Valse aangifte, en nu ?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Valse aangifte, en nu ?

Bericht door sdwv »

johan Geplaatst: 30 Aug 2005 06:48 am Onderwerp: Valse aangifte, en nu ?

--------------------------------------------------------------------------------
Zir verwikkeld in een vechtscheiding die tot op heden steeds in alle rechtszaken positief voor mij heeft uitgepakt. Na niet naleven van de omgang is er een dwangsom op gezet en ook voor bijv. de verkoop van het huis is ze uit haar tekenbevoegdheid gezet. Probleem is dat bij het ''verliezen'' van een zaak haar frustatie groter wordt en er altijd weer nieuwe vervelend stappen volgen.

Nu heeft ze naar het ultieme middel gegrepen en aangifte gedaan van mishandeling. Wordt je toch gewoon even thuis gehaald en mag je een nachtje op het buro blijven ! Wetende dat het een valse aanklacht betrof , had/heb ik de hoop dat de waarheid boven tafel komt.

Nu heeft ze echter onmiddellijk een kort geding gestart om de dwangsom stop te laten zetten en ook al de volgende stap aangekondigd; stopzetten van de omgangsregeling.

Heb het gevoel dat ik constant moet verdedigen tegen iemand die alles maar mag uitkramen en de kinderen daarbij letterlijk gebruikt om iemand te kwetsen. Het is niet dat ze iets wil, behalve iemand ten gronde richtten.

Heeft iemand hier ervaring mee ? Hoe ga je om met een valse aanklacht en hoe kan zo iemand een halt worden toe geroepen ?


Marco/Monique Geplaatst: 18 Sep 2005 08:44 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Heb je er al eens aan gedacht om in het belang van je kinderen een stapje terug te doen?

Ik kan mij nl goed voorstellen dat de kinderen hier helemaal gek van worden.

Wij zitten ook in zo'n situatie en mijn partner (de vader van de kinderen) heeft besloten nu niet verder meer te vechten via de rechtbank en voor zijn eigen leven en gezin te kiezen.

Wij hebben 4 jaar lang geprocedeerd maar moeder blijft en zal de omgang altijd blijven frustreren. Dat is natuurlijk niet goed voor de kinderen.

Het doet verdomde pijn hoor te weten dat er nog 2 kindertjes zijn die hemelsbreed 6 km verderop wonen en die van hun moeder niet mogen komen maar wij hebben het vertrouwen erin dat als ze nog iets groter worden ze gaan nadenken en dan hun vader gaan zoeken, en ze zijn van harte welkom in ons huis en ons gezin.

Het is een gemis maar misschien wel het beste?

Veel wijsheid toegewenst,

Groetjes,
Monique (partner van een dwaze vader)


Anonymous Geplaatst: 10 Okt 2005 03:14 pm Onderwerp: aangifte

--------------------------------------------------------------------------------
ja ik herken dat wel ,mijn ex heeft ook aangifte tegen me gedaan en niet te kinderachtig ,ik heb 28 uur in een politie cel gezeten en ben me rot geschrokken over wat er allemaal gevraagt werd , ik mag nu overal uitleggen dat die dingen niet waar zijn ,het ergste vind ik dat het vertrouwen van moeder nu weg is en ons contact dus ook, het betekent direct dat ik m,n kinderen niet meer zie ,wat is het voordeel van moeder??? dat ze beter met haar nieuwe vriend verder kan? want nu hoeft ze niets meer met mij, jezus ik heb zoveel van haar gehouden.


Anonymous Geplaatst: 11 Nov 2005 03:12 pm Onderwerp: valse aangifte tegen moeder

--------------------------------------------------------------------------------
Beste (echte) dwaze vaders,
Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat de moeders van jullie kinderen gauw inzien wat ze hun kinderen aandoen.

