help...

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
neufke
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2012, 19:29

help...

Bericht door neufke »

Ik ben intussen 2 jaar bezig met een afgrijselijk vieze vechtscheiding. In het kort, maar 2011 besluit mijjn vrouw dat het na 24 jaar genoeg is en ze vertrekt naar een huurhuis. De scheiding is een ramp en wordt uiteindelijk op 7 nov 2012 door de rechtbank ondertekend.

Na 2 jaar heeft miin ex het voor elkaar dat ik bijna mijn baan kwijt ben, 80% van mijn salaris krijgt...ze heeft mijn kids zo ver dat ze me niet willen zien, ik raak mijn huis kwijt, famile, vrienden (doorsat ze an het rondbazuinen is o.a. Bij collega's dat ik sex heb met 15-jarige meisjes.

Kortom, salaris weg, huis weg, familie weg, vrienden weg, baan laatste kans en zo kan io nog een tijd doorgaan. Ik ben NU, OP DIT MOMENT zo ver dat ik er vanavond heen ga en ze bloedserieus wat serieis ernstigs aan ga doen.... Ik was nooit zo maar als ik vast zit heb ik in ieder geval een dak boven mijn hoofd, eten en weinig zorgen om geld.

Ben ik nu zo vreemd bezig en de enige of???
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: help...

Bericht door EDA »

Jouw beleving ( woede ), je emotie is voor velen van ons makkelijk te begrijpen. Wij kennen dat maar al te goed.

Omdat dat zo is weten velen hier ook dat het ten uitvoer brengen van je plannen wellicht niet leid tot het voor jou toch juiste resultaat. Sterker nog, je werkt je nog meer in de nesten, snap je?

Maar dat weet je zelf eigenlijk ook wel, toch?

Wat jij nu gaat leren is een helicopterview te hebben boven de problemen waarmee jij te kampen hebt.
Je moet leren je als het ware los te koppelen van de problematieken en te accepteren DAT ze er zijn. Vervolgens ga je bezien ( dat kan heel wel met hier vragen stellen ) wat je in jouw specifieke geval zou kunnen ondernemen. Zo kun je afwegen wat JIJ doen kunt aan de zaak. En wat je beter laten kunt. Dat ook natuurlijk.

Het leven volgt nu eenmaal pieken en dalen. Het IS een sinus. Dan gaat het goed en dan stort alles in en kom je in een dal,..... waarna het weer een stijgende lijn geeft.. Enfin, je snapt het plaatje.

Als het nu werkelijk KUT voelt, dan VOEL dat maar helemaal. ( sta je dat maar toe, jank de boel maar bij elkaar, doe ik ook regelmatig. Vandaag zelfs nog.. )

Later zul je je realiseren, dat je lijdt door het mechanisme van je eigen denken. Daar is wel helderheid in te verkrijgen, maar eerst en vooral is het zaak te beleven wat je nu doormaakt. Daarna komt de acceptatie van je situatie en dan pas kun je er doelgericht wat aan gaan doen ( met onze hulp ).

Eerst maar eens voelen wat het bij je teweeg brengt. Dat is 1...

Sterkte,
neufke
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2012, 19:29

Re: help...

Bericht door neufke »

Dank je wel Eda voor je antwoord.

Misscbien moet ik wat toelichten. Ik be. 13 jaar lang agent geweest in een grote stad, heb een HBO opleiding, was nooot agressief, nooit enige woede tegenover anderen. Met nooit bedoel ik echt NOOIT. De theorieen van helicopterview...bezinken, gevoelens uiten en later rationaliseren...ik ken ze allemaal en pastte ze allemaal toe....

..en na 2 jaar heb ik gisteravond mijn beide handen kapot geslagen tegen de muur om er maar vor te zorgen dat ik er niet langs zou gaan...

...en DAN krijg je bericht dat je ex tegen oud-collega's aan het verkondigen is da je sex hebt met meisjens van 15....dat je geluk hebt da je teamleider weet van de shit want anders had je de zak gehad en sat je dus je huis moet verkopen ( jawel...dit is alleen van vandaag) en dan is het hopelijk toch niet raar dat ik zojuist begonnen ben aan een krat bier en vanavond mijn prpbleem uit de weg ga ruimen? Nee...ik ben nooit iemand geweest die blifte...NOOIT! ze hebben me nu kapot...gebroken en ii heb serieus geen enkele zin meer in het leven. Klaar is klaar, genoeg is genoeg...

Ps...tiep pp een telefoonen das niet gemakkelijk met dit forum...excuses voor eventuele fouten
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: help...

Bericht door EDA »

Jep,.... ik WEET hoe dat voelt.

Mijn kinderen zijn ontvoert. Ik weet niet waar ze zijn. Met instemming van de rechter hoor...

Machteloos....

Maar inmiddels niet meer krachteloos !!!

Als jij de stappen neemt die ik schetste, zul jij je ook beter gaan voelen.
Kan spoedig, kan ook wat langer duren, maar je gaat je beter voelen.

Maar goed, je hebt nu eerst de situatie dat je verrekt van de pijn aan je handen en morgen een kater van die krat bier.

Dat heb je nu eerst te tackelen.
neufke
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2012, 19:29

Re: help...

Bericht door neufke »

Dank je....ik denk dat ik morgen een ander prpbleem heb.... Thnx
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: help...

Bericht door EDA »

Och... een probleem is louter een leersituatie...

Als je het zo kunt zien... heb je al veel gewonnen.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: help...

Bericht door TrotsePa »

Er zijn hier mensen die met je mee kunnen praten Neufke.

Vanavond drink ik even met je mee. Wetende dat het morgen toch regent en ik dan andere dingen in huis op kan pakken.

Laat je niet kisten en probeer de situatie als de verstandige aan te pakken. Deze rol ben je niet onbekend mee en geloof mij, dat is het enige wat werkt. En het kost de nodige energie.
Je weet waarschijnlijk ook dat ze aangifte moet doen hiervan en daarna zelf een straf krijgt opgelegd omdat dit niet juist is.

Sterkte.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: help...

Bericht door JCC »

Ik ben 13 jaar getrouwd geweest, mevrouw wilde persee wippen met de buurman en dat ik ophoepelde. Het wippen met de buurman ging over en toen werd ik ineens heel erg kindergevaarijk op (gratis) duur papier.

Vrienden weg, huis weg, groot deel salaris weg, tenslotte de kinderen ook weg, levenszin weg...

je neigingen begrijp ik maar al te goed. Niet doen, geef haar geen handgrepen van enige vorm van geweld. Er komt weer een dag dat je leven verder gaat.

hou je haaks
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: help...

Bericht door Casper »

Ook van mij even: hou je haaks Neufke.

Twee jaar onderweg na de scheiding is niet eens zo lang. Ik heb wel eens gelezen dat het de helft van de tijd kost dat je samen geweest bent om de zaak van je af te zetten. Maar het is nu tijd om daar een begin mee te maken. "Alles waar je niet aan overlijdt maakt je sterker". Ook jij zult hier weer sterker uitkomen, met een massa meer ervaring en een massa meer kennis van jezelf en van anderen. We gunnen iedereen een goed huwelijk maar een goede scheiding is ook leerzaam.

Het leren hiervan zal ook je relatie met je kids ten goede komen. Zij trekken echt wel weer bij, hoewel wat moeder doet onvergeeflijk is. Ook het verspreiden van laster is ontoelaatbaar. Het is een soort van pesten (komt zelf ook voort uit een soort minderwaardigheidsgevoel, en gevoelens van onmacht), en als je dat geen halt toeroept gaat ze steeds verder.
Plaats reactie