Omgangshuis bezoek

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Omgangshuis bezoek

Bericht door sdwv »

Ferry070 Geplaatst: 04 Jan 2006 03:28 pm Onderwerp: Omgangshuis bezoek

--------------------------------------------------------------------------------
Goedendag

in october 2004 besloot mijn exvrouw weg te gaan bij mij. In het begin was de omgang zo dat ik een afspraak kon maken waneer mijn dochter op te halen zij is 3 jaar. Omdat ik in het begin nog de hoop had dat het goed kwam ging ik hiermee accoord. Ik kon haar dinsdags ophalen van 9:00 tot 17:00. en soms in het weekend een paar uurtjes. Na een maand had ik zoiets van nou lijkt me ook leuk om met mijn dochter avondeten te eten. En had gevraagt of dit kon. Dit kon niet.

En kreeg steeds meer tegengas. Ook de comunicatie tussen ons liep steeds slechter. Ik heb haar verteld dat ik geen zin had om tot mijn 50 te gaan bellen voor een afspraak en dat ik een vastigheid wou dus een omgangsregeling. Ze zei daarop. Als je dat doet dan haal ik alle instansies erbij. Ik hechte er niet veel waarde aan. Tot op 14 feb (valentijnsdag) de scheidingsbrief op de deurmat lag. Ik was er kapot van had nog steeds stille hoop dat het goed zou komen. Ik heb een advokaat in de arm genomen. Deze heeft een verzoek voor verlopige omgang ingedient bij de rechtbank.

Toen begonnen de problemen pas echt. In maart werd ik een uur voordat ik mijn dochter op ging halen gebeld. De omgang kon niet doorgaan. In het begin dacht ik ow iets ergs gebeurd in de familie ofzo. Totdat er een brief met allerlij beschuldigingen op de deurmat lag. De omgang werd stopgezet. Gelukkig kwam de rechtspraak snel 8 weken. De kinderbescherming was aanwezig bij de zitting dit had ik van mijn zijde aangevraagd. Ook had mijn advokaat al van te voren gezegt over de mogenlijkheid van een omgangshuis. De kinderbescherming adviseerde dat er bij de Jutters een onderzoek zal worden opgestart en dat er in de tussentijd in het belang van het kind er toch contact moest blijven. En vond het omgangshuis een goed idee.

Ik hoorde van de lange wachttijden vandaar dat de rechter 2 adressen had op gegeven 1 in den haag en 1 in leiderdorp.
In leiderdorp kon ik al vrij snel terecht.

Eerst kwam er een intack gesprek. Waar allerlij vragen werden gesteld over de scheiding. En uitgelegd wat de doelstellingen zijn. Dus om de band tussen vader en kind hecht te houden. Er zou om de twee weken 2uur omgang zijn ondertoezicht.

In het begin had ik er angst voor. Ik had zoiets man komen er twee toezichthouders mij op me vingers kijken wat ik allemaal doe. De eerste keer was ik best gespannen ook om het feit dat ik die kleine al een tijdje niet had gezien. Wist ook niet hoe ze zou reageren.

Vooraf een gesprek met 1 van de toezichthouders. En aan het eind een evaluatie gesprek. Dit werd bij elk bezoek gedaan.

Opzich ben ik 180 graden gedraaid met mijn ideeen erover omdat de begeleiding geen oordelen maakten tegenover mij. Ze lieten mij gaan met me dochter en kon lekker ongestoord met haar spelen. Dit mede omdat de band tussen mijn dochter en mij al erg sterk was. Soms hadden ze na afloop een advies om op te letten de volgende keer.
Er is een tussentijds raport opgemaakt. en aan het eind een eind raport omgang was voor halfjaar. Op basis van het eindraport gaat de rechter in february dit jaar een uitspraak doen.

Maar ik heb er volle vertrouwen in dat de rechter een goede beslissing gaat nemen.
Tis alleen jammer dat mijn ex er waarschijnlijk niet naar zal luisteren.
Het is ook goed dat anderen zien hoe jij met je kind om gaat. Dat ze ook zien dat het goed zit en dat in mijn geval eerlijk hebben vermeld in het raport.

Ik hoop dat ik wat duidelijkheid kan scheppen voor de vaders die het zelfde lot hebben als ik. Die onterecht beschuldigd zijn en via de rechter een tijdelijke omgangsregeling in een omgangshuis krijgen.

Voor mij was het achteraf een goed besluit en ik ben blij dat ik toch nog mijn dochter in dat halve jaar heb gezien en dat die mogenlijkheid er was voor mij.

Toch een paar minpuntjes. Fotoos maken mag alleen als tegenpartij ermee accoord gaat. En het meenemen van kadoos mag niet. Op verjaardag mag wel dit van te voren aan geven. (helaas mocht ik het niet van mijn ex) maar dat was niet de schuld van het omgangshuis.
Ook als de moeder besluit niet meer mee te werken dan kan het omgangshuis de verzorgende partij niet verplichten alleen vermelden in het raport.

Ferry
Gesloten