ruim een jaar verder

Wat is borderline. Waarmee moet men rekening houden. Wat kan men er tegen doen. Waar is hulp te krijgen.
Alle topics met dit onderwerp kunnen hier geplaatst worden
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

ruim een jaar verder

Bericht door RemcoW »

het kan soms heel oneerlijk zijn.
ik zal beginnen met hand in eigen boezem te steken. ik ben weg gegaan bij mijn ex omdat ik al een tijd een hele fijne vriendin had. dit komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. we waren kortgezegd niet goed voor elkaar. ook zij is vreemdgegaan, meerdere malen zelfs. kortgezegd waren alle mannen interessanter dan ik. zal ongetwijfeld een diepere oorzaak hebben, maar het heeft niet zoveel zin om daar op in te gaan. laten we het er op houden dat ik haar meerdere malen betrapt heb. in Mei 2011 ben ik weggegaan. ze heeft alle registers open getrokken, en woonde op 1 Juli samen met een andere man, in mijn koophuis. op 1 december hebben ze een nieuw huis betrokken samen en kon ik terug naar mijn eigen woning. sindsdien doet ze er alles aan om de kinderen (3) bij me weg te houden en me zwart te maken. zo beweert ze tegen de kinderen dat ik geen alimentatie betaal en dat ze daardoor geen spullen hebben etc etc. over mijn vriendin wordt daar in huis gesproken als "die kuthoer", en ze staat in mail ook genoemd als zodanig. mail waarbij de kinderen in de cc staan. via de advocaat wordt gezegd, en dit is echt geweldig, "dat ik nog steeds mijn nieuwe relatie nog niet beeindigd heb, terwijl ik dat de kinderen beloofd heb".
Als ik mijn dochter in de AH zie durf ik haar niet eens meer aan te spreken, aangezien er dan een soort derde wereldoorlog uitbreekt waarbij de kinderen als wapen worden ingezet.
In eerste instantie zag ik ze nog af en toe, maar sinds mijn ex doorheeft dat mijn relatie toch wel heel erg serieus is, wordt er van alles gedaan om dit te blokkeren, en met succes. de oudste twee willen me niet meer zien, en nog heel even, en de jongste weet niet meer wie ik ben. Blijkbaar heeft zij recht op geluk en een fijne relatie, en ik niet. typerend.
Nu begonnen met gesprekken bij een gezinstherapeute. Maar het is meer eens per maand een uur bagger over me uitgestort krijgen, waar ik niet echt wat mee opschiet. maar NIET meewerken is geen optie.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: ruim een jaar verder

Bericht door Dwaze opa »

Hallo Remco..

Je positie is dus allesbehalve te benijden..maar zijn er vermoedens van bordeliner bij je ex,omdat je het in deze rubriek plaatst...het zou me niets verbazen gezien haar gedrag.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: ruim een jaar verder

Bericht door Casper »

Remco, welkom en sterkte gewenst.

Goed om hier je hart te luchten. Het is nu zaak om jezelf een duidelijk doel te stellen. Het bijstellen van de mening van je ex over jou hoort daar niet bij, dus zet dat van je af. Normale omgang met je kinderen hoort daar wel bij, dus moet je je afvragen hoe je dat gaat bereiken. De rest is lucht.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: ruim een jaar verder

Bericht door Dwaze opa »

''Nu begonnen met gesprekken bij een gezinstherapeute. Maar het is meer eens per maand een uur bagger over me uitgestort krijgen, waar ik niet echt wat mee opschiet. maar NIET meewerken is geen optie.''

Dit gedoe van je ex kun je op twee manieren mee omgaan en dat is enerzijds laat de ex maar stoom afblazen en laat al die shit niet binnenkomen..lijkt me geen gemakkelijke opgave.. en anderzijds kenbaar maken dat je deze opstelling van je ex niet pikt en in het uiterste geval wegloopt bij de bijeenkomst.

