Hoe bereik ik mijn kinderen? Advies is welkom.

Wat is borderline. Waarmee moet men rekening houden. Wat kan men er tegen doen. Waar is hulp te krijgen.
Alle topics met dit onderwerp kunnen hier geplaatst worden
Plaats reactie
mr franky
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2013, 10:48

Hoe bereik ik mijn kinderen? Advies is welkom.

Bericht door mr franky »

Beste mensen,

Net als zovele hier op het forum.. Ben ook ik nieuw!
Mijn toekomstige ex is een volbloed borderliner.
Helaas beheerst ze net als de meeste bordeliners het communiceren als tweede natuur.

Zal niet te ver uitweiden daar het een behoorlijk boekwerk gaat worden.
Maar in korte lijnen: 6jaar getrouwd met haar.
Twee prachtige dochters van haar en haar ex als mijn eigen kinderen opgenomen en opgevoed.
En natuurlijk een prachtige dochter van ons beide.
Helaas had ik niet door dat er wat goed mis was met haar!

Ik was te goed van vertrouwen zodat ze alle financiële middelen in handen kreeg in zogenaamd goed overleg temeer daar ik de kost verdiende en zij de taak als huisvrouw op zich nam.
Dit ging 3 jaar goed. Daarna ging ze steeds vaker alleen op pad.. Zonder mij wel vaak met de kinderen.
Voornamelijk overdag. Elke dag was er wel iets met haar aan de hand!
Van verkrampte handen tot geen levenslust...
Resulteerde in het totaal niets uitvoeren... Totaal geen structuur (was er al heel weinig).
Kinderen kwamen bijna altijd te laat op school... Of werden vaak ziek thuis gehouden.
Financiële catastrofe had ze voor me verzwegen!! Ik mocht en kreeg geen inzage in het internet bankieren enz enz.. Resulteerde in 2 keer bijna uitzetting zodat we op straat zouden komen te staan.

Het laatste jaar was ik aan het werken, het huishouden aan het doen de kinderen aan het opvoeden en haar aan het verzorgen en proberen professionele hulp te krijgen!
Uiteindelijk zou de sanering ingezet kunne worden en zou er licht aan het einde van de tunnel komen.
Helaas kon mijn nu nog huidige vrouw niet wachten. Verplicht verhuizing naar een betaalbare flat werd ingezet.
Op het moment van verhuizing kwam een lesbische vriendin om de hoek kijken die we online regelmatig tegen kwamen.
Mijn gevoel gaf aan dat het niet in de haak was. Helaas klopte mijn gevoel.
Als klap op de vuurpijl kwam er ook nog (net naar de verhuizing) een opgeblazen bodybuilder om de hoek kijken... Ook hier hetzelfde verhaal ... Let wel. Alles werd stellig ontkent en ik werd erg onzeker gemaakt. Mijn hoofd liep al over. En ons doel was er bijna zodat we weer aan elkaar konden werken.
Helaas had ze dus spanning en liefde gevonden bij beide andere!
Ik vertrok en onze oudste wilde met mij mee... Helaas dreigde ze met politie aangezien onze oudste van haar en haar ex is.
Het is nu 5 weken dat ik weg ben. Ondertussen is er enorm veel gebeurt en zit ze per direct in een relatie met de anabool. Ik heb inmiddels een advocaat die het rustig aan wil doen tot ze zeker weet dat de toevoeging word toegekend. Ondertussen schakelt mijn toekomstige ex zo enorm snel dat ik alles kwijt ben.
Sinds afgelopen woensdag is het contact totaal verbroken... En heb ik geen toegang meer tot mijn kinderen.
Haar plan om mij totaal uit haar leven te wissen en uit dat de kinderen is een feit.

Ik ben ten einde raad... Ik weet dat mijn kinderen mij missen en willen zien maar mama word altijd zo enorm boos ... Hoorde ik mijn jongste laatste zeggen.
Ben zo bang dat ik ze kwijt ben...
Ik stuur kaartjes bel nog steeds maar ze neemt simpelweg niet op!

Heeft er iemand advies voor me?
Hoe kan ik in contact blijven met mijn Kids voor ze totaal gehersenspoeld zijn!!
Gr. Frank.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Hoe bereik ik mijn kinderen? Advies is welkom.

Bericht door Casper »

Frank, veel sterkte gewenst. Hou het hoofd koel in deze moeilijke periode. Wat er bij jou gebeurd is, komt helaas natuurlijk vaker voor. Hoewel iedereen natuurlijk anders is, gaan mensen vaker uit elkaar. Vaak komt een deel na een chaotische tijd wel terecht. Hoewel het nu allemaal inktzwart lijkt, raak je NIET alles kwijt en het contact met je kinderen WORDT hersteld. Zelf geen fouten maken is nu belangrijk.

Je hebt al een advocaat in de arm genomen, dat is denk ik verstandig. Wat heeft deze tot nu toe gedaan, en/of hoe heeft hij tot nu toe op je ex' eisen gereageerd?

