Stalking,

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: Stalking,

Bericht door RemcoW »

en zorg dat het niet je huidige relatie kost..!!! want dat is waarschijnlijk het doel!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Stalking,

Bericht door EDA »

Metje1965 schreef:Ja en daar gaan we ook voor, proberen ook zo weinig mogelijk te laten merken, maar ja af en toe leid je humeur er wel onder.
Begrijpelijk.
Toch ben je beter af, wanneer je dat beter onder controle krijgt.
En DAT zal je een betere positie geven in het ganse proces.
Vlak dat niet uit.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: Stalking,

Bericht door RemcoW »

ik weet hoe het voelt.
wij kijken nog steeds naar ELKE auto die door de straat rijdt. al anderhalf jaar. Het duurt heel lang voordat je weer rust vindt.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Stalking,

Bericht door Metje1965 »

Aankomende week een gesprek kijken hoe dat uit pakt, want kreeg gisteren bericht. Dat de gezinsvoogd ook het gedrag zat is ven mevrouw. Ik ben nu toch wel razend benieuwd hoe dat uit gaat pakken.
Vader van 2, jongens
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: Stalking,

Bericht door RemcoW »

een gesprek? met wie? wie zijn daarbij? wat is het doel?
probeer je zelfbeheersing te bewaren, dat sowieso!
ik heb zelf een paar van deze gesprekken achter de rug, en het is heel moeilijk om niet over en weer met verwijten te gaan gooien, maar daar heb je niks aan.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Stalking,

Bericht door Metje1965 »

De voogd de teamleider en Ex, maar ben zeker niet bang mijn geduld te verliezen. Mede door de mails welke ik heb gehad van de voogd.
Vader van 2, jongens
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: Stalking,

Bericht door RemcoW »

heel goed. ik heb bij mijn laatste gesprek vooraf bedacht wat ik wilde zeggen. ik heb die punten opgeschreven en in vijf minuten mijn verhaal gedaan. daarna heb ik gezegd: zo, de rest van het uur is voor jou.
mijn rustige houding heeft me, denk ik, ongelooflijk geholpen. ben ook niet ingegaan op 'oude koeien' en verwijten. heb daarop alleen gezegd dat het geen zin meer heeft om daar weer op in gaan, en dat ik alleen nog mee wil praten in gesprekken die constructief op de toekomst gericht zijn.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Stalking,

Bericht door Metje1965 »

Ja zoiets zat ik ook over te denken, heb al 4 kantjes vol. Moet het alleen ff zuiveren, en er zullen me voor die tijd nog wel wat dingen te binnen schieten. Maar laat eerst de de teamleider of voogd even aan het woord. Uit beleefdheid, vraag me alleen af of HET er zal zijn.
Vader van 2, jongens
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Stalking,

Bericht door dwazevader »

Mijn ex wil niks met me te maken maar struint wel via via heel me facebook af!! Volgt me op de voet. Is wel een vorm van stalking toch. Maar gewoon normaal met me praten nee dat durft ze niet, ik zoek ruzie, ben een gevaarlijke gek. En dan via haar advocaat zeggen op een constructieve manier een oplossing zoeken. Haar advocaat zoekt geen oplossing maar gooit juist hele liters olie op het vuur.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: Stalking,

Bericht door RemcoW »

@Metje: 4 A-4tjes vol is waarschijnlijk te veel. Wellicht kun je nog e.e.a. schrappen. dingen als: "weet je nog van toen en toen...", en "ja, maar jij bent in het verleden ook..". Dat zijn allemaal irrelevante dingen. Ik probeer bij mijn gesprekken bij de mediation GEEN WOORD meer over het verleden te zeggen. Om twee redenen; ten eerste geef je je ex het gevoel dat je dingen nog niet verwerkt hebt, en dat geeft macht. Ten tweede omdat het over de toekomst gaat, over de kinderen. En hoe verdrietig ook voor die kids, je verandert het verleden niet meer. Je kunt het verleden draaglijk maken door een mooie toekomst.
MeoAuxilio
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 okt 2012, 15:35

Re: Stalking,

Bericht door MeoAuxilio »

Voor aangifte van stalking is het noodzakelijk bewijs te verzamelen.
Bewijs zou kunnen zijn.
a) Neem foto's of maak video’s van de stalker of de zaken waarmee hij je lastig
valt.
b) Neem (telefoon)gesprekken op.
Noteer alle bijzonderheden in een verslag met dag en tijdstip. Noteer ook de
namen van eventuele getuigen.
c) Print e-mailberichten uit en schrijf SMS-berichten op. (foto maken van
smsbericht)
d) Bij aangifte kan de politie een mobiele telefoon elektronisch uitlezen.
Zorg bij (directe) contacten altijd voor eventuele getuigen (tenminste één en
liever geen vriend/kennis/familie).
e) Zorg ervoor dat je je sociale media afschermt


Negeren is het beste, in ieder geval niet ageren tegen de mogelijke stalker dan krijen ze namelijk de aandacht die ze willen.

Meo Auxilio
www.meoauxilio.nl
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Stalking,

Bericht door Metje1965 »

Het is een evaluatie, en ja moet nog zuiveren. Maar kan moeilijk evalueren over de toekomst. HMM alhoewel goede gedachte. Maar helaas heb geen glazenbol.

Een ding is wel zeker de voogd heeft naar mij al aangegeven dat ze het zeker over het stalkers gedrag van haar gaan hebben, de laatste periode dat het verhevigt, dus moet wel over verleden worden gepraat. En ja was daar ook al achter dat 4 kantjes te veel zijn. Maar zoals gezegd ga ik eerste paar minuten zitten wachten welke kant het gesprek op gaat. En misschien hoef ik wel hellemaal niets meer te zeggen daarna.

