Ouderschapsplan en verhuisbeding

Bent u gescheiden na 1 maart 2009, geef hier u ervaringen weer over het ouderschapsplan.
Wat kan er allemaal mis gaan en waar men op moet letten bij het opstellen
Plaats reactie
debeurs
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 mei 2012, 13:42

Ouderschapsplan en verhuisbeding

Bericht door debeurs »

Beste iedereen,

Situatie:
Ex en ik wonen in ''westen''. Ik kom hier vandaan, ex uit oosten (200 km verderop). Ze woont hier nu al weer 11 jaar, werkt hier etc. Baan is wel lastig, over 2 jaar krijgt ze waarschijnlijk ontslag.. Bij scheiding wenste ex huis toebedeeld te krijgen omdat ze zo een enorme binding had met de wijk, buurt en haar sociale leven er voornamelijk afspeelt.

ik heb maar 1 nachtmerrie, en dat is als mijn ex naar een stad ver weg verhuisd. Ex heeft al in eerder stadium aangegeven misschien weer terug te gaan naar haar geboortestreek, 200 km verderop. Later heeft ze tijdens een gesprek eens gezegd dat ze dat toch niet zou doen omdat ze mij dat niet aan zou kunnen doen..

Nu gaf ex gisteren bij mediation voor financiele afwikkeling aan dat ze erover denkt om na haar ontslag (over 2 jaar ivm baangarantie) te willen verhuizen naar steden die 80 (woont zus + wat vriendinnen) en 60 km verderop (woont andere vriendin) te willen verhuizen.

CONCREET;
In het concept ouderschapsplan staat ''2.2 Bij een voorgenomen verhuizing zullen de ouders vooraf met elkaar in overleg treden.''
Is dit voldoende om toekomstig te kunnen voorkomen dat ze mag verhuizen of moet ik een veel harder beding op laten stellen in het ouderschapsplan?

Dit is voor mij echt een breekpunt in de mediation. Geld spullen huis het intereseert me niks. Maar dit is een onderwerp waar ik slapeloze nachten van heb / had. Het ouderschap ligt er zo goed als af in conceptvorm ter ondertekening. Niet ondertekenen zolang dit niet is aangepast? Anders indienen via de rechter?
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Ouderschapsplan en verhuisbeding

Bericht door The Driver »

Helaas, je zal je hierin veel harder moeten opstellen.

Nu reeds aangeven, dat je voor een verhuis geen toestemming gaat geven, met als dwangmaatregel een dwangsom.
Anders laat je alles open en kan ze haar gang gaan.
alice
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2013, 08:24

Re: Ouderschapsplan en verhuisbeding

Bericht door alice »

Ik ga even verder hier.$ jaar geleden werdt er bij mij nierkanker ontdekt,mijn wereld storte in,ik was in paniek , want ik wou mijn zoon zien opgroeien , en hem alle goede dingen leren en niet DOODgaan.Ben nu gelukkig schoon en hoop dat het zo blijft.Ben altijd vrachtwagen chauffeur geweest en in de toekomst hoop ik dat weer te doen.Maar dit weekend wou ik net zo lief dood zijn en heb er echt over nagedacht.Want ik moet een veilige woonruimte zoeken,maar ik heb 700 eur0 per maand.En doormijn ex is er ook nog een gedeelde huurschuld.Ik heb een appartement gevonden buiten Enschede ,
alice
DarthVader
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 okt 2012, 22:17

Re: Ouderschapsplan en verhuisbeding

Bericht door DarthVader »

Je ex mag in principe zelf gaan wonen waar ze wil. Verhuisbeding of niet. De kinderen zijn een ander verhaal.

Mijn ex is 100km verderop gaan wonen, tegen gemaakte afspraken in. Na een jaar procederen woont ons kind bij mij en heeft zij een weekendregeling.

De rechter heeft de eis dat ze in de buurt moest komen wonen verworpen omdat het in strijd is met het beginsel dat iedereen vrij is om te gaan en staan waar hij wil.
Plaats reactie