M.i. zouden er zo snel mogelijk "voorlopige voorzieningen" moeten komen, waarin jouw recht op omgang met de kinderen gewaarborgd is. Jij, en de kinderen, hebben daar recht op: voortzetting van "family life" is een grondrecht.
mr franky
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2013, 10:48

Re: Hoe bereik ik mijn kinderen? Advies is welkom.

Bericht door mr franky »

Dank je voor je reactie.

Mijn advocaat zou een brief sturen maar heeft nog niets gedaan daar ze wil wachten op de toevoeging.
Om aan te geven wat ik kwijt ben.
Ze reed in mijn auto. Ik sta nog bij haar ingeschreven. Ze heeft vervangende kenteken platen aangevraagd en overgeschreven op haar naam.
Mijn digid is geblokkeerd. Nieuwe aangevraagd maar komt op adres van inschrijven aan. Overheid regel.
Ik betaal de huur uiteraard om in de sanering te kunnen blijven. Ze heeft de sloten vervangen.
Even een korte greep om aan te geven wat haar plan van aanpak is.
Mijn foto met m'n kinderen is uit huis verwijderd zoals alle zaken waar ik in voorkwam.

Telkens waneer ik contact zocht en bij godsgratie kreeg met de kinderen, speelde ze de boze en soms woedende moeder zodat de kinderen het idee kregen dat dit de rust verstoorde. Hoge toneelschool is er niets bij.
Dat ik alle materiële zaken verlies of kwijt ben is niet van belang... Maar het uitspelen via de kinderen valt zeer zwaar.
Ik heb ze nu bijna 4weken niet gezien. Communicatie is sinds woensdag totaal verbroken.
Advies van experts was blijf proberen contact te maken met de kinderen omdat ze echt onderhanden worden genomen... Verder werd ik verwezen naar dwaze vaders daar hier mensen hetzelfde of erger ervaren en mij van advies zouden kunnen voorzien.

Gr. Frank
robje87
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2013, 14:24
Locatie: rhenen

Re: Hoe bereik ik mijn kinderen? Advies is welkom.

Bericht door robje87 »

welkom helaas, frank dat je je kinderen niet mag zien is vreslijk, ik ben zelf ook vrij nieuw hier en kan je niet echt van advies voorzien, maar wou je wel ff sterkte wensen ;) hou je hoofd koel en laat zien dat jij de wijste ben.
als je je kinderen wel weer ziet probeer dan geen kwaad over mams te spreken ze hebben daar niks aan....:)


nogmaals veel sterkte !!
elke vader heeft het recht om op zijn bek te gaan....
mr franky
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2013, 10:48

Re: Hoe bereik ik mijn kinderen? Advies is welkom.

Bericht door mr franky »

Dank voor de ondersteuning,

Idd laat ik me niet meeslepen in haar manipulatie, ik heb een weg uitgestippeld die ik blijf volgen.
Maar de snelheid waarmee gehandeld word is te bizar voor woorden...

Zijn er wegen die ik kan of mag bewandelen.. Zonder dat het schade brengt ??
Zijn er ideeën over hoe ik aan de Kids kan laten zien dat ik aan ze denk en nog besta?

Als hier ervaring zit zou ik graag daar in willen delen..

Gr. Frank
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Hoe bereik ik mijn kinderen? Advies is welkom.

Bericht door Casper »

Misschien een gekke opmerking, maar maak je over de kids (nog) geen zorgen. Als straks het contact op een normale manier weer hersteld wordt, dan is dat zo weer picobello. Wring je niet in allerlei bochten, dat is onnatuurlijk en dat merken ze. Blijf dezelfde die je was.

- Jouw auto die ze nu gebruikt? Doe aangifte van diefstal/oplichting.
- Je huurt een huis waar je niet in mag? Stop onmiddellijk met betalen.

Als je overal ja en amen tegen zegt, dan is er voor haar geen reden om in overleg te treden, of iets in haar gedrag te wijzigen (integendeel). Je moet zo snel mogelijk in overleg om de toekomst gestalte te geven. Besluit voor jezelf hoe dat voor jou met de kinderen eruit moet zijn. Laat je adviseren door advocaat en stel je vragen op dit forum. Zorg dat er een voorstel op papier komt met een uitgebreide omgangsregeling (en iets over kinderalimentatie). Gaat ze akkoord, laat het dan bij rechter of notaris bekrachtigen. Gaat ze niet akkoord, dan direct naar de rechter.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Hoe bereik ik mijn kinderen? Advies is welkom.

Bericht door JCC »

Hopelijk kan je op toevoeging procederen, als je dat weet is het zaak om met GROTE SPOED naar de rechter te stappen en dus niet rustig aan af gaan zitten wachten. Je bent verrassend snel een (gedwongen) eikel voor de kinderen en binnen no-time zeggen ze tegen iedereen wat mama maar wil.

