Kleding

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Kleding

Bericht door sdwv »

Anonymous Geplaatst: 29 Dec 2005 07:54 pm Onderwerp: Kleding

--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben nu ongeveer 16 maanden gescheiden. De communicatie verloopt nog steeds moeilijk met mijn ex. Ik zie mijn kinderen een weekend per twee weken. Ik loop maar steeds tegen volgens probleem op en niemand kan mij daar een duidelijk antwoord opgeven.
Als de kinderen op de vrijdag ga ophalen voor de bezoekregeling krijgen maar zelden kleding mee. Om de kinderen er toch een beetje correct gekleed uit te laten zien heb ik diverse malen wat kleren voor ze gekocht. Ik wil als vader dat mijn kinderen als ze bij mij zijn ook netjes gekleed zijn en niet 3 dagen dezelfde kleren moeten dragen. Zeker heb dat al diverse malen aangekaart bij mijn ex maar je trekt steeds aan het korte eind. Zeker als zij de macht over de kinderen heeft. Zo'n mens noemt zich ook nog moeder van twee heerlijke kinderen. Heb mijn advocaat al eens geraadpleegd en heeft al eens verzocht om dit met haar advocaat te bespreken maar deze komen er ook niet doorheen. Een rechtzaak wil ik niet beginnen ik kan de gevolgen en de wrok welke ze mogelijk op de kinderen loslaat niet inschatten. Hebben er nog meer mensen dit probleem, of mee te maken gehad. Of zijn er mensen die mij een beetje wegwijs kunnen maken waar ik ook nog aanhangig kan maken dan alleen bij de advocaten welke een behoorlijke uurtarief hebben. Ik sta open voor elke tip die mogelijk tot een oplossing kan leiden. Alvast bedankt.


Anonymous Geplaatst: 29 Dec 2005 11:54 pm Onderwerp: kleding

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Jan,

Helaas kun je hier niet veel aan doen behalve aankaarten. Misschien dat je advocaat door kan geven of het geld voor nieuwe kleding iedere keer ook van de alimentatie afgetrokken kan worden. Kijken wat de reactie is. Desnoods stel je een schriftje voor als communicatie . Kun je ook direct opschrijven wat je allemaal nieuw hebt gekocht. Anders krijg je weer een welles/nietes spelletje wat wel en wat niet nieuw is gekocht.
Gevolg kan natuurlijk wel zijn dat je je kinderen helemaal niet meer ziet als moeder tegen gaat werken. Dit zul je wel in overweging moeten nemen.


Anonymous Geplaatst: 30 Dec 2005 03:09 pm Onderwerp: Geen Kleding mee

--------------------------------------------------------------------------------
Wij hadden dat ook altijd. Gelukkig is het kontakt nu een tijdje goed maar wij hebben 3 jaar geen kleding meegekregen als de kinderen bij ons kwamen slapen.

Ze wilde zelfs op een gegeven moment dat de kinderen zich uitkleedde bij ons in de gang zodat wij haar kleding in een tasje mee konden geven terwijl zij buiten stond te wachten!

Wij hebben de kinderen gewoon laten dragen wat de moeder hun meegaf althans wat ze aanhadden als ze bij ons kwamen. Dat was altijd oud, kapot en te krap. Hoe rot het ook klinkt; wij lieten de kinderen daarin lopen. Als ze langere tijd bij ons sliepen ivm een vakantie dan ging het savonds de was in en in de droger zodat ze het de volgende dag schoon aankonden. Zo is het dus meerdere keren voorgekomen dat ze de hele week in hetzelfde liepen.

Maatschappelijk werk heeft gezegd dat we dit het beste zo konden doen, het klinkt heel krom maar hun vertelde ons dat de kinderen zelf tegen hun moeder moesten opkomen wat betreft hun kleding. Als wij telkens nieuwe kleding kochten (wat we ook altijd bij ons hielden) stonden wij er eigenlijk "tussenin". Mijn stiefdochters waren oud genoeg om te zien dat andere kinderen wel kleding meekregen naar hun vader.

Wij vonden ook altijd dat als je de alimentatie betaalde de moeder voor kleding moest zorgen maar bij ons bleek dat een wassen neus te zijn. Maar goed niemand kan er iets voor je aan doen. Zelfs de rechter en de advocaten niet. Moeder heeft erg veel macht.

Maar goed bij ons is het uiteindelijk goed gekomen en krijgen de kinderen gewoon kleding mee naar ons toe.

Misschien toch een stelletje halen wat je bij jou laat, zodat ze de ene dag jou stelletje aankunnen en de andere dag de kleding van hun moeder.

Moeder krijgt het vroeg of laat toch te horen van je kind(eren). Ik vind het schandalig!
Succes,
Marco/Monique
Gesloten