Zoon woont nu bij mij

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Dad1960
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2013, 18:51

Zoon woont nu bij mij

Bericht door Dad1960 »

Beste vaders,
Mijn oudste zoon (14) woont sinds kort bij mij omdat zijn moeder hem de deur uit gezet heeft (voor de tweede keer, nu blijft hij mooi even hier wonen). Ik ga hem hier inschrijven, waardoor mijn adres zijn hoofdverblijf wordt. Hiermee maak ik gelijk een eerste stap voor het ontvangen van zijn aandeel kinderbijslag. Zijn moeder, mijn ex, is hiermee akkoord. Voor zijn aandeel alimentatie moet ik echter ook nog wat regelen. Ik heb namelijk begrepen dat inschrijven hier niet voldoende is. Nu geeft zijn moeder helaas geen antwoord op mijn herhaaldelijk verzoek om dit netjes te regelen. Moet ik nu een advocaat inschakelen? Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Ik heb overigens nog vier kinderen. Ik betaal ongeveer 1.500 euro kinderalimentatie aan mijn ex (geen partneralimentatie), Nu ga ik ongeveer 1.200 euro betalen.
Dank en groet van een liefhebbende vader
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Zoon woont nu bij mij

Bericht door Metje1965 »

Zolang het niet goed door jullie samen schriftelijk is afgesproken, of wanneer moeder niet meewerkt door de rechter is uitgesproken blijft zij het recht houden het volledige bedrag te eisen en kan dat zelfs via het LBIO op eisen. Dus wanneer je het door wilt zetten en moeder werkt niet mee zit er geen andere weg op dan via een advocaat het gerechtelijk te laten doen.

Echter kan zij als tegeneis ook wederom het zelfde bedrag of hoger eisen en zal alles opnieuw moeten worden berekend. Ook naar jouw en haar huidige financiële positie en inkomen zal dan weer worden gekeken. En gezien de Nederlandse rechtspraak kan je dus alle kanten op.
Vader van 2, jongens
Dad1960
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2013, 18:51

Re: Zoon woont nu bij mij

Bericht door Dad1960 »

Ja, daar weet ik helaas al alles van. Mijn ex heeft eigen vermogen (vooral in vastgoed), maar dat telt bijvoorbeeld al niet mee. Zij woont in een grote vrijstaande villa, ik in een rijtjeshuis. Ik gun haar alles, maar zij mij helaas niet...
Bedankt voor de reactie trouwens!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Zoon woont nu bij mij

Bericht door EDA »

Dad1960 schreef: Ik gun haar alles, maar zij mij helaas niet...
Dat maken meer mannen mee.... heb ik wel eens gehoord...
Plaats reactie