Mijn kind heeft uit zichzelf weer contact met mij gezocht nadat ze destijds 4 keer tegen rechters heeft moeten verkondigen hoe gevaarlijk ik wel niet ben, belachelijke toneelstukjes zijn dat in het belang van het kind. Het moet nog steeds stiekem want er zwaait verschrikkelijk veel als mama erachter komt maar eerlijk duurt echt het langst en daar doet geen enkele uitspraak of moeder meer wat aan af op termijn.

Blijf kaartjes sturen zo nu en dan, voor mij is dat achteraf een sleutel gebleken.

Sterkte.
mr franky
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2013, 10:48

Re: Hoe bereik ik mijn kinderen? Advies is welkom.

Bericht door mr franky »

Ik wil jullie echt super bedanken...

Idd ik lijk wel gek om zaken als de huur te blijven te betalen.
Ik probeer het juiste te doen.. Natuurlijk voor de Kids maar ben ze op dit moment wel kwijt omdat ik haar alle Middelen blijf geven om een ongestoord leven te lijden in mijn huis met mijn kinderen.

Kaarten blijf ik zeker sturen ... Bizar om netjes te blijven terwijl ik simpelweg kapot gemaakt word.
Ze heeft alles al...,flat, auto, Kids om te brainwashen, m'n digid, een vriendin waar ze het bed met deelt, een anabool waar ze ook de lakens met deelt.

Toch gek dat ik in de fatsoensnorm blijf hangen...
Echt een eye opener!!!
Hoe meer tips de beter, ik wil m'n kinderen terug!!

Gr. Frank
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Hoe bereik ik mijn kinderen? Advies is welkom.

Bericht door Casper »

Het is niet dat je onfatsoenlijk moet worden :) maar dat zij zo snel mogelijk gedwongen moeten worden om de toekomst te regelen.

Haar gedrag op het ogenblik, dat doet pijn natuurlijk - probeer het van je af te zetten, en bedenk: "wees blij dat het je ex is". Wat zij verder doet is haar zaak, jou gaat het om je kinderen en jou.
mr franky
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2013, 10:48

Re: Hoe bereik ik mijn kinderen? Advies is welkom.

Bericht door mr franky »

Van haar avontuurtjes en bedrog ben ik in zoverre af dat ze de kinderen aan het vervreemden is.
Kreeg via via te horen dat ik de Kids zou hebben geslaan en dat ik agressief zou zijn... Op een corrigerende tik na heb ik ze nooit aangeraakt haar ook niet...

Fatsoenlijk zal ik zeker blijven en idd ik heb maar 1 doel.. Dat zijn de kinderen en mijn omgang met hun!
Gr. Frank...
mr franky
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2013, 10:48

Re: Hoe bereik ik mijn kinderen? Advies is welkom.

Bericht door mr franky »

Eindelijk en dankzij haar snelle schakelen, heb ik mijn advocaat bereid gevonden om actie te gaan ondernemen...zeker het advies om de betalingen te stoppen beaamde ze!!
Inmiddels mag ik op school van de Kids komen bijlichten wat er privé gaande is!

Mijn toekomstige ex heeft namelijk haar annebool tot open relatie gebombardeerd. En verplicht de kinderen dat ze papa zeggen tegen hem!
Daar gaat ze een paar passen te snel voor de wereld om haar heen.
De leugens passen niet meer daar ik afgelopen zaterdag pas 5 weken weg ben!

Besef me heel goed dat ik er nog lang niet ben en waarschijnlijk aan het kortste end zal trekken.
Maar voor het eerst hoef ik niet te incasseren maar staat mijn verdediging en kan ik klappen terug plaatsen.
Ik maak me geen illusies.... Ik heb maar 1 doel.., het welzijn en mijn samenzijn met mijn kinderen!

Maar voelt toch ff goed!

Gr. Frank
DarthVader
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:17

Re: Hoe bereik ik mijn kinderen? Advies is welkom.

Bericht door DarthVader »

Je kunt ook proberen om van de situatie gebruik te maken om iets van haar gedaan te krijgen.

In haar labiliteit en impulsiviteit is het niet ondenkbaar dat ze akkoord gaat het met tekenen van een ouderschapsplan als ze iets van je nodig heeft, zoals geld of je hulp ergens bij.

Probeer bewijsmateriaal te verzamelen in elke vorm, probeer dingen schriftelijk bevestigd te krijgen (e-mail en whatsapp zijn ook schriftelijk) en overleg met je advocaat wat de beste stappen zijn. Het lijkt me een vreselijke situatie voor je kids en eentje waarbij er geen sprake is van stabiliteit.

Misschien is een gesprekje met jeugdzorg op z'n plek ook al kan ik me voorstellen dat je die liever buiten het plaatje houdt aangezien ze nogal onbetrouwbaar kunnen zijn.

Een advocaat die als specialiteit familierecht heeft is ook een aanrader - ik ken wel een paar goede advocaten, PB me gerust.
Plaats reactie