Sociale media en informatie daarop

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Sociale media en informatie daarop

Bericht door Dwaze opa »

Artikel nrc 22 januari 2012;
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/01/22/rec ... -een-jaar/
De vraag is;''In hoeverre kan een site als Dwaze Vaders tot de sociale media gerekend worden?''....en wat zijn de mogelijke conseqenties van publicaties hier van rapportages van de raad van Kinderbescherming?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Sociale media en informatie daarop

Bericht door Casper »

Dwaze Vaders lijkt me geen sociaal-medium. Er worden hier geen namen gebruikt of genoemd, en er is geen 'netwerk' van contacten.

Aanvulling: uitspraak vonnis : http://jure.nl/by9149
Even doorlezen.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Sociale media en informatie daarop

Bericht door Dwaze opa »

Het begrip sociaal medium hoeft maar een klein beetje opgerekt te worden en het forum van de dwaze vaders valt er ook onder en in hoeverre je buiten schot blijft als je zorgvuldig namen,datums en tijd weglaat is nog maar de vraag.
We leven in een tijd dat er steeds meer moet en er steeds minder mag en daar hoort de beperking van de vrijheid van meningsuiting ook bij.
Ook al laat je bovengenoemde zaken weg,valt er uit de rest vaak heel goed op te maken welk geval het betreft...en als je te maken krijgt met een felle en ter zake kundige ex,die de instanties goed weet te bespelen,moet ik nog zien dat de rechter zodanig oordeelt dat het niet tegen je gebruikt kan worden.

Maar we zullen het wel zien hoe het er in de praktijk toe zal gaan;voor het overige is het natuurlijk min of meer speculatie.

Wel moet ik toegeven dat het onderhavige geval er één is die wel heel erg over de schreef gaat en de betreffende figuur dus een halt wordt toegeroepen door de rechter.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Sociale media en informatie daarop

Bericht door EDA »

Dwaze opa schreef:Wel moet ik toegeven dat het onderhavige geval er één is die wel heel erg over de schreef gaat en de betreffende figuur dus een halt wordt toegeroepen door de rechter.
Kan ik goed begrijpen...
Stoom afblazen is prima.
Kan het beste daar gebeuren waar er begrip voor is.
Hier bijvoorbeeld.
Op Social Media is niet de juiste plek.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Sociale media en informatie daarop

Bericht door The Driver »

Hangt er natuurlijk maar net vanaf in welk stadia van de omgang je zit.

Als je alle stadia van mondelinge en schriftelijke verzoeken, smeekbedes en rechtbanken al gepasseerd bent en je bent overal afgewezen als vader, dan zou je kunnen zeggen, who gives a fuck, ik zet alles op de Social Media, ze zoeken het maar uit. Ik zet er alles op.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Sociale media en informatie daarop

Bericht door EDA »

The Driver schreef:Hangt er natuurlijk maar net vanaf in welk stadia van de omgang je zit.
Volgens mij hangt het af van in welk stadium van bewustwording je zit....

Wat WIL je ( nou eigenlijk.. )...
En doe dat ( al is het maar voor JOU zelf )..
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Sociale media en informatie daarop

Bericht door The Driver »

Nou EDA,

Ik ben het stadium van vechten voorbij, ik heb het los gelaten, als de kinderen mij willen zien, dan komen ze zelf maar, ik ga nergens meer om vragen, gisteren was mijn jongste zoon ( 9 jaar nu ) jarig, ik vraag nergens meer om , vorig jaar moest ik nog smeken of ik hem een verjaardagskaartje mocht sturen, maar ik vraag er niet meer om, ze zoeken het maar uit, ik ga nergens geen toestemming meer om vragen, kunnen ze ook hun macht niet meer laten gelden en uitvoeren.
Ik zet het wel gewoon op de Social Media ( met mijn eigen naam en voluit ), dat ik hem niet mag feliciteren en bezoeken van Bureau Jeugdzorg en moeder. Als ze dat zien ? nou en ? Het blijft levenslang zichtbaar en ik ga het er niet afhalen, al komen er 20 advocaten en rechters op mij af.
Ik ben nu 3 jaar lang genegeerd en op alle vragen is negatief geantwoord, ze zoeken het maar uit.
Mijn oudste dochter ( nu bijna 19 ) reageert alleen met een dankjewel, als ze met haar verjaardag of met kerstmis geld heeft gekregen, verder nooit een berichtje gehad, dus nou komen ze zelf maar. Als ze geld willen hebben dan komen ze het maar halen bij mij thuis.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: Sociale media en informatie daarop

Bericht door RemcoW »

@driver: ik snap je standpunt, en ik deel het ook wel enigszins, maar...het is wel iets wat van kwaad tot erger gaat. zij reageren niet genoeg, waardoor jij denkt dan stuur ik maar niks. daarop zullen de kids weer denken, ja maar we horen toch ook nooit wat van hem. op die manier voorzie je in je eigen neerwaartse spiraal. is het geen idee om af en toe een klein berichtje te sturen zonder aanleiding? ik heb laatst gestuurd of ze lekker in de sneeuw waren geweest, en dat het waarschijnlijk heel koud is op de fiets. ogenschijnlijk totaal onbelangrijk, maar ze weten wel dat ik aan ze dacht op dat moment. Let wel, ik heb ze al bijna twee jaar niet gesproken, maar ik blijf dit doen. hoe dan ook!!
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Sociale media en informatie daarop