Maar met mijn ex kan je, je nog zo goed voorbereiden, (als ze verschijnt) zij weet altijd wel een onverwachte draai aan het gesprek te geven.

Aan 2 van de 4 eisen uit de beschikking en verzoek van de RvdK heb ik in ieder geval voldaan. Aan de 3de zijn er 2 voor nodig, en ook daarin heb ik wel aangetoond naar de voogd dat 1 van die 2 welke hiervoor nodig is heeft voldaan. Dus nogmaals laat ik daarom de team leider of voogd aan het woord, om te zien welke kant het gesprek op gaat.

De laatste is door de voogd in te vullen en te voldoen, in samenwerking met de instelling waar de beide kinderen onder behandeling zijn. En ook hier geven de therapeuten en niet JZ het tempo aan. JZ wilde eerst wel aan ze voorbij gaan, maar daar was die instelling en zeker ik niet mee akkoord gegaan.

Heb ook nu pas na 2,5jaar het idee dat ik JZ eindelijk mee heb. Maar juich zeker nog niet.
Vader van 2, jongens
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Stalking,

Bericht door Metje1965 »

Ze zoals gezegd het gesprek neemt altijd een andere wending als mevrouw erbij zit. Pff. De Teamleider van JZ vertelde dat het er voor contact herstel de rust moet wederkeren. En dat wij daar beiden debet aan zijn dat die rust er niet is.

HUUU ik trek me overal terug ga elke confrontatie uit de weg, twitter alleen over politiek en onpersoonlijke zaken. Mijn Hyves doe ik al jaren niets meer op, en facebook is totaal afgeschermd. De Facebook en Hyves van mijn zoons zijn gezuiverd en staan alleen vriendjes en vriendinnetjes op, en daarnaast laten ze het regelmatig zien. Ter controle dat er niemand tussen staat van zowel mijn als haar familie. En niets belastends naar mama toe. En nog schijnt zij belastend materiaal van mij over haar te produceren. Wij hebben het vermoeden dat zij en vriendje dat zelf produceren. Maar dat even ter zijde.

Zoals gezegd heb ik verteld dat ik het gevoel te hebben verder weg te zijn dan ooit in het contact herstel van haar en de jongens, daar het stalkers gedrag alleen maar toeneemt. Iedere dag is er wel iets van aan de deur staan tot kaartjes als sms, twitter of ondereg van en naar school van de oudste. De jongste kan niet want die word gehaald en gebracht i.v.m. zijn beperkingen. Ook gevraagd aan die team leider of ik dus maar beter mijn huis kon verkopen en verhuizen naar het andere kant van het land. Het enige wat ze dan zeggen dat ze begrijpen wat je zegt, maar met concrete ideeën of oplossingen komen ze niet.

Daarnaast vertelde hij wel dat hij naast ex nu ook regelmatig mails ontvangt van ex schoonmama. (gezellig)

De voogd deed wel een goede uitspraak, van wil zij kunnen werken aan contact herstel zal er echt rust moeten komen, en het gedrag moeten stoppen!

Nou dat hebben wij nu de afgelopen 5 maanden gedaan, ten minste de jongste zover als mogelijk af geschermd. En zie hij gaat komend jaar van cluster 4 naar regulier onderwijs. Is gedeeltelijk van zijn ochtend medicatie af, en heeft geen slaap tabletten meer nodig. Ook wanneer hij weer ergens met zijn moeder geconfronteerd word blijft hij met zijn autisme niet meer zo lang er in hangen, en krijgen we hem binnen een paar uur weer hersteld in het gewone, met veel minder moeite.

De therapeuten zien dit, vrienden en bekenden zien dit, maar JZ heeft geloof ik de ogen en oren dicht.

Dus nu ff afwachten of het gedrag van ex afneemt of stopt. Voorlopig blijf ik wel doorgaan met de ingeslagen en geadviseerde weg.
Vader van 2, jongens
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Stalking,

Bericht door Metje1965 »

Nee @Parcival, ex heeft momenteel geen omgang met de jongens, JZ wil eerst een periode van absolute rust minimaal 3 maanden is gezegd. Maar helaas langer dan 2 weken houd ex dat niet vol. BJZ zegt ook nog steeds niets te kunnen doen, daar ze zich in een grijs gebied begeeft, en telkens net op het randje blijft.

We houden nu in overleg met de politie een dagboek bij met alle incidenten, en hebben haar in overleg met een advocaat een anti stalkerbrief gestuurd, met daarin de waarschuwing dat we de justitiële weg opzoeken wanneer ze niet stopt.

Deze is wel heel droevig afgelopen week kregen de beide zoons bericht van hun moeder, met welke ze door haar eigen toedoen geen omgang hebben. (stelselmatig lichamelijke en geestelijke mishandeling). Ze was benaderd door het LBIO over de achterstand in de alimentatie, en ze schreef in dit bericht dat ze niet ging betalen voor IETS dat ze niet zag? IETS, pff het zijn haar eigen kinderen! Mijn oudste zoon zei al gelijk lijkt wel of ik in een schap in de supermarkt lig. Daarnaast schreef ze gelijk dat ze ze op zou zoeken/stalken of ze dat nu wilden of niet, als ik niet mijn verzoek tot opeisen van de alimentatie bij het LBIO introk. Want wanneer ik dat deed zou ze, ze wel met rust laten, nu dat heeft ze voor die tijd niet gedaan en zal ze zeker ook niet doen als ik mijn eis intrek.
Vader van 2, jongens
Plaats reactie