Ik zit zelf al 2 jaar in de omgekeerde wereld. Vier weken na de geboorte van ons zoontje is mijn man psychisch de weg kwijt geraakt. Hij begon zichzelf op te sluiten en naar alles en iedereen de raarste verhalen over mij te vertellen. Vanachter een gesloten zolderdeur kreeg ik, net moeder met ernstige bekkeninstabliteit, de meest verschrikkelijk dingen naar mijn hoofd geslingerd. Ik werd een keer goed boos en meneer verdween voor 5 maanden zonder mij en zijn kind te laten weten waar hij was en zonder financiele ondersteuning. Affijn hij is toen nog 2x terug gekomen beide keren voor 3 maanden en dan weer 3 maanden weg en heeft mij in deze periode herhaaldelijk zowel geestelijk en bestiaal fysiek mishandeld (het ziekenhuis heeft er aan te pas moeten komen) waar ons zoontje bij was. Nu ik besloten heb definitief van hem te gaan scheiden stalkt en bedreigt hij ons. Zo brengt hij mijn zoontje van 2 pas rond 22.00 thuis tijdens de omgangsregeling en met veel misbaar en vertelde de oppas doodleuk dat hij 3 bier had gedronken. Toen ik de omgang via de advocaat stop liet zetten omdat mijn zoontje last kreeg van nachtmerries heeft hij het kinderdagverblijf zo bedreigd dat mijn zoontje geweigerd werd. Ik heb hem een aangetekende brief geschreven waarin ik hem gewoon de omgangsregeling aanbied zoals we die hadden afgesproken indien hij mij schriftelijk zou beloven zich aan de afspraken te houden. Ik vind het namelijk belangrijk voor ons kind dat hij een band heeft met zijn vader maar wel op verantwoorde wijze. Hier werd niet op gereageerd behalve dan meer stalking en diverse valse aangiften tegen mij. Onder andere dat ik zijn paspoort gestolen zou hebben op een moment dat hij zelf in het buitenland verkeerde (meestal neem je dan je paspoort mee!). Ik moest verhoord worden op het bureau. Gelukkig waren de bewijsstukken dusdanig dat meneer er eerder slechter van werd in de mishandelingszaak die nog voor de rechter moet komen dan ik maar toch. Ik werk fulltime, zorg alleen voor ons kind en ben hele dagen bezig om ons kind en mezelf te beschermen tegen zijn vader. Ik raak op. Vraagt hij zich dan nooit af hoe dit voor ons kind is. Ik wel, hij is 2 en vertoont duidelijk sporen van trauma. Bijna elke nacht houd ik hem huilend in mijn armen omdat hij weer eens een nachtmerrie heeft. Als er ergens ruzie is of iemand verheft zijn stem is hij angstig. De laatste keer dat hij zijn vader zag begon deze tegen mij te schreeuwen waarop mijn kleine ventje van 2 naar zijn vader riep: Ga weg dombo! Deze man beweert en dwaze vader te zijn en is lid geworden van deze vereniging. Ik noem geen namen maar ik hoop dat hij de verhalen gaat lezen van de "echte" dwaze vaders en beseft wat hij zelf zijn kind aan doet!


chaymo Geplaatst: 29 Dec 2005 02:01 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
helaas gebeurd dit wel vaker. Mijn broer zit sinds een half jaar in een echtscheidings procedure waar zijn ex ook alles bij elkaar heeft gelogen en ook een valse aangifte heeft gedaan van mishandeling enz....

Maar de rechters vragen zich niet af waarom zij pas aangifte deed nadat hij tijdens de voorlopige voorziening zijn dochter toegewezen had gekregen. Toen ging mevrouw pas aangifte doen.

Ondanks dat wij alles uit de kast hebben gehaald om het tegendeel te bewijzen willen de rechters gewoon niet luisteren naar de verhalen van de vaders. Alle verklaringen heeft hij overlegt om te bewijzen dat het leugens waren maar niks heeft geholpen.

Binnen 2 weken was er een nieuwe uitspraak en daar in stond dat hij zijn dochter de eerste 3 keer onder begeleiding mocht zien. Zo zie je maar als vader heb je het ene moment het gezag over je kind en het andere moment ben je een monster voor je kind omdat je ex alles bij elkaar liegt om haar zin te krijgen.

Ik kan er niet over uit dat moeders zo harteloos zijn(niet alle moeders uiteraard) en hun kind gebruiken als wapen. Het belang van het kind telt niet meer in deze tijd.
en de vader trekt aan het kortste eind helaas in dit land heeft alleen de vrouw alle rechten en mannen kunnen toekijken.


Ferry070 Geplaatst: 04 Jan 2006 03:48 pm Onderwerp: misbruik

--------------------------------------------------------------------------------
Goedendag.

Ook ik ben beschuldigd. Weliswaar van misbruik. Nu moet ik 10 jan me melden op het politie bureau waar ik verhoord en behandeld zal worden als verdachte. afdeling zeden. Best heftig.

Gelukkig kan ik niets meer vertellen dan de waarheid dus zal niet moeilijk zijn voor mij. Alleen ik hoop dat de politie dit ook zo ziet en mijn kant zal kiezen. Er zijn al diverse instanties die zich bezig houden met mijn dochter. Jutters (kinderpsygologen) en een omgangs huis. Wat ik nu heb gelezen in de raporten is positief voor mij.