Maar ik blijf het vreemd vinden dat die gezinstherapeute niet ingrijpt.Òf mevrouw kan je ex niet aan òf mevrouw denkt;''als hij het laat gebeuren,wie ben ik dan om in te grijpen...en de tijd tikt mooi door en de centjes blijven binnen rollen''
Helemaal omdat het een gezinstherapeutE is,bestaat de neiging nog wel eens voor mevrouw de therapeute om partij te kiezen voor je ex,enkel en alleen omdat zij vrouw is en jij het mannetje,dat afgericht dient te worden.
Overigens mannelijke therapeuten geven geen enkele garantie dat dit geouwehoer van je ex achterwege blijft...òf je moet Dr.Phil nemen.

Je ex WEET en VOORVOELT dat jij je kinderen mist en je vaderschap op deze wijze niet waar kunt maken en dat buit zij in dit geval meedogenloos uit...
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: ruim een jaar verder

Bericht door RemcoW »

de kinderen zijn oud genoeg om zelf te bepalen wat ze willen. helaas zijn ze nog te jong om in te zien dat ze enorm beinvloed zijn door de beeldvorming van mijn ex in de loop der tijd.
de gezins therapeute heeft heel goed door wat er aan de hand is, dit heeft ze me ook merdere malen verteld, en met voorbeelden onderschreven.
Mijn ex wil graag het idee hebben dat ze de regie heeft over de sessies, en altijd het laatste woord hebben. De therapeut zegt daarover: laat haar maar denken dat ze de regie heeft inderdaad, zolang ze dat denkt blijft ze meewerken. En ze wil graag het laatste woord? prima! Als we uiteindelijk maar naar ons doel werken. Dat doel is een "normale"omgang tussen de ouders (voor zover mogelijk), en daarnaast het herstellen van het contact tussen vader en kinderen.
Daarnaast is het belangrijk dat mijn ex gaat accepteren dat ik gelukkig ben met mijn nieuwe relatie, iets wat zij niet kan verkroppen. Ze blijft maar dingen zeggen als: ik weet dat je eigenlijk ongelukkig bent. En: jij en ik weten allebei dat IK je droomvrouw ben en blijf. enz enz enz.
de laatste afspraak bij de therapeut was half december, de eerst volgende is eind Januari, ik vind persoonlijk dat daar te veel tijd tussen zit, maar goed, doe je weinig aan.
Ik heb een stukje gekopieerd op mijn facebook vanaf Dwaze vaders; gaat er om dat je goed voor jezelf moet zoregen en jezelf niet in de vernieling moet laten werken. Op het moment dat de kinderen dan WEL komen, ben je een rustige, lieve, en vooral stabiele vader. Het duurt allemaal veeeeeel te lang, maar zo is het wel.
maar god, wat is het zwaar soms.....
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: ruim een jaar verder

Bericht door Dwaze opa »

Hallo Remco

Voor zover ik het kan bekijken,dreig je nu het slachtoffer van twee vrouwen te worden.Ten eerste van je jaloerse ex,die je met alle geweld terug wil en daarbij jullie kinderen inzet in de strijd en ten tweede van die therapeute,die m.i. aan forse zelfoverschatting leidt door te suggereren dat op lange termijn je ex wel bij zal trekken.
Nou vergeet dat laatste maar,die ex van jou trekt,gezien haar handelwijze en haar uitlatingen echt niet bij.Waarschijnlijk heb je je ex voorheen behoorlijk in de watten gelegd en dat wil zij hoe dan ook terug.
Die therapeute beweert dan wel dat de taktiek van geduld hebben en laten uitrazen van je ex op termijn resultaten geeft...ja wel wat betreft haar bankrekening...maar dat kun je m.i. ook wel vergeten.Die ex van jou.een diva pur sang,laat echt niet los.
Die therapeute past deze strategie toe omdat ze op haar vingers kan natellen dat je ex onmiddellijk een streep door de gezinstherapie zet als ze je ex steviger gaat aanpakken;dat is m.i. de reden van haar aanpak.
Sorry,het klinkt allemaal nogal negatief,maar bij veel mensen in de hulpverlening is nu eenmaal het hemd nader dan de rok.
Bovendien als er zo'n 6 weken tussen de ''zittingen'' zit is ook veel te lang en te vrijblijvend en contrproductief
Wat dan wel te doen?...Ik zou het zo 1,2,3 niet weten...ik denk dat toch de gang naar advocaat en rechter je in dit geval als mogelijkheid moet zien...Of je trekt je helemaal terug en start een nieuw leven,met een nieuwe vriendin en mogelijk nieuwe kinderen.
Aan je huidige kinderen kun je zo'n beslissing later goed uitleggen;ook zij kunnen niet van je verwachten dat jij je volledig laat slopen en uitkleden door ex en hulpverlening.