Bericht door The Driver »

Natuurlijk RemcoW,

Ik bedoel, dat ik op geen enkele manier meer reageer op Bureau Jeugdzorg, op de hulpverlening bij moeder thuis en op moeder. Die zoeken het maar uit.
Met mijn oudste zoon heb ik prima contact, alleen mijn oudste dochter, die wil gewoon nergens op reageren, hemel en aarde heb ik 2,5 jaar bewogen, maar niets hoor, ik heb geen idee wat ik er nu nog aan moet doen, wel laat ik aan haar jongere zus, waar ik wel vele malen per dag contact mee heb, weten en vragen wat er nu aan de hand is. met de 2 bij moeder wonende jongens heb ik nu geen contact, moeder heeft Facebook geblokkeerd voor mij. Ik weet dat er met hel en verdoemenis gedreigd is, als hij toch weer contact met mij gaat zoeken. Sinds 02-01-2013, dus nu al ruim 3 weken is er een nieuwe gezinsvoogd voor de jongens, maar denk je dat die uit zichzelf contact met mij opneemt, nee die wachten gewoon tot ikzelf ga informeren, dan plaats je jezelf weer in een onderdanige rol. De Facebookpagina van mijn jongste zoon, kunnen ze niet blokkeren, want die is niet door hunzelf aangemaak. Dus daar kan ik gewoon berichten op plaatsen, die blijven daar levenslang op staan.
Ik laat de kinderen die voor mij onbereikbaar zijn via de andere kinderen weten, dat ik wel aan hun denk.
Bureau Jeugdzorg, de hulpverlening bij moeder thuis en moeder zelf natuurlijk, proberen elke manier uit om het contact tussen vader en de kinderen te beletten en te blokkeren.
Nou ze doen maar, ik geef het op, doe mijn eigen ding, vermaak mij fantastisch met mijn nieuwe vriendin, ook daar is moeder geweldig jaloers op.
"" Mijn kinderen gaan niet naar die vent toe, zolang die hoer daar zit ""

Het ging al verkeerd, toen moeder de aloude vrouwelijke taktiek ging gebruiken van : geen sex, totdat ik mijn zin krijg en dat is natuurlijk het domste wat vrouwen kunnen doen.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: Sociale media en informatie daarop

Bericht door RemcoW »

dat is exact wat mijn ex ook zei!! Ze stuurt me zelfs geen foto van mijn kinderen, want "die mag niet in het huis staan waar die kuthoer woont".
wij zijn nu bezig met een gezinstherapeute. die moet zoregen dat de banden weer enigszins genormaliseerd worden, en dan kunnen we van daaruit verder bouwen aan een herstel van het kontakt. Ik heb er niet heel veel vertrouwen in, maar het is een strohalm zullen we maar denken.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Sociale media en informatie daarop

Bericht door The Driver »

Waar komt zo'n gezinstherapeute vandaan ?

Er borrelt dan bij mij altijd een denkbeeld op van een vrouw, vriendin, kennis of anderszins van een van de twee scheidingsadvocaten, die de ander ook nog even aan een paar goedbetaalde functies wil helpen.

Nog even met modder gooien, altijd leuk hier : naar aanleiding van de woorden : hoer en kuthoer

Mijn ex wilde op een gegeven moment alleen maar sex, als zij Euro 500.- kreeg om de volgende dag te kunnen gaan winkelen.
En dan hebben ze het over een andere vrouw als : die hoer, hahahahaha.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: Sociale media en informatie daarop

Bericht door RemcoW »

serieus? tsja...dan vraag je er wel een beetje om om zelf zo genoemd te worden.
over de therapeute: ik heb maaaaaaanden geleden al een keer voorgesteld om een mediator in te schakelen, maar dat was toen allemaal onzin en niet nodig. Ineens was daar de uitnodiging. heeft geen advocaat iets mee te maken, en ZIJ heeft het inititief genomen, en het gaat dan ook via haar verzekering, ik vind het prima.
Het enige is, dat er tussen de sessies nu zeven tot acht weken zit, en dat vind ik te veel. dan is alles alweer verwaterd op het moment dat je er weer zit.
maar goed, we houden de moed er in.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Sociale media en informatie daarop

Bericht door The Driver »

Oke, hou de moed er maar in, anders wordt je dat later ook weer verweten, hij werkt niet mee.

Maar 7 tot 8 weken tussentijds, ja dat heeft echt geen enkele zin, maar goed, als de koffie goed is, koekje er bij ?
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Sociale media en informatie daarop

Bericht door EDA »

Ik zou God op mijn blote knieën danken als ik de mogelijkheid had om bij een relatie/gezinstherapeute in bijzijn van ex mijn zegje te kunnen doen.
Veel hangt dan af van HOE ik dat zegje doe, natuurlijk.
En tijd bestaat niet, dus die tussenpozen maken niks uit.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: Sociale media en informatie daarop

Bericht door RemcoW »

@EDA: stel het voor. wat heb je te verliezen? niks.
en je laat ook nog eens zien dat je initiatieven neemt.
Plaats reactie