Ik ben mijn kind kwijt

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Ypdir
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2013, 14:09

Ik ben mijn kind kwijt

Bericht door Ypdir »

Hallo,

Ik heb een lang verhaal. Maar dit forum bestaat gelukkig waar ik mijn verhaal kan doen.

Ik heb een dochter van anderhalve maand, waarbij ik bijna een jaar een moeizame relatie heb gehad met de moeder van onze dochter.

Eind vorig jaar ben ik officieel ingetrokken bij mijn ouders, terwijl zij éénouderbijstand zou aanvragen, maar in die tussentijd woonden we nog wel samen. Tot kort, twee weken terug, na een discussie over financiële zaken (ik vond dat ze onnodige uitgaves had en zich moest richten dat we genoeg geld hebben voor rekeningen, haar schulden, en het levensonderhoud voor onze cohter), hierbij moet ik zeggen dat ik haar de gehele relatie onderhoud van een studiefinanciering. Zij beweerde dat ik haar moederschap in twijfel trok en het was weer zover: ze haalde onze dochter erbij, begon te schreeuwen en te schelden en begon te roepen dat ze het moederschap niet aan kan. Dit is al vaker voorgevallen en onder dreigement van haar dat ze haar familie zou inschakelen mij wat aan te doen ben ik weggegaan. Maar ik zou wel op de hoogte blijven totdat ze afgekoeld zou zijn.

Na dagenlang niks gehoord te hebben, klopte ik thuis aan, om vervolgens haar met haar ex te zien lopen. Hierop confronteerde ik haar (niet kwaad, maar: "waarom heb je niks vertelt?") Ze stuurde mij hierop wederom weg onder de noemer dat ik omgelegd zou kunnen worden door haar vader. Uit angst en dat ze weer schreeuwde en schelde bij ons kindje ging ik weg. De volgende dag zou ik komen om het uit te praten, hiervoor had zij toestemming gegeven.
Toen ik aankwam dreigde ze opnieuw en zag ik dat haar ex op de bank sliep (ik was 's morgens vroeg gekomen, omdat ik erg slecht voelde erover). Sindsdien heeft ze geen contact meer met me, terwijl ik pogingen heb gewaagd, terwijl ik ben ondergedoken. Ik kreeg ook door dat ze mij aan heeft gegeven van diefstal van haar telefoon (het staat op haar naam, maar ik mocht het gebruiken en betaal alles ervoor). Ironisch gezien heeft zij wel een telefoon waar ze nu 155 euro boven de bundel zit waar ik voor betaal en op mijn naam staat.

Aangezien ze onze dochter regelmatig bij ruzies getuige laat zijn van mentaal geweld en bij haar vader zelfs van fysiek geweld (hij slaat zijn vrouw in elkaar), ben ik mij ernstig zorgen gaan maken over het welzijn van mijn dochter. Mijn ex eet zelf niet en faalt psychologische testen, die ze vervolgens vervalst tegenover de huisarts en het consultatiebureau.

Ik heb ook een advocaat ingeschakelt om erkenning te kunnen krijgen (zij heeft dit afgehouden en regelmatig uitgesteld). De moedergroep waarbij ze aangesloten is, maatschappelijk werk, jeugdzorg en de politie heb ik op de hoogte gesteld.

Ik slaap al dagenlang niet, maar wat kan ik nog meer doen? Ze reageert niet op berichten hoe het met onze dochter gaat en ik kan de telefoon niet blokkeren omdat ze bereikt moet kunnen worden door instanties die ik heb ingeschakelt. Ik mis mijn kleintje en ik vrees voor haar welzijn en veiligheid.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Ik ben mijn kind kwijt

Bericht door EDA »

Je kunt alleen doen waartoe je de mogelijkheden hebt.
Heb je geen mogelijkheden, dan kun je dus niks.

Jouw probleem zit daar in dat je toch iets wilt doen, ook al kun je niks doen.

Resultaat is dat je je helemaal gek DENKT en dus ook niet meer slaapt, met een negatieve spiraal als gevolg.

Zie dat je niet slaapt, OMDAT je voortdurend denkt en bezig bent met wat is gebeurd en wat JIJ denkt dat gebeuren moet, los van of dat mogelijk en gewenst is.

Als je in bed ligt en een poging doet om in slaap te vallen, RICHT JE DAN OP JE ADEMHALING EN VOLG DIE.
Dan verleg je je aandacht van je denken naar je zijn.

Je kunt niet meer dan je kunt en je zult voor jezelf moeten blijven zorgdragen.
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Ik ben mijn kind kwijt

Bericht door TrotsePa »

Hallo Ypdir,

ik adviseer je vooral rustig te blijven en terughoudend te zijn richting moeder en instanties, maar wel in de gerechtelijke molen beweging te maken om tot omgang te komen. Eerst erkenning, dan de rest.
Hou rekening met veeel weerstand van moeder en probeer het van je af te laten glijden, hoe moeilijk en bizar de situatie soms word. In dit stadium ben je nl geen vader en wordt je, vaak door omstanders ook als dusdanig behandeld terwijl wij beter weten en jij zeker een vader bent
Staar je verder ook niet blind op welke situatie je misschien terecht zou kunnen komen. Dit forum presenteert misschien 5% van alle scheidingssituaties en perikelen, maar je komt hier wel waardevolle tips tegen.
Mijn advies zou zijn±

Zorg goed voor jezelf en creeer ruimte voor jou en je kind. Onderneem meer dan dat je jezelf voor zou kunnen stellen wat een vader voor zijn kind zou kunnen betekenen en je NOOIT gek laten maken en opjutten door je ex. Blijf rustig en geduldig.... vraag desnoods advise aan je huisarts om hier hulp voor jezelf bij te krijgen.

Sterkte.

p.s.
Ik zie mn zoontje na 2 jaar procederen nu 2 keer per week.
Ypdir
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2013, 14:09

Re: Ik ben mijn kind kwijt

Bericht door Ypdir »

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb hier sinds het posten hier veel aan gehad. Ik heb alweer kunnen slapen en ik besef dat ik ook verder moet met mijn leven. Mijn dochter heeft er ook niks aan dat ik mezelf zou verwaarlozen en ik heb mezelf al doelen gesteld; mijn studie afronden en een leven op te bouwen en niet te blijven hangen.
De gerechtelijke molen houdt ik zeker in beweging. Ik ben gelukkig heel goed opgevangen door vrienden, en samen met hun krijg ik gelukkig ook wel de nodige afleiding om dingen te kunnen verwerken.

Bedankt allemaal, ik zal proberen jullie op de hoogte te houden hoe het proces loopt, maar ik ga zeker mijn best doen en me richten op wat echt hoort; een goede vader zijn en in haar belang denken, ook al zie ik mijn dochter nu niet.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: Ik ben mijn kind kwijt

Bericht door RemcoW »

zorg goed voor jezelf. zorg er voor dat op het moment dat je kind je nodig heeft op wat voor manier dan ook, je er klaar voor bent. Geestelijk, lichamelijk. Ik herken enigszins je situatie. Ik zie mijn kinderen niet. maar mijn hele leven is nu klaar voor het moment dat dat WEL gebeurt. Als ze hier, theoretisch, met een tasje voor de deur zouden staan, is ALLES klaar voor ze. En dan bedoel ik niet alleen een opgemaakt bed, maar ook een stabiele omgeving, en een stabiele vader. dus nogmaals: zorg goed voor jezelf. succes.
Plaats reactie