Ik maak met mijn zoon bijna net zoiets mee;deze jongen is er bijna onderdoor gegaan,maart kiest uiteindelijk,na een jaar dikke ellende met ex en instanties toch voor zichzelf.Het zijn hele moeilijke beslissingen...maar soms moet je in het leven gewoon je verlies nemen en helemaal opnieuw beginnen.

Je doet er in elk geval verstandig aan je problematiek hier op dit forum naar voren te brengen;er zijn hier meerdere ervaringsdeskundigen die je met raad willen bijstaan en dat ook kunnen.

Sterkte ermee
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: ruim een jaar verder

Bericht door RemcoW »

klinkt heel herkenbaar wat je daar allemaal zegt. Je kunt begrijpen hoe lastig het is.
Ik wacht nog 1 of 2 keer af wat er gebeurt na die zittingen, en zal dan mijn conclusies moeten trekken inderdaad.
dank voor je begrip en openhartige commentaar.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: ruim een jaar verder

Bericht door Casper »

Mij lijkt die therapeute zo gek nog niet. Hoe wordt het contact tussen vader en kind concreet hersteld?
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: ruim een jaar verder

Bericht door Dwaze opa »

En dan zou ik er het volgende aan willen toevoegen...stel dat je je geheel terug trekt uit de ''strijd''..en dat het dan net lijkt òf je je kinderen in de steek laat...maar laat je je kinderen wèl in de steek...je neemt min of meer tijdelijk afscheid van kinderen,die tegen je worden opgezet en daarom eigenlijk niets van hun vader moeten hebben...de kinderen beseffen heel goed dat ze afhankelijk zijn van de verzorgende ouder en daar om te overleven loyaal aan moeten zijn met alle gevolgen voor jou van dien.
In eventuele kontakten met je kinderen moet je eerst een hoop wantrouwen en shit opruimen,die door de ex op de harde schijven van de kids zijn aangebracht...en àls er dan weer een beetje kontakt en communicatie is ontstaan moeten ze weer terug naar dat indoctrinatiecentrum en worden de hersenspoelingsproucten opnieuw aangebracht.

Wat ook tot de mogelijkheden zou kunnen behoren,dat de ex op deze manier tot inzicht komt dat ze een nutteloze en verloren strijd strijdt en heeft gestreden.Voor een strijd zijn nu eenmaal altijd meer partijen nodig en als de wederpartij als strijdende partij afwezig is,zou het van de andere partij wel eens op een vorm van zelfvernietiging kunnen uitdraaien,in de vorm van toevlucht in angsten en psychoses...
Het zou best eens kunnen dat je ex zich vastklampt en op de been houdt d.m.v. de strijd met jou om je terug te krijgen.Als de strijd weg valt bestaat dus de kans op een ineenstorting

En dan ineens kun krijg je weer een totaal andere toestand krijgen,waarbij je kinderen mogelijk bij jou voor de deur staan....
Je weet het allemaal niet...soms kan een ogenschijnlijk erg domme en laffe handeling ineens in iets heel positiefs uitpakken..

Hopelijk heb je iets aan deze gedachtengangen...ze zijn bij mij boven komen drijven n.a.v. de voogdijstrijd die mijn zoon met zijn ex voert.
Regelmatig komt bij mij de gedachte naar boven...''als hij de strijd aangegaan was door niet te strijden,had hij zijn kinderen mogelijk al lang terug gehad,vanwege de instortingsmogelijkheden bij de ex doordat de strijd ,waar ze zich aan vast klampt,verdwenen is.
De oorzaak van haar strijd...en dat kon in jou geval ook wel eens zo zijn..is waarschijnlijk dat zij bang is alles...en vooral het houvast... te verliezen en min of meer alleen op de wereld komen te staan.

