Slim of dom

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
sadman
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2013, 09:29

Slim of dom

Bericht door sadman »

Ik weet niet of ik slim ben geweest of dom. Ik ben sinds een vijftal weken niet meer thuis woonachtig. Mijn a.s. ex verblijft in de (koop-) woning met ons zoontje van 5 jaar. Na voor de zoveelste keer ruzie heeft ze mij zover gekregen dat ik haar heb geslagen, hier schaam ik mij diep voor maar voor mij was de maar meer dan vol en ik ben geknapt. Hier heb ik nu hulp voor. Zij heeft de politie gebeld en ik ben opeens dader en zij slachtoffer. Zij heeft echter ook geen schoon geweten. Dit mag nooit geen excuus zijn, dat weet ik.
Sinds die avond ben ik niet weer thuis geweest, eerst gedwongen d.m.v. Huisverbod (politie gaat klakkeloos uit van de waarheid van de vrouw). Dus sindsdien verblijf ik elders en zie mijn zoontje 2 dagen per week. Waarom? Omdat zij dat wil. Ik mocht geen sleutel van mijn eigen huis want ze voelde zich niet veilig. Intussen wel met een andere vent hier op de bank zitten die mij een blauw oog verkocht omdat ik verhaal ging halen. Ik heb haar die ruimte gegeven en maakt hier misbruik van. Alles moet op haar manier en als ik wil overleggen over de scheiding heeft ze hoofdpijn. Het hele eisenpakket moet ik maar aan voldoen anders wordt het hel zo voorspeld ze. Ik had aangifte van mishandeling gedaan tegen die vent in mijn huis. Deze aangifte moest ik van haar intrekken in het kader van de scheidingsprocedure, dan verliep deze wat beter zeg maar. Ze zet mij op alle manieren voor het blok. Ik moet haar uitkopen, zij bepaald wel welke hypotheek, ik zie mijn zoontje wel maar zij bepaald. Kortom haar wil is wet en anders wordt het een gevecht zo voorspelde ze mij.

Vanmiddag heb ik de rollen omgedraaid. Kindje opgehaald van BSO, naar huis gegaan (ik heb inmiddels sleutels). En haar gebeld dat ze niet meer welkom is, zoals ze ook bij mij gedaan heeft. Ik heb haar de toegang niet ontzegt maar wel dat ik niet ga en ik bij mijn kind blijf. Hier reageerde ze natuurlijk furieus op. Ik zal wel horen van haar advocaat. Ik weet nu eigenlijk niet wat ik nu moet? Ze is nog niet thuisgekomen gek genoeg. Maar morgen moet mijn kindje wel weer naar school.

Dus wat zijn mijn rechten? Wat kan ik nu wel en wat kan ik nu niet?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Slim of dom

Bericht door Casper »

Sadman, dat klinkt nogal heftig allemaal. Probeer je een voorstelling van de toekomst te maken (wat wil je?) en werk daar dan zo goed mogelijk naar toe. Je hoeft *niet* overal mee akkoord te gaan, maar stel je constructief op.

Voor dit forum is het belangrijkste: voortgezet ouderschap na scheiding. Daar hebben zowel jij, je ex, als je kind recht op.

Sterkte gewenst en hou ons op de hoogte.
sadman
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2013, 09:29

Re: Slim of dom

Bericht door sadman »

Ik kijk inderdaad naar de langere termijn. Mijn a.s. ex zit volledig in de aanvalsmodus en zet ons kind als machtsmiddel in. Haar laatste eis is dat ik uit mijn huis ga met inlevering van sleutels (dat nooit). Ik naar mijn ouders ga en ik mijn kind twee dagen per week mag zien terwijl ik elke dag thuis ben. Ze zegt dat zij per 1 mei een woning kan krijgen en ik de hypotheek hier moet blijven betalen en zij haar zelf bedruipt in haar eigen huurwoning. Dat ik mijn kind twee dagen per week mag blijven zien. Zij spullen mee wil uit het huis, als ik vandaag of morgen dit niet accepteer zij ons kind meeneemt en elke dag ergens anders gaat slapen. Wat niet waar is want mijn zoon kan gewoon hier slapen. Ik verbied haar niet om hier te komen en ik verbied haar niet om ons kind niet te zien. Zij kan er in en uit. Ik denk namelijk wel in het belang van ons kind. Zijn hoofdverblijf is gewoon hier.

Dus als papa niet slikt dan neemt zij hem mee zegt ze en is zij zwervende. Deze emotionele chantage snijdt door mijn hart. Ze gaat met mij de discussie aan waar ons kind bij is, als ik zeg bel mij straks maar dan gaat ze door. Ons kind zegt tegen ons papa en mama geen ruzie maken. De moeder verblijft deze week bij vrienden na mijn terugkomst zoals in de eerste post geschreven.

Nu ben ik wel bereid om te gaan in het belang van mijn kind. Echter hoe eerlijk is zij? Ik vertrouw haar niet. Misschien zegt ze wel op 1 mei, die huurwoning gaat niet door. Dan zit ik bij mijn ouders. Ze wil spullen, ze wil van alles maar er ligt niets vast.

- Hou ik mijn poot stijf en laat het erop aankomen, met het gevolg dat ik mijn kindje voorlopig niet zie? Hij elders gaat slapen (terwijl hij gewoon hier zijn hoofdverblijf heeft!) En ik in het huis blijf.

- of ga ik naar een andere plek voor 4 weken in onzekerheid?

Natuurlijk kan je het een en ander op papier zetten maar dit heeft weinig juridische kracht. Ik wil wel weg in het belang van mijn toekomst met kind. Maar ik wil ook graag zekerheid.

Wat denken jullie?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Slim of dom

Bericht door Casper »

1. Alles wat je nu opgeeft ben je kwijt.
2. Laat je niet chanteren.

Poot stijfhouden dus. In je huis blijven zitten en onmiddellijk aangifte doen van ontvoering mocht zij het kind met onbekende bestemming meenemen.

Uiteindelijk moet er wel een regeling voor de toekomst komen. Dat is de reden dat je nu vast moet beginnen om die zo goed mogelijk op papier te zetten. Weten wat je wilt is namelijk het moeilijkste dat er is.
Plaats reactie