Alomal ben ik er gespannen om en houd het me bezig.
Klotezooi


moedeloos Geplaatst: 26 Jan 2006 03:18 pm Onderwerp: Daar kan ik over mee praten

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo allemaal, (sorry i.v.m omstandigheden stel ik me niet voor)

Bij mij is er ook een aangifte gedaan. Die kwam direct na een telefoontje waarin ik door de moeder van mijn ex werd bedreigd. Er werd gezegd dat mijn zoontje alleen maar van mijn ex en zij waren, en dat ik hem nooit meer zou zien. Ik heb natuurlijk geantwoord dat er niks is wat mij bij mijn kind weg kan houden, en dat ik een advocaat zou gaan benaderen. Dat laatste is ook inderdaad gebeurd, maar niet voor een omgangsregeling. Op een gegeven moment werd ik op mijn werk gebeld door de recherche, met de mededeling dat ik de dag erna op het politie bureau moest verschijnen. Toen ik daar de dag erna aan kwam, bleek dat er aangifte was gedaan van mishandeling. Ik dacht dat ik gek werd. Maar goed, deze zaak werd aanvankelijk geseponeerd, alleen hadden ze dit sepot niet naar mij verzonden. Maar wel naar mijn ex, die direct een bezwaarschrift heeft geschreven. Vanuit het ziekenhuis waar ze werkt heeft ze bestaande letsel verklaringen die gewoon door een ongeval kwamen bij de politie afgeleverd met de woorden:”Dit durfde ik niet in waarheid aan de arts te vertellen, maar dit heeft mijn vriend ook gedaan”. Gevolg, ik werd aangehouden en in verzekering gesteld voor zware mishandeling, lichamelijk letsel ten gevolgen hebbende. Twee dagen heb ik op het politie bureau gezeten. Daar werd ik er ook nog eens van beschuldigd dat ik mijn zoontje van twee tot bloedens toe geslagen zou hebben. Ik moet zeggen dat ik op dat moment wel zin kreeg om te hoeken, maar tja…je schiet er geen reet mee op.

Deze aangifte is tot een dagvaarding gekomen bij een meervoudige kamer. Ik moet de uitspraak nog krijgen, maar tot nu toe ging het gelukkig goed.
Deze hele kwestie is wel meegenomen bij het oordeel van de RVK en de kinderrechter. Die vond het ten laste gelegde te ernstig om aan voorbij te gaan, en gaf mij geen omgang met mijn kind. Wel werd er subsidiair aan toegevoegd dat de moeder is gehouden aan een informatie plicht, die ze overigens ook niet nakomt. Ik kan wel zeggen dat ik het behoorlijk voor mijn kiezen heb gehad. Kind weg, vrouw weg, vervolg worden en mijn baan kwijt. Want ik was ook nog eens beveiligingsbeambte, dus pas kwijt omdat ik met justitie in aanraking ben geweest. Ik wist dat mijn ex schoon familie tot veel in staat was, maar ik had me hier in vergist. Ik las ergens hier dat je voor je kind een stap terug moet doen. Ik begon bijna te hyperventileren. Is een kind dat vaderloos op groeit in het belang van het kind? Een kind heeft een vader nodig. Voor het kind vechten houd voor mij in, dat ik het kind –al is het over 30 jaar- kan laten zien, dat hij het waard was om voor te knokken. Dat hij geliefd is bij zijn vader en nooit uit zijn gedachte en hart is. Dit doet intens veel pijn. Jullie willen niet weten hoeveel tranen er al gevloeid zijn. En als ik aan mezelf zou denken, laat ik het inderdaad rusten.
Maar we hebben het hier over een kind die zelf geen keuze kan of mag maken, en in de loop der jaren zo geïndoctrineerd word en een vaderbeeld krijgt voor geschoteld die niet klopt met de werkelijkheid. Daarom moet ik mezelf weg cijferen. Oke, ik heb pijn. Maar wie weet hoeveel pijn mijn kind gaat oplopen door het niet hebben van een tweede ouder waarvan hij het bestaan niet weet.

Mijn moto is dan ook:”Knokke tot je erbij neervalt, niet voor je zelf maar voor je kind”.


geteisterd Geplaatst: 26 Jan 2006 04:14 pm Onderwerp: ook een andere zijde van de medaille

--------------------------------------------------------------------------------
Heren,

Valse beschuldigingen zijn absoluut afschuwelijk, ik weet er alles van! Het doen van valse aangiften zou zwaar bestrafd moeten worden! Maar als jullie onschuldig zijn dan komt dit echt wel aan het licht bij de Rechtbank. Geloof me ik ken iemand die ook ten onrechte was beschuldigd en uiteindelijk is alles goed gekomen. Wat niet goed komt is de schade die jullie en jullie kinderen in de tussentijd lijden en daarvoor zouden deze vrouwen gestrafd moeten worden. Maar geloof alsjeblieft niet dat alle aangiften van mishandeling vals zijn. En geloof me als ze echt zijn is het ook niet makkelijk om dit te bewijzen en doet de tegenpartij er alles aan om de vrouw in kwaad daglicht te stellen. Als je zelf mishandeld bent is het een hele moeilijke zware stap om aangifte te doen en krijg je weinig tot geen hulp. Niets is mij ooit in de schoot geworpen ook al waren er getuigen, medische rapporten en foto's. De laatste aangfite is van een jaar geleden en moet nog voorkomen. Ondertussen kan de vader van mijn kind ons gewoon blijven stalken en dit terwijl hij een omgangsregeling (weliswaar beperkt) heeft die ik stipt naleef.
Gesloten