Op eieren lopen.

Wat is borderline. Waarmee moet men rekening houden. Wat kan men er tegen doen. Waar is hulp te krijgen.
Alle topics met dit onderwerp kunnen hier geplaatst worden
Plaats reactie
Job72
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2013, 15:35

Op eieren lopen.

Bericht door Job72 »

Mijn ex vrouw is gediagnosticeerd voor ADHD/borderline. ook is zij meerdere malen opgenomen geweest voor behandeling in een psychiatrisch ziekenhuis enkele maanden geleden is heeft zij het huis verlaten en heeft de kinderen meegenomen. eerst naar haar moeder later naar vrienden en dus ook meerder scholen.

Gelijk werd de omgang met mij afgesloten. Na enkele weken geprobeerd het contact te herstellen een voorlopige voorziening aangevraagd. Om te vragen om de zorg bij mij te leggen. Zo lief als ik ben aan de advocaat verzocht geen melding te maken van haar borderline maar vanwege de onstabiele situatie de kinderen aan mij toe te wijzen.
In het verweerschrift die kwam zij is een uitbehandelde borderliner (lees zij heeft nergens last van) Ik ben een onbehandelde depressieve man waar de kinderen bang van zijn.

Gevolg voorlopige voorziening kinderen aan haar toegewezen wel een raadsonderzoek omgang met kinderen opbouwen via een jeugdpsychiatrische instantie.

5 maanden nadat ze weg zijn begint langzaam het herstellen met een van mijn kinderen. ik mag onder toezicht met hem spelen (omdat zij bang is).

De reden dat mijn kinderen mij niet wilde zien zijn onderzocht, al met al onzin redenen die maar op 1 manier in hun geest gelegd kunnen zijn. (overigens voor de kinderen is het wel belangrijk en groot, je kunt het ook niet meer bagatelliseren naar hun toe).

Op dit moment stel ik mij naar haar heel volgzaam op, ik besef dat om meer kans op een goede afloop te maken de relatie met de kinderen verbeterd moet worden. op dit moment lijkt ze daar in mee te werken.
Wel heb ik mijn angst voor de situatie bij de instellingen neer gelegd, ik probeer zo redelijk mogelijk te zijn en te laten zien dat de gezondheid en veiligheid van mijn kinderen het belangrijkste zijn.

Misschien ben ik naïef, maar ik ga er toch van uit dat de meeste hulpverleners het beste voor hebben met de kinderen. Wat kan ik anders.

Borderliners kun hun spel spelen als ze onder druk staan. Als de druk weg valt valt ook het masker weg en komt de ware aard naar boven.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Op eieren lopen.

Bericht door Casper »

Inderdaad. Lees eens dit boekje:
Uit: http://www.dwazevaders.nl/forum/viewtop ... 8&start=15
http://www.nieuwezijds.nl/Boek/97890571 ... rderliner/
Leven met een borderliner
een praktische gids - tweede editie
Paul Mason & Randi Kreger
Zie ook vele andere topics op deze site.

Spreek met jezelf duidelijk af dat er rechten zijn waarvan niet afgeknabbeld mag worden - en hou je aan die afspraak met jezelf.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Op eieren lopen.

Bericht door TrotsePa »

Lastige materie.

Zeker als de omgeving ook op eieren loopt en er niets van durft te zeggen (school, nso, buurt.. etc) Mijn idee is dat het erg persoonlijk is en per person verschilt. Mijn ex is met name in staat zich compleet tegen mij te keren zodra ze weer met haar eigen moeder communiceert. Overigens, maar dat terzijde, zal ze nooit de omgangsregeling die nu met een dwamgsom en hoger beroep is bekrachtigd accepteren. Ze zal haar leven wijden aan het emotioneel niet accepteren van de behoefte van ons kind en mij als vader. Ik ben nog steeds zoekende waar de rust hierin te vinden is, maar wordt keer op keer geconfronteerd met nieuwe hulpverleners die van mening zijn dat ze het beter weten en er wel denken uit te komen. (oa door wijzigingen in de omgangsregeling voor te stellen alleen al op basis van hetgeen wat moeder bij haar thuis met hem beleeft). Zodra ze tegengesproken wordt, gaat ze weer ergens anders 'shoppen' terwijl de emotionele mishandeling intussen gewoon doorgaat :(
Plaats reactie