader wil wonen zal de rechter dit meenemen in zijn vonnis. Op voorhand opgeven lijkt mij te makkelijk en lijkt mij ook een vreemd advies van een advocaat.

De raad zal er waarschijnlijk bij betrokken worden om advies uit te brengen. Daar moet je doorheen bijten en je niet gek laten maken. Het is de slechtste instantie om mee in aanraking te komen maar als het nodig is om je kind in huis te halen lijkt het me dat je dat er voor over hebt.

Het zal een zware tijd worden als je oom besluit dit gevecht aan te gaan maar de strijd is absoluut niet op voorhand verloren.

Veel sterkte en wijsheid toegewenst in deze.


Askjeeves Geplaatst: 11 Feb 2006 10:35 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Het is en blijft een vervelende situatie, maar ik wil er wel het volgende over kwijt.

Uit studies en onderzoeken is gebleken dat co-ouderschap verre van ideaal is. De ene week woont het in kind bij zijn vader, de andere week bij zijn moeder, of de ene week 3 dagen bij de vader en 4 dagen bij de moeder en andersom.

Daarbij gaat co-ouderschap verdwijnen en komt het wetsvoorstel van Dhr. Luchtenveld voor in de plaats. Daar word gesproken van een ouderschapsplan, wat veel gedetailleerder is dan co-ouderschap.

Verder is het beter om gewoon een goeie omgangsregeling of ouderschapsplan te hebben, waarbij de kinderen een stabiele veilige thuishaven hebben.

Wat betreft de zoon van 12, die kan gewoon bij zijn vader gaan wonen. Het enige wat er gedaan moet worden is dat de zoon een verzoek tot wijziging van hoofdverblijfplaats bij de rechter indiend. Een kind mag vanaf zijn 12e levensjaar zelf kiezen waar hij gaat wonen.
Gesloten