Kinderalimentatie

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
bokkum
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:11

Kinderalimentatie

Bericht door bokkum »

Hoi, de advocaat van de moeder van mijn kind heeft een draagkrachtberekening gemaakt. Hij kwam op een bedrag van eur. 475, =.
Het LBIO heeft op mijn verzoek ook een berekening gemaakt en zij komen op een bedrag van eur. 104, =. Jammer dat een advocaat geen enkele verantwoording hoeft af te leggen en gewoon kan proberen wat hij wil. Dat zegt mijn gevoel.
Mijn voorstel om de alimentatie door het LBIO te laten berekenen slaat hij af. Hij erkent het LBIO niet als een gerenommeerde instantie.
Zijn voorstel is een mediator de berekening te laten maken. Dat kost mij dus weer eur. 200, =/uur en mijn ex heeft een toevoeging.

Gezamenlijk gezag aangevraagd bij rechter. Ex gehandicapt, dus je kan je voorstellen dat ik de zorg op me heb genomen. Alles deed ik en zij lag op de bank orders uit te delen.

Alle leugens met keihard schriftelijk aantoonbaar bewijs van tafel geveegd. Maar een rechter kijkt dus niet naar de bewijzen. Het enige wat zij belangrijk acht is een goede onderlinge communicatie. Ook daarvan keihard bewijs overlegd. Nog steeds niet voldoende.
Om gek van te worden.

Ik probeer het, maar voel dat ik op een gegeven moment de stekker eruit trek. Ik kan niet tegen de eenzijdige machtsverhouding en continu eenzijdig verantwoording afleggen. Maar als ik stop met me laten koeioneren, dan is het kind weer de dupe.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Kinderalimentatie

Bericht door The Driver »

Maak je niet ongerust, ga maar rustig van de berekening van het LBIO uit, advocaten rekenen moeders altijd rijk, wat zegt jou advocaat er van ?

De advocaat van mijn ex vroeg € 3.000.- en uiteindelijk kreeg moeder maar € 30.- en zelfs nu na een hoger beroep, helemaal niets.
bokkum
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:11

Re: Kinderalimentatie

Bericht door bokkum »

Haar advocaat wil perse niet meewerken met het LBIO. Wat kan daar de reden van zijn vraag ik me af?
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Kinderalimentatie

Bericht door EDA »

bokkum schreef:Haar advocaat wil perse niet meewerken met het LBIO. Wat kan daar de reden van zijn vraag ik me af?
Strijd. Dat moet het zijn.

HAAR en JOUW advocaat. Dat werkt polariserend en daar zijn die twee en de rechter en de RvdK en BJZ en het AMK en en en en en beter mee af.

O ja en je ex ook.

Maar hou jij je maar bij die 104 euro. Of het belastingtechnisch gunstiger bedrag van 139 euro ( Check ff of dat nog steeds klopt ) wat deels van de belasting aftrekbaar is, zodat je per saldo beter uit komt.
MeoAuxilio
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 okt 2012, 15:35

Re: Kinderalimentatie

Bericht door MeoAuxilio »

Beste

Helaas moet ik ook concluderen dat de berekeningen van het LBIO over het algemeen niet accuraat genoeg zijn.
Het lijkt aantrekkelijk om voor geloof ik 5 tientjes een berekening te laten maken maar veelal blijkt de berekening verre van compleet te zijn.

Afgelopen week meldde zich nog iemand met een berekening van het LBIO het betrof 3 A4 tjes terwijl ik op ruim 20 pagina's uitkom.

Ik kan overigens even niet uit het verhaal duidelijk krijgen of je een advocaat hebt of dat er een eerste verzoek door de andere partij bij jou is neergelegd

Met vr groet,

Meo Auxilio
www.meoauxilio.nl/alimentatie
bokkum
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:11

Re: Kinderalimentatie

Bericht door bokkum »

Beste mensen, bedankt voor jullie input. Ik waardeer het enorm.
Ik heb deze zaak aangespannen, omdat ik vind dat ik de morele verplichting heb jegens mijn kind en jegens mijzelf om het geprobeerd te hebben. Helaas blijkt goede communicatie van doorslaggevend belang. Ook al kan dat nooit met iemand die Borderline heeft. Ik neem mijn verlies denk ik maar gewoon en ga op zoek naar nieuwe energie om de ex weer het hoofd te bieden.
Nu mediation:we gaan kijken wat daar uit komt.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Kinderalimentatie

Bericht door EDA »

Lees DIT even door, voor je naar die mediation gaat. Kan je helpen om het overzicht te bewaren.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Kinderalimentatie

Bericht door The Driver »

Ik heb het ook doorgelezen en ik blijf zeggen : hoe is dit in 's-hemelsnaam in 2013 nog steeds mogelijk.

De RvdK en BJZ zijn en blijven criminele organisaties, dit is duidelijk.
Personen en instanties die een wet overtreden zijn criminelen.
En de slachtoffers : onze kinderen.
Plaats reactie