Vrouw dreigt contactgegevens te misbruiken

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Reinaart
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 dec 2012, 12:08

Vrouw dreigt contactgegevens te misbruiken

Bericht door Reinaart »

Sinds afgelopen oktober liggen mijn vrouw en ik in scheiding. Ik werk als expat in het buitenland en kom in principe elke maand een week in Nederland.
Door een stomme fout zijn foto's en contactgevens van de iPhone van mijn vriendin terechtgekomen op de iPod van mijn zoon terechtgekomen (via de iCloud...).
Mijn vrouw heeft gedreigd de contactgegevens te misbruiken als ik niet snel genoeg op haar mails/telefoontjes reageer. Bijvoorbeeld door de school van de zoon van mijn vriendin te bellen....
Ik heb haar gesommeerd de gegevens te verwijderen, maar weet niet zeker of dat gebeurt is. Ik heb haar inmiddels wel verteld dat als ze de gegevens gebruikt ik direct de politie inschakel. De politie is op de hoogte maar zeggen nog niets te kunnen doen...
Kan iemand me verder helpen, wat kan ik juridisch doen? Zou graag pro-actief zijn en niet wachten totdat de gegevens al misbruikt zijn... Andere tips?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Vrouw dreigt contactgegevens te misbruiken

Bericht door Casper »

Reinaart, maak je er niet al teveel zorgen over. Je ex heeft die gegevens, so what? Waarschijnlijk vindt ze het heerlijk om wat macht te hebben en te dreigen, maar tot werkelijk 'stalken' zal ze niet overgaan (als dat wel gebeurt is gepaste actie noodzakelijk; zie ander topic op dit forum).

Ik denk dat je gedaan hebt wat je kon, maar meer kan nu niet.
Plaats reactie