Mogelijk is het nog te proberen met een Eigen Kracht Conferentie met o.a.een aantal vertrouwenspersonen van beide kanten...
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: ruim een jaar verder

Bericht door RemcoW »

@casper; de therapeute heeft aangegeven dat ze de kinderen heeft horen zeggen dat ze me een geweldige vader vinden. dit geeft dus inderdaad aan dat de remmende faktor de moeder is.
ik snap heel goed dat de kinderen het lastig vinden om een beslissing te nemen (dat ze mij wel degelijk willen zien), waaarmee ze hun moeder kwetsen.
de therapeute wil er naar toe werken om de kids te laten inzien dat het heel normaal is datze dat willen en dat ze te allen tijde dat recht ook hebben. verder zijn de kinderen natuurlijk teleurgesteld in hun vader, logisch. Hij heeft immers hun moeder in de steek gelaten. Ik heb ze geprobeerd nooit mee te geven wat daaraan vooraf is gegaan. mijn ex daarentegen smijt met baggermails waarin de kinderen in de cc hebben gestaan. Ja, dan krijg je natuurlijk beeldvorming.
De therapeute is er mede voor om daar de angel uit te halen.
Ik denk alleen dat je dat niet redt met een sessie per zes weken. En daarom twijfel ik soms aan deze aanpak.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: ruim een jaar verder

Bericht door RemcoW »

@dwaze opa:
dank. al je gedachten en overpijnzingen zijn meer dan welkom. en sommige dingen zullen meer van toepassing zijn dan andere, maar dat filter ik wel.
voorlopig zijn de gesprekken met de gezinstherapeut mijn handvat en houvast, en ondanks dat ik het op sommige punten echt met je eens ben, vind ik dat ik het alle kansen moet geven.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: ruim een jaar verder

Bericht door EDA »

Welke weg je ook gaat ( en ieder van ons heeft zijn eigen (groei) traject te gaan ), het is JOUW weg, waarin Jij te leren hebt.
Kwestie van bewust worden van.....

Maar ik zie velen toch wel ontzettend veel pijn en moeite ondergaan en doen middels een juridisch traject.

Zelf oplossen middels praten, zij het een therapeute, zij het een Ekc... altijd beter dan een rechtszaak,

Wellicht denk je nog: " Ja, maar ik moet toch gezamenlijk gezag?? "..
En dat kan alleen via de rechter......
Maar eigenlijk moet zelfs dat en KAN dat ook samen door een gang naar de Kantonrechter... In vrijwilligheid... Samen...

Dat samen ontbreekt, meestal, vaak, altijd...
Dus dat moet hersteld.
En dat kan het beste 1 op 1, wellicht onder begeleiding van, een therapeute... of iets anders.. een EKc b.v..

Just my 2 cents..
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: ruim een jaar verder

Bericht door RemcoW »

@EDA:
in een ideale situatie heb je gelijk.
ik heb meerdere malen geprobeerd te praten, zoals zovelen dat tot het belachelijke aan toe geprobeerd hebben, omwille van de kinderen. Maar er is een grens.
En in mijn geval werd die grens bereikt op het moment dat er "over de kinderen gepraat moest worden", en het dan alleen maar over "meer geld" ging. Of dat mijn ex weer een uurtje bagger wilde spuien.
Dat is een keer mooi geweest, en daarom nu dus gezinstherapeute ingeschakeld. En in mijn ogen is dat alsnog een zeer minnelijk traject.
Ik probeer mee te werken aan een systeem waar ik niet alle vertrouwen in heb, maar wat ik in ieder geval alle kans ga geven.
RemcoW
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2013, 16:13

Re: ruim een jaar verder

Bericht door RemcoW »

allen,
volgende week, de 31e, is het zover. Dan gaan we de volgende ronde in met de gezinstherapeute. ik ben benieuwd. ik heb al eerder aangegeven dat ik weinig vertrouwen heb in dit systeen, maar dat ik het alle kansen ga geven.
het goede nieuws van de afgelopen week is, dat mijn middelste dochter zowaar reageerde op een sms van mijn kant, en dat de oudste me aansprak toen ze voorbij fietste, en even heel luchtig een paar minuten met me sprak (waar een mens al niet blij van kan worden).
van de middelste heb ik het vermoeden dat ze dat terug sms-en stiekem doet. het was namelijk een tijdstip waarvan ik dacht dat ze net naar bed zou moeten zijn ongeveer.
ik zal volgende week kort verslag doen van mijn bezoek.
Plaats reactie