dilemma over PC meegenomen

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
javaho68
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2013, 11:24

dilemma over PC meegenomen

Bericht door javaho68 »

Hoi allemaal,

Ik zit met een kwestie en weet niet zo goed wat ik eraan kan/moet doen.
Ik ben een gescheiden vader (12 jaar alweer). Onze oudste zoon woont bij mij, hij heeft erg weinig contact met z'n moeder. De jongste zoon woont bij zijn moeder en kwam (tot voor kort) bij mij volgens een standaard omgangsregeling (om het weekend). Mijn omgang met mijn ex is erg moeizaam, laten we zeggen dat we in totale andere werelden leven voor wat betreft ideeën over het leven in het algemeen en de opvoeding van de kinderen in het bijzonder.

Ik zal jullie alle details van de context besparen, anders ben ik volgende week nog aan het typen, maar in het kort is mijn kwestie de volgende:

Mijn jongste zoon heeft zonder mijn toestemming en zonder overleg de pc die hij bij mij op zijn kamer had, meegenomen naar huis (naar zijn moeder). Die PC werd ook door mijn andere zoon gebruikt als er veel vriendjes over de vloer waren voor het spelen van spelletjes (met mijn toestemming). Mijn jongste wilde dat niet en heeft de pc meegenomen. Ik heb eerst met hem gesproken, hij wil de pc niet terug brengen en daarna met zijn moeder, die zei we zien wel.....

Nu zijn we een week verder en ik ga die pc niet terug krijgen. Het is overigens niet zo dat hij die pc graag wil gebruiken thuis, hij heeft een eigen pc en laptop bij zijn moeder staan (laptop van mij gekregen, ook daar zit nog een 'leuk' verhaal aan vast maar dat is weer iets heel anders). Mijn ex, zijn moeder, zegt dat mijn jongste zegt dat ik hem die pc voor zijn verjaardag heb gegeven en dus van hem is...einde oefening....

Ik begrijp best dat mijn jongste zoon boos was op z'n broer en dat hij niet wilde dat z'n broer die pc zou gebruiken (ik kan me mijn relatie met mijn broer nog herinneren op die leeftijd), maar die pc is niet van mijn jongste om mee te nemen naar zijn moeder.

Die pc moet terug. Niet vanwege de geldelijke waarde maar om het principe. Ik vind dit gewoon niet kunnen en onacceptabel. Maar wat kan ik daaraan doen? Ik kan toch moeilijk aangifte gaan doen van diefstal?

Jullie hulp en/of tips zou ik zeer op prijs stellen....
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: dilemma over PC meegenomen

Bericht door EDA »

Ik zou het zo maar laten, want ELKE strijd werkt negatief door op de verstandhouding. En die is vele malen meer van belang dan welk principe dan ook.
Bij elke kringloop staat wel een PC voor enkele tientjes.
Koop je voor je andere kind een andere. Problem solved.

Maak er geen EGOstrijd met je kind en zijn moeder van.
Plaats reactie