ook wel eens terrecht

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

ook wel eens terrecht

Bericht door sdwv »

Anonymous Geplaatst: 06 Dec 2005 06:03 am Onderwerp: ook wel eens terrecht

--------------------------------------------------------------------------------
nooit bij stil gestaan dat het ook wel eens terrecht is dat vader geen contact heeft?
jullie strijden voor contact en ik vind t triest voor diegene die onterrecht geen contact heeft ,maar gooi ook eens naar buiten dat niet alle moeders slecht zijn die contact weigeren,wat heeft een kind aan een vader die liegt bedriegt stalkt treiterd geweldadig is?wordt t kind daar dan uiteindelijk beter van als er wel contact zal plaatsvinden?
is het niet zo dat men in eigen belang strijd voor omgang en het kind daarvoor misbruikt wordt,in dit geval van mijn gezin is dat zo,denk aub niet dat ik dit niet intriest vind voor hen die onterrecht geen contact hebben maar vergeet niet dat t soms niet anders kan ,ben nu zelf bijna slachtoffer door jullie handelingen omdat de rechter nu streeft naar het feit dat omgang in alle gevallen nodig is,ben blij voor hen die omgang krijgen omdat moedeer alleen maar treiterd maar aub scheer niet alle moeders over 1 kam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


geteisterd Geplaatst: 14 Dec 2005 12:34 pm Onderwerp: Hartstikke waar maar kind heeft recht op kennis!

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi, Ik ben een moeder van een 2 jarige zoontje die er alle keren bij is geweest als hoe zijn moeder door zijn vader verbaal en fysiek bestiaal mishandeld, gestalkt en bedreigd werd. Toch laat ik hem nu een in de 14 dagen een zaterdag naar zijn vader gaan. Ik vind namelijk dat niet zijn vader maar mijn zoon recht heeft op contact met zijn vader. Uiteraard ben ik erg op mijn hoede en let ik goed op hoe mijn kind reageert op het contact met zijn vader en als er iets zou gebeuren wat schade aanricht bij mijn zoon dan zou ik ook echt de omgang stop zetten. Het is voor mij heel moeilijk om de omgang voort te zetten want zijn vader blijft moeilijk doen en stalken met ophalen en brengen. En gedurende de tijd dat hij bij zijn vader is maak is me constant zorgen over mijn zoontjes welzijn. Maar ik wil perse niet dat mijn kind in een indentiteitscrisis komt als hij ouder is omdat hij niet weet wie zijn vader is! Ik snap heel goed dat het een moeilijke afweging is en niemand weet uiteraard zeker wat het beste voor het kind is op de langere termijn maar dit is wat mijn gevoel zegt. Ik denk dat het belangrijk is voor een kind om te weten dat beide ouders van hem/haar houden en een band met hem/haar willen. Ik praat ook perse niet over zijn vader en wat hij ons aangedaan heeft waar ons kind bij is. Ik wil niet dat hij een loyaliteitsconflict krijgt. Dus heren dwaze vaders ook dit soort moeders bestaan en soms is een omgangsverbod echt niet om de vader te pesten maar om het kind te beschermen.


Dennis Geplaatst: 14 Dec 2005 03:19 pm Onderwerp: Over deze vaders en moeders hebben we het hier ook niet.

--------------------------------------------------------------------------------
Beste anno en geteisterd,

Het gaat hier natuurlijk niet om vaders die hun kinderen niet willen opvoeden, het gaat ook niet over de moeders die hun kinderen verwaarlozen en/of ernstig mishandelen. Het blijkt uit cijfers dat kinderen veel vaker door moeder worden mishandeld dan door vader. Maar over deze ouders hebben we het dus niet.
Het gaat om het onrecht dat de zorgzame vader, die voor de scheiding elke dag liefdevol zorgde voor de kinderen, nu na de scheiding ineens een weekendoppas is geworden, als hij geluk heeft. Helemaal schandalig is het dat deze zorgzame vaders het opvoeden totaal wordt ontnomen door de moeder, simpelweg omdat zij dat wil.
Het is zaak dat beide ouders, bij gelijke geschiktheid, gelijkwaardige zorg moet kunnen blijven bieden aan de kinderen. Daar moeten beide ouders aan meewerken. Nu is het zo dat de moeder bepaald wat wel en niet goed is voor de kinderen en kan doen en laten wat ze wil, hoe slecht het ook is voor deze kinderen.
Nu is het zo: hoe meer de moeder dwars ligt, als het gaat om goede afspraken maken over gelijkwaardige opvoeding van de kinderen, hoe meer zeggenschap ze krijgt en vaak zelfs uiteindelijk beloond wordt met de volledige zorg van de kinderen.
Wangedrag en onwil van de moeder wordt dus beloond met het alleen mogen opvoeden van de kinderen. Zolang dat mogelijk is, zullen er heel veel moeders misbruik blijven maken van dit onrecht. Als deze foute moeders gestraft zouden worden, bijvoorbeeld met verminderde omgang met de kinderen, zal je zien dat er ineens wel goede afspraken gemaakt en nageleefd kunnen worden door dezelfde 'dwarse' moeders.
En daar strijden wij voor als vaders. Het wordt tijd dat moeders ook gaan strijden voor gelijkwaardige en gezamenlijke opvoeding. We moeten streven naar gelijkwaardige opvoeding en de discussie niet te vervuilen met voorbeelden van foute vaders en moeders. Zorgzame vaders verdienen het om de opvoeding te kunnen blijven geven aan hun kinderen, ook na een scheiding.

Dennis


geteisterd Geplaatst: 14 Dec 2005 04:29 pm Onderwerp: Het kind heeft het recht niet de ouders!

--------------------------------------------------------------------------------
Ik begrijp jou wel. Natuurlijk vind ik ook dat "gewone" zorgzame vaders samen met "gewone" zorgzame moeders de opvoeding van het kind zou moeten kunnen voortzetten in goed onderling overleg. Maar de praktijk leert dat het zo niet altijd werkt en wat moet je dan? Alle moeders en alle vaders gelijke rechten geven of een instantie zoals de kinderbescherming laten onderzoeken wat voor het kind het beste is? Ik denk het laatste. Kijk als je er samen uitkomt dan maak je toch wel een zgn ouderschapsplan. Kom je er niet samen uit: moet je dan niet kunnen scheiden waardoor er allerlei spanningen en in sommige gevallen rampscenario's ontstaan die zeker niet goed zijn voor het kind totdat een van de ouders breekt en toegeeft aan een ouderschapsplan? Nee ik ben niet voor om een ouderschapsplan af te dwingen. Ik verwacht dan nog veel grotere problemen, (zeker als er sprake is van echte daadwerkelijk bewezen mishandeling zoals in mijn geval) voor onze kinderen. Ik denk dat de huidige situatie verbeterd zou moeten worden. Dat de kinderbescherming op een andere en veel betere manier hun werk zou moeten doen. Als ouders er niet uitkomen moet een derde partij die echt het belang van het kind bovenaan heeft staan gaan bemiddelen en zonodig de rechter van advies kunnen dienen. Want waar het eigenlijk om gaat is niet het recht van de moeder of het recht van de vader maar het recht van het KIND!!!


KK Geplaatst: 20 Dec 2005 07:50 pm Onderwerp: Re: ook wel eens terrecht

--------------------------------------------------------------------------------
anno schreef:
nooit bij stil gestaan dat het ook wel eens terrecht is dat vader geen contact heeft?
jullie strijden voor contact en ik vind t triest voor diegene die onterrecht geen contact heeft ,maar gooi ook eens naar buiten dat niet alle moeders slecht zijn die contact weigeren,wat heeft een kind aan een vader die liegt bedriegt stalkt treiterd geweldadig is?wordt t kind daar dan uiteindelijk beter van als er wel contact zal plaatsvinden?
is het niet zo dat men in eigen belang strijd voor omgang en het kind daarvoor misbruikt wordt,in dit geval van mijn gezin is dat zo,denk aub niet dat ik dit niet intriest vind voor hen die onterrecht geen contact hebben maar vergeet niet dat t soms niet anders kan ,ben nu zelf bijna slachtoffer door jullie handelingen omdat de rechter nu streeft naar het feit dat omgang in alle gevallen nodig is,ben blij voor hen die omgang krijgen omdat moedeer alleen maar treiterd maar aub scheer niet alle moeders over 1 kam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ja inderdaad.
Helaas zijn er ouders die geen kinderen waardig zijn
Oneindig nog meer helaas voor deze kinderen die het moeten doen met ouders die hun ouderlijke verantwoordelijkheid niet nemen !


Papa Geplaatst: 20 Dec 2005 08:17 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Tuurlijk kan wel eens terecht zijn dat een vader (of moeder!) geen of weinig omgang krijgt toegewezen. Dat soort zaken moeten natuurlijk heel goed worden bekeken en beoordeeld en dat is een lastige taak..

Maar als we uitgaan van een voorheen normale situatie waar een liefhebbende vader en een zorgzame moeder uit elkaar gaan en 1 van de partijen daarna vanwege haatgevoelens of andere vage redenen het kind als machtsmiddel gebruiken om de ex-partner te kwetsen dan moet de rechter daar boven staan en gelijkwaardigheid in omgang en opvoeding toewijzen aan beide ouders.

Dat is namelijk in het belang van het kind en dat is waar het kind recht op heeft... Twee ouders is beter dan 1!


wilm Geplaatst: 21 Dec 2005 08:19 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Ik denk dat er gestreeft moet worden naar herstel van de familie banden.
En kan een tijdelijke verminderde of onder toezicht gestelde omgang wel voor stellen.
Maar nooit alleen een ex als rechter in dit verhaal, scheiden is trouwmatisch en exen zijn nimmer objectief.
Tijdenlijk want het straffen is niet eeuwig of voor altijd, bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Exen op stoelen van rechters kan echter niet, nimmer.
Tijdenlijk aleen bij extremen gevallen kan in het blang van het kind de omgang verminderen of onder toezicht plaats vinden.
Wel na onderzoek en van tijdelijke aard, want herstel van de familie banden moet voorop staan.
Te vaak houden pleegouder een kind vast om maar een voorbeeld te geven.
Maar nu is omgang de regel alsof wij tweede rangs burgers zijn.
Groetjes Wilm